Cel szkolenia
Szkolenie jest dedykowane szeroko rozumianej grupie zawodowej pracowników, którzy na co dzień stykają się na swoim stanowisku pracy z klientem indywidualnym, instytucjonalnym lub biznesowym. Pracy tej towarzyszy wiele nieprzewidzianych sytuacji, w które wpisane są presja, nieporozumienia, konflikty a nawet zachowania agresywne ze strony innych ludzi, które generują stres.
Warsztaty służą zrozumieniu źródeł, przebiegu i skutków stresu, co pozwoli na szukanie rozwiązań jak wychodzić z sytuacji stresogennych bez szwanku dla zdrowia. Wspólna burza mózgów z uczestnikami szkolenia na temat tego jak rozpoznają stres u siebie i jak sobie z nim radzą będzie do tego świetną okazją. Brak tej wiedzy czy świadomości może rodzić kolejne napięcia i przeciążenia, które kanalizują się zarówno w miejscu pracy, jak i naszym życiu osobistym i w efekcie obniżają jakość naszego życia.
Skutki przewlekłego stresu w grupie pracowników będących w stałym kontakcie z klientem powodują, iż staje się on mniej efektywny, po pewnym czasie mogą u niego występować symptomy psychosomatyczne, spadek motywacji a także towarzyszące mu obniżone poczucie sensu i własnej wartości, które będą kolejnymi elementami spirali stresu. Taki stan - jeśli ma charakter długotrwały i nasilony - może skutkować wypaleniem zawodowym, co wygeneruje kolejne problemy nie tylko dla pracownika ale i samego pracodawcy.
Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję z jednej strony zbudować lub pogłębić świadomość na temat wieloaspektowości stresu, konsekwencji dla ludzkiego zdrowia i problemów w relacjach społecznych z a z drugiej wspólnie przeanalizować i zaplanować strategie prewencyjne przeciwdziałające negatywnemu oddziaływaniu stresorów i wypaleniu zawodowemu. Pomoże im w tym zapoznanie się z trzema perspektywami, które zajmują się stresem: medyczną, psychologiczną i socjologiczną.
Co zyskają uczestnicy szkolenia
Szkolenie pomoże w zbudowaniu lub pogłębieniu nie tylko wiedzy, ale i umiejętności oraz kompetencji w zakresie rozpoznawania, jak i radzenia sobie z sytuacjami, których wspólnym mianownikiem jest stres. Ma charakter interaktywny dzięki czemu jego uczestnicy będą mieli okazję do wzajemnej wymiany doświadczeń i dyskusji na temat miejsca i wpływu stresu na ich życie zawodowe i rodzinne a także budowania lub pogłębiania świadomości na temat wzajemnych zależności między nimi.
Ważnym elementem spotkania będą warsztaty w grupie uczestników, których celem będzie omówienie i analiza otaczających ich sytuacji czy procesów po to by lepiej zrozumieć ich szerszy kontekst, znaczenie i wspólnie wypracować strategie przydatne pracownikom odpowiadającym za proces bezpośredniej obsługi klienta.
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania w porę nadchodzącego kryzysu może się okazać nie do przecenienia w wielu życiowych sytuacjach, z jakimi mamy lub możemy mieć do czynienia. To pierwszy istotny krok by nauczyć się jak można zarządzać stresem, bo kolejnym krokiem po jego identyfikacji będzie interwencja czyli działanie, które może być nakierowane na eliminację lub złagodzenie stresu a jeśli to niemożliwe to na przyjęcie takiej perspektywy, która pomoże w budowanie odporności na wzmożony stres.