Prawie nikt nie lubi być oceniany, ale … bez sprawnego, rzetelnego i sprawiedliwego systemu oceny efektów pracy pracownika, trudno pracować i trudno podejmować decyzje personalne.
Niechęć do systemów ocen wynika często z tego, że nie spełniają one określonych kryteriów – mogą być ogólnikowe, pobieżne, niepoparte przykładami, czasem zbyt ostre itp. W wielu przypadkach pracownicy nie znają kryteriów, według których będą oceniani, a rozmowom brakuje elementów pozytywnych, czyli doceniania postępów. Cele są narzucane, źle zdefiniowane albo w ogóle ich nie ma. Sami przełożeni też nie czują się komfortowo podczas takich rozmów, gdyż przewidują rozmaite, często bardzo emocjonalne reakcje.

KORZYŚCI

Uczestnicy szkolenia:

  • Otrzymają niezbędną wiedzę i umiejętności pomoce w dobrym przygotowaniu się (z pozycji oceniającego) do rozmowy oceniającej
  • Nauczą się w taki sposób prowadzić rozmowy oceniające, aby były motywujące dla pracownika
  • Dowiedzą się, dlaczego tak ważne są miękkie aspekty komunikacji podczas rozmów oceniających i jak je stosować
  • Wypracują metody radzenia sobie z trudnymi emocjami pracownika
  • Potraktują informację zwrotną jako narzędzie motywowania i inspirowania pracowników, a nie tylko korygowania ich błędów
  • Poznają kluczowe zasady dotyczące wyznaczania realizowalnych celów rozwojowych
  • Uświadomią sobie swoją rolę w powodzeniu działania systemu ocen

Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z motywujących rozmów oceniających w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

Motywująca rozmowa oceniająca i ewaluacja pracowników - program szkolenia online i stacjonarnego

 

MODUŁ I. OCENA OKRESOWA – SPOSÓB NA MOTYWACJĘ I ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW

  1. Rola i cele systemu ocen okresowych/ ewaluacyjnych – dlaczego ludzie czują się zmotywowanie do pracy, gdy znają jej ocenę
  2. Istota systemów ocen – czy oceny mogą być obiektywne
  3. Kluczowe kompetencje pracowników a rozmowa oceniająca
  4. Problemy i obawy Ocenianych i Oceniających – jak sobie z nimi radzić
  5. Korzyści z systemu ocen – dla Pracownika, dla Przełożonego, dla Firmy
  6. Samoocena pracownika a efektywność rozmowy oceniającej – dodatkowa motywacja pracownika poprzez włączenie go w rozmowę oceniającą
  7. Arkusze Ocen – tworzenie, definiowane kompetencji do oceny, określanie skali ocen
  8. Przygotowanie regulaminu ocen i przewodników dot. działania systemu


MODUŁ II. ZASADY DZIAŁANIA EFEKTYWNEGO SYSTEMU OCEN OKRESOWYCH

  1. Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa – jak sprawić, żeby system ocen był realnym systemem motywacyjnym w organizacji
  2. Rola kadry kierowniczej w sukcesie działania systemu ocen
  3. Warunki dobrze zaplanowanej i przeprowadzonej rozmowy oceniającej
  • cele rozmowy oceniającej
  • wyznaczenie pracownikowi czasu na przygotowanie do oceny
  • zaplanowanie terminu i miejsca spotkania
  • przygotowanie się do rozmowy
  • struktura motywującej rozmowy oceniającej
  • najczęstsze błędy popełniane w procesie oceny
  • co lider może zrobić, aby maksymalnie wykorzystać czas rozmowy z pracownikiem i podnieść jej efektywność, znaczenie i jakość
  1. Wskazówki dotyczące przeprowadzenia efektywnych rozmów oceniających
  • wskazówki dla Oceniających
  • wskazówki dla Ocenianych
  1. Tworzenie indywidualnych planów rozwojowych


MODUŁ III. UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE ROWADZĄCYCH  OCENĘ

  1. Umiejętność aktywnego słuchania
  2. Rozmowa oparta na „faktach” 
  3. Zadawanie DOBRYCH pytań a efektywna i sprawiedliwa rozmowa
  4. Umiejętne wyznaczanie realizowalnych celów – SMART
  • cele biznesowe i cele rozwojowe
  • monitorowanie i kontrola stopnia osiągania celów
  1. Zasady dobrej komunikacji  - wzajemne okazywanie szacunku
  2. Pochwała – przyłapuj pracowników na robieniu czegoś dobrze
  3. Negatywna informacja zwrotna – czyli motywujący i inspirujący feedback
  • feedbackowy model „kanapki”
  • komunikat „ja” – komunikat „ty”


MODUŁ IV. TRUDNE REAKCJE ZE STRONY PRACOWNIKÓW

  1. 3 podstawowe przyczyny emocjonalnych reakcji pracowników – jak sobie z nimi radzić
  2. Rola techniki podkreślania dobrych intencji jako panaceum na blokadę ze strony rozmówcy
  3. Reguła S. Covey’a – „Najpierw staraj się zrozumieć, potem być zrozumianym”


PODSUMOWANIE
Wnioski na poziomie indywidualnym i grupowym
 

Metody wykorzystywane podczas szkolenia z motywacyjnych rozmów okresowych:

  • zadania grupowe i indywidualne
  • inscenizacje sytuacji zawodowych
  • dyskusje problemowe
  • wykłady interaktywne
  • studium przypadku
  • ćwiczenia indywidualne
  • instruktaż