Sytuacje zawodowe, w których ludzie przeżywają silną presję ze strony współpracowników, klientów wewnętrznych i zewnętrznych powodują duże obciążenie i po pewnym czasie wyczerpują naturalne umiejętności radzenia sobie ze stresem. Remedium na tego typu sytuacje są dobrze wyćwiczone kompetencje komunikacyjne,  a w szczególności odpowiedzi asertywne.  Znajomość technik skutecznego reagowania na obiekcje, krytykę czy złość to ważna umiejętność, mająca wspływ nie tylko na jakoś kontaktów międzyludzkich, ale również na ogólny dobrostan psychiczny i samopoczucie w pracy. Asertywne odpowiadanie na zastrzeżenia, zarzuty, przyjmowanie krytyki i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej to główne cele tego warsztatu, opartego na wielu praktycznych ćwiczeniach i symulacjach.

 

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w obszarze asertywności oraz radzenia sobie z „wymagającymi”  współpracownikami poprzez rozwijanie umiejętności szybkiej analizy sytuacji, kontroli emocji po stronie własnej oraz rozmówcy, a także stosowania skutecznych technik przekonywania, asertywnego zatrzymywania i rozwiązywania sytuacji potencjalnie konfliktowych.

 

Korzyści z uczestnictwa:

  • Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów ze współpracownikami  w sytuacjach trudnych, konfliktowych
  • Rozwijanie umiejętności identyfikacji typów „wymagających” ludzi i sposoby radzenia sobie z ich nietypowymi zachowaniami
  • Poczucie kontroli oraz większa pewność siebie podczas feedbacku
  • Stosowanie w praktyce skutecznych technik asertywnych, aby konstruktywnie reagować na trudne sytuacje interpersonalne
  • Umiejętność rozpoznawania i eliminowania najczęściej popełnianych błędów w rozwiązywaniu sytuacji spornych
  • Umiejętność właściwego rozpoznawania i reagowania na specyficzne i manipulacyjne zachowania ludzi
  • Doskonalenie umiejętności wywierania pozytywnego wpływu w trakcie współpracy, aby regulować ich niewłaściwe zachowań
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na krytykę oraz formułowania konstruktywnych informacji zwrotnych 
     

Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji treningu budowania postawy asertywnej w sytuacjach zawodowych i pewności siebie w sytuacjach prywatnych w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.

 


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

WPROWADZNIE:

  1. Prezentacja programu
  2. Zebranie i odniesienie się do oczekiwań uczestników
  3. Kontrakt grupowy,  ćwiczenie integracyjne


MODUŁ 1: ASERTYWNOŚĆ - PODSTAWOWE INFORMACJE

  1. Podstawowe założenia i prawa asertywne. Nieporozumienia związane z pojęciem asertywności i ich konsekwencje
  2. Prawa asertywności, granice psychologiczne i konsekwencje ich przekraczania
  3. Mapa asertywności – autodiagnoza własnych obszarów zachowań asertywnych w sytuacjach społecznych i zawodowych 
  4. „Okno asertywności” – odmiany komunikatów o charakterze asertywnym
  5. Granice czy ograniczenia? Wyznaczanie granic własnych i respektowanie granic innych osób


MODUŁ 2: SKUTECZNE STAWIANIE GRANIC

  1. Typologia sytuacji trudnych we współpracy. Zastrzeżenia, obiekcje, skargi – zderzenie oczekiwań z rzeczywistością jako źródła oporu. 
  2. Rozumienie intencji i potrzeb ludzi kluczem do szukania właściwych form reagowania 
  3. Nastawienie do osoby, sytuacji, własnej roli w rozmowie – czyli kilka słów o „samospełniającej się przepowiedni”
  4. Słowa „kwiaty” i słowa „kolce”. Przeformułowania wypowiedzi w kierunku eliminowania słów, zwrotów, które wzmacniają opór
  5. Sparing komunikacyjny – trening reagowania w sytuacjach potencjalnie konfliktowych w oparciu o model diagnozy i zarządzania sytuacją A-B-C-D
  6. Sztuka przekonywania a sztuka stawiania granic. Kiedy asertywność jest najlepszym rozwiązaniem 


MODUŁ 3:  ASERTYWNE RADZENIE SOBIE Z OBIEKCJAMI, JAWNĄ I NIEJAWNĄ KRYTYKĄ, AGRESJĄ SŁOWNĄ. OBRONA WŁASNEGO ZDANIA

  1. Informacja zwrotna jako sposób na poprawę efektywności komunikacji w relacjach zawodowych 
  2. Zastrzeżenia, obiekcje, skargi – zderzenie oczekiwań z rzeczywistością jako źródła oporu. 
  3. Odpowiadanie na obiekcje. Reagowanie na krytykę, zatrzymywanie ataków słownych – przykłady dobrych praktyk
  4. Asertywność z „buforem”, czyli jak wyłagodzić sytuacje potencjalnie sporne
  5. Wyrażanie własnych opinii w sposób taktowny i jednocześnie stanowczy
  6. Techniki asertywne jako odpowiedź na zachowania wywierania presji,  manipulacyjne, uległe


MODUŁ 4: KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

  1. Sens i cel udzielania informacji zwrotnej. Regulacyjna rola udzielania feedbacku
  2. Znaczenie udzielania feedbacku w procesie rozwoju ludzi –co może dać na jakim etapie rozwoju zawodowego, wieku, wrażliwości
  3. Struktura rozmowy feedbackowej: dyscyplinującej, regulującej i wspierającej 
  4. Modele feedbacku: SPO, FUKO, 4xZ, SPINKA 


PODSUMOWANIE SZKOLENIA:

  1. Podsumowanie treści merytorycznych
  2. Sesja pytań i odpowiedzi 
  3. Ewaluacja szkolenia
     

Metody szkoleniowe:

  • Mini-wykład z prezentacją multimedialną
  • Dyskusja moderowna
  • Filmiki poglądowe 
  • Testy samopoznania
  • Gry i symulacje rozmów
  • Praca indywidualna i w grupach z wykorzystaniem udostępnionych kart pracy
  • Case study  (praca z wykorzystaniem dostarczonych przez trenera i uczestników materiałów do analizy)