Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:

  • Przeanalizować każdą sytuację konfliktową i dostosować działania do problemu
  • Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
  • Dostosować sposób komunikacji do osób w zespole
  • Określić własną rolę w zespole
  • Komunikować się z współpracownikami zgodnie z zasadami komunikacji społecznej
  • Zapobiegać i rozwiązywać pojawiające się sytuacje konfliktowe
  • Określić własny styl rozwiązywania konfliktu i własną ścieżkę rozwoju w tym obszarze

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Teoria konfliktu

  • Co to jest konflikt?
  • Konflikt – zapobiegać czy leczyć?
  • Rodzaje konfliktów i ich dynamika
  • Fazy sytuacji konfliktowej
  • Przełamywanie barier w konflikcie

2. Zarządzanie konfliktem

  • Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
  • Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
  • Sposoby zapobiegania konfliktom
  • Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra
  • Radzenie sobie z „narzekaczami”
  • Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej

Ćwiczenia: Case study „Lucy i Betty” analizujące postawy wobec konfliktu, Kwestionariusz indywidualny „Mój styl rozwiązywania konfliktów”, Dyskusja na temat rodzajów konfliktów, Ćwiczenie grupowe „Figury” pokazujące role emocji w sytuacji konfliktowej.

3. Konflikt i komunikacja w zespole

  • Etapy formowania się zespołów
  • Teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami
  • Analiza własnej roli pełnionej w zespole
  • Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian
  • Krzywa zmiany
  • Komunikacja w procesie zmian
  • Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami

Ćwiczenia: Ćwiczenie zespołowe „Sortownica” pokazujące potrzebę różnorodności ról, Kwestionariusz indywidualny „Moja rola w zespole”, Dyskusja i mini wykład dotyczące różnorodności ról.

4. Podstawowe zasady komunikacji

  • Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
  • Intonacja – jeden z kluczowych czynników przekazywania emocji i uczuć w procesie komunikacji
  • Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy i rozumienia potrzeb ludzkich (elementarnych i wyższych)
  • Lejek komunikacyjny – od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje – jak mówić i jak słuchać, żeby być właściwie zrozumianym
  • Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
  • Przepływ informacji - umiejętnego przekazywania wiedzy współpracownikom
  • Emocje w komunikacji w oparciu o teorię Von Thuna

5. Komunikacja werbalna i niewerbalna

  • Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji
  • Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji
  • Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji
  • Błędy w komunikacji ­

Ćwiczenia: Ćwiczenie zespołowe „Krzyżówka” pokazujące najważniejsze zasady komunikacji, Ćwiczenie w  grupach „Co miałem na myśli” analizujące rolę emocji w komunikacji, Ćwiczenie grupowe „Radni w Kłopotowie” w którym ćwiczona jest umiejętność parafrazy, dyskusja, Kwestionariusz indywidualny „Mój styl komunikacji”.   

5. Sztuka argumentowania i perswazji

  • Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
  • Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
  • Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji
  • Przekonywanie innych do swoich racji

Ćwiczenia: Ćwiczenie zespołowe „Przekonaj grupę”, Dyskusja i mini wykład na temat sposobów argumentacji.

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  • dyskusje
  • studium przypadku
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • kwestionariusze i testy zachowań
  • odgrywanie scenek/ról
  • gry symulacyjne
  • burze mózgów