Szkolenie z podstawowej obsługi programu MS Access służącego do tworzenia relacyjnych baz danych.

Adresaci:

  • osoby, które muszą zarządzać wielkimi zbiorami danych
  • osoby często tworzące zapytania do zewnętrznych baz danych
  • wszyscy, którzy chcą zapoznać się z koncepcją relacyjnych baz danych

Czas trwania:

2 dni

Cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu zapoznanie z koncepcją relacyjnych baz danych na podstawie praktycznych przykładów w aplikacji MS Access.

Korzyści z uczestnictwa:

  • po szkoleniu będziemy umieli swobodnie poruszać się po dowolnej bazie danych
  • samodzielnie będziemy potrafili tworzyć tabele, kwerendy, formularze i raporty
  • dowiemy się co to są relacje między tabelami i będziemy umieli je utworzyć
  • każdy uczestnik utworzy kilkadziesiąt kwerend, aby bez problemu stosować je w praktyce

1) Używanie istniejących baz danych
2) Tworzenie własnych prostych baz danych (np. baza znajomych)
3) Tworzenie i modyfikacja tabel
4) Sortowanie i filtrowanie tabel
5) Importowanie i eksportowanie danych
6) Tworzenie kwerend wybierających

  • z polami obliczeniowymi
  • parametrycznych
  • podsumowujących
  • krzyżowych

7) Tworzenie i modyfikacja formularzy
8) Tworzenie i modyfikacja raportów

 

  • ćwiczenia praktyczne na komputerze (90% czasu szkolenia)
  • case study
  • prezentacje
  • dyskusja
  • praca indywidualna z trenerem
  • pokaz / wykład