Efektywna komunikacja i zarządzanie konfliktem - szkolenie stacjonarne i online

Czy konflikt zawsze jest czymś złym? Czy warto zapobiegać konfliktom? Kiedy włączać się w rozwiązywanie konfliktów? Jak skutecznie komunikować się podczas konfliktu, gdy emocje sięgają zenitu? Często w tych tematach działamy intuicyjnie.

Szkolenie zarządzanie konfliktem ma na celu zatrzymanie się nad tymi zagadnieniami i dokładną ich analizę. Zachęca także do popatrzenia na konflikt jako element rozwojowy i twórczy, co może być na pierwszy rzut oka postrzegane jako „dziwne zjawisko”. Podczas szkolenia bardzo praktycznie przyjrzymy się konfliktowi i procesowi komunikacji. 

Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu z rozwiązywania konfliktów w zespole?

Biorąc udział w szkoleniu nauczysz się identyfikować przyczyny konfliktów w zespole. Zyskasz cenne umiejętności związane z radzeniem sobie z napięciami i nieporozumieniami w środowisku pracy. Nauczysz się technik rozwiązywania konfliktów i sposobu komunikowania w sytuacjach trudnych. Dodatkowo po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:

 

  • Przeanalizować każdą sytuację konfliktową i dostosować działania do problemu
  • Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
  • Dostosować sposób komunikacji do osób w zespole
  • Określić własną rolę w zespole
  • Komunikować się z współpracownikami zgodnie z zasadami komunikacji społecznej
  • Zapobiegać i rozwiązywać pojawiające się sytuacje konfliktowe
  • Określić własny styl rozwiązywania konfliktu i własną ścieżkę rozwoju w tym obszarze

Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z zarządzania konfliktem w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

Program szkolenia z zarządzania konfliktem i efektywnej komunikacji

W programie szkolenia została uwzględniona komunikacja przy zarządzaniu konfliktem. Skupia się ono na rozwijaniu umiejętności niezbędnych do radzenia sobie w konkretnej sytuacji trudnej. Kursanci dowiedzą się, w jaki sposób poszczególni uczestnicy reagują na konflikt (określanie indywidualnego stylu zachowania), poznają techniki rozpoznawania i zarządzania emocjami. Doświadczeni prowadzący przedstawią także style rozwiązywania konfliktów, techniki negocjacji i mediacji.


MODUŁ I. TEORIA KONFLIKTU

Moduł wprowadzający, podczas którego uczestnicy nauczą się dostrzegać konflikt i diagnozować źródła konfliktu. Poznają też sposoby reagowania w trudnych sytuacjach i będą mogli przyglądnąć się swoim emocjom w trakcie sytuacji konfliktowych. 

  1. Co to jest konflikt?
  2. Konflikt - zapobiegać czy leczyć?
  3. Rodzaje konfliktów i ich dynamika
  4. Fazy konfliktu
  5. Przełamywanie barier w konflikcie
  6. Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
  7. Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
  8. Sposoby zapobiegania konfliktom
  9. Sposoby dochodzenia do porozumienia - rola mediatora, negocjatora lub arbitra
  10. Radzenie sobie z „narzekaczami”
  11. Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej


MODUŁ II. KONFLIKT W ZESPOLE

Różnorodność ról i sposobów działania może być przyczyną konfliktów. Dlatego uczestnicy poznają swoje sposoby myślenia i działania oraz sposób wchodzenia w relacje z innymi ludźmi. Moduł ten zmusza do refleksji nad różnorodnością i sposobami wykorzystania jej do rozwoju zespołu.

  1. Etapy formowania się zespołów
  2. Teoria ról pełnionych w zespole i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami
  3. Analiza własnej roli pełnionej w zespole i sposobu działania
  4. Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian
  5. Krzywa zmiany
  6. Komunikacja w procesie zmian
  7. Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami


MODUŁ III. PODSTAWOWE ZASADY KOMUNIKACJI W SYTUACJI KONFLIKTU

Aby rozwiązywać konflikty niezbędne są umiejętności komunikacyjne. Uczestnicy poznają więc techniki porozumiewania się, style komunikacyjne i narzędzia, które ułatwiają proces komunikacji, zwłaszcza w stresowych sytuacjach konfliktu. 

  1. Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
  2. Intonacja - jeden z kluczowych czynników przekazywania emocji i uczuć w procesie komunikacji
  3. Przywoływanie „Dorosłego” rozmówcy - teoria stylów komunikacji
  4. Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy i rozumienia potrzeb ludzkich (elementarnych i wyższych)
  5. Lejek komunikacyjny - od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje - jak mówić i jak słuchać, żeby być właściwie zrozumianym
  6. Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
  7. Emocje w komunikacji w oparciu o teorię Von Thuna


MODUŁ IV. SZTUKA ARGUMENTOWANIA I PERSWAZJI

Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją. 

  1. Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
  2. Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
  3. Teoria dwóch mózgów - umiejętność dobru argumentacji
  4. Przekonywanie innych do swoich racji

Jakie metody pracy zastosujemy podczas szkolenia z rozwiązywania konfliktów w zespole i efektywnej komunikacji?

Podczas szkolenia korzystamy z różnorodnych metod pracy, które mają na celu zwiększenie zaangażowania i zrozumienia uczestników. Udział w kursie polecamy także osobom, które chcą rozwinąć umiejętności nie tylko w zakresie radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, ale także z komunikacji i inteligencji emocjonalnej. Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  • Dyskusje
  • Studium przypadku
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Kwestionariusze i testy zachowań
  • Odgrywanie scenek/ról
  • Burze mózgów