Asertywność to jest umiejętność bycia w zgodzie ze sobą, obrony własnych granic i wyrażania swoich opinii z pełnym szacunkiem dla tych samych praw innych. Dobra wiadomość jest taka, że asertywności można się uczyć, jest to więc postawa, którą możemy rozwijać i kształtować. Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z  asertywnością w sytuacjach zawodowych.
 

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • potrafili odróżnić zachowania asertywne od agresywnych i uległych,
  • potrafili budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu własnych emocji,
  • znali zasady obrony przed krytyką i będą potrafili skutecznie argumentować własne poglądy,
  • potrafili zadbać o własne interesy w harmonii z otoczeniem i własnym odczuciem,
  • z właściwej perspektywy oceniać problemy, ludzi i relacje,
  • potrafili dopasować formę wypowiedzi do sytuacji i osoby,
  • potrafili zamieniać styl krytyki na użyteczną informację zwrotną,
  • umieli neutralizować stresy obniżające poczucie własnej wartości.

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I
Asertywność

Podczas tego modułu uczestnicy dowiedzą się czy jest asertywność i w jakich obszarach możemy ją rozwijać. Każdy przyglądnie się też swoim postawom i sprawdzi w jakich sytuacjach jest, a w jakich nie jest asertywny. 

  • Budowanie postawy asertywnej.
  • Co to jest asertywność?
  • Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego.
  • Asertywność w ujęciu analizy transakcyjnej.
  • Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych.
  • Komunikat ja – jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy.
  • Mapa asertywności – diagnoza obszarów wymagających dalszego rozwoju umiejętności asertywnych.
  • Asertywność wobec siebie samego – zwiększenie poczucia własnej wartości.


Moduł II
Praktyka postawy asertywnej

Ten moduł jest nastawiony na ćwiczenie praktycznych aspektów postawy asertywnej. Uczestnicy poznają i przećwiczą narzędzia związane z obroną swoich praw i aspekty wyrażania wprost swoich opinii. 

  • Stawianie granic.
  • Obrona i reakcja na krytykę.
  • Obrona swoich praw i przekonań.
  • Umiejętność odmawiania i wyrażania swoich uczuć.
  • Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych.
  • Umiejętność obrony przed psychologicznym poniżeniem.
  • Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych.
  • Asertywność w informacji zwrotnej.


Moduł III
Asertywność w ujęciu analizy transakcyjnej

Analiza transakcyjna to ważna teoria pokazująca w jaki sposób komunikujemy się i budujemy relacje z innymi. Moduł ten poświęcony jest pracy nad budowaniem własnych komunikatów  i reagowaniem na komunikaty innych. Uczestnicy przyglądną się też w jaki sposób „wchodzimy” w gry psychologiczne i jak z nich się wydostać, bazując na postawie Ja ok, Ty ok. 

  • Style komunikacji jakimi posługujemy się na codzień.
  • Co to są transakcje? – rodzaje transakcji i ich zastosowanie.
  • Obrona komunikacyjna przed wykorzystaniem i poniżaniem.
  • Gry psychologiczne – schemat i wejście w grę.
  • Trójkąt dramatyczny i trójkąt zwycięzcy.
  • Budowanie postawy Ja ok – Ty ok.

 

 

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:

  • dyskusje,
  • studium przypadku,
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • kwestionariusze i testy zachowań,
  • odgrywanie scenek/ról,
  • gry symulacyjne,
  • burze mózgów.