Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • Uważniej słuchać i odczytywać mowę ciała.
  • Posiadać większą świadomość uczuć własnych oraz uczuć innych ludzi.
  • Skuteczniej kierować własnymi emocjami, tak, by były one sprzymierzeńcem w codziennych działaniach.
  • Lepiej rozumieć siebie i innych.
  • Świadomi mechanizmów własnego działania.
  • Umiejętnie udzielać i otrzymywać informacje zwrotne.
  • Potrafili w praktyce zastosować poznane elementy inteligenci interpersonalnej.

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I
Rozumienie innych.

  • Emocje.
    • Co to jest inteligencja emocjonalna i dlaczego jest potrzebna na stanowisku menedżera?
    • Jak budować satysfakcjonujące relacje z klientem, podwładnymi, współpracownikami i przełożonymi?
    • Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy.
    • Budowanie samoświadomości zarządzania emocjami.
  • Autodiagnoza poziomu własnej inteligencji interpersonalnej.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna w pracy menedżera.
    • Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji.
    • Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji.
    • Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji.
  • Analiza i rozpoznawanie osobowości własnych i innych.
  • Metody pracy: Kwestionariusze indywidualne: Analiza EQ, Analiza PQ, ćwiczenie w parach: „Co powiedziałeś?”, ćwiczenie zespołowe: „Krzyżówka”, ćwiczenie w grupach: „Stopniowanie emocji”


Moduł II
Wyrażanie własnych poglądów i wywieranie wpływu.

  • Jak „wykorzystać” uczucia i emocje?
    • Pozytywne i negatywne emocje.
    • Informacja zwrotna – jak ją przekazywać i odbierać.
    • Emocje w grupie.
  • Sztuka argumentowania i perswazji.
    • Sztuka argumentowania i wywierania wpływu.
    • Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji.
    • Przekonywanie innych do swoich racji.
  • Budowanie źródeł opiniodawstwa.
  • Sztuka zadawania pytań.
  • Asertywność.
    • Co to jest asertywność?
    • Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego
    • Dbanie o własne potrzeby
    • Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
    • Komunikat ja – jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy
    • Asertywne wyrażanie opinii i ocen
  • Metody pracy: Ćwiczenie zespołowe „Przekonaj grupę”, Ćwiczenie w grupach: „Informacja zwrotna”, Kwestionariusz: „Mapa asertywności”, ćwiczenie indywidualne „Komunikat JA”, ćwiczenie indywidualne: „Krąg źródeł”


Moduł III
Relacje interpersonalne w zespole.

  • Cechy efektywnych zespołów.
  • Etapy tworzenia się zespołów.
    • W jaki sposób tworzą się zespoły?
    • Fazy rozwoju grupy.
    • Kiedy grupa staje się zespołem.
  • Role zespołowe.
    • Czym jest rola zespołowa?
    • Efektywność poszczególnych ról.
    • Jaka rola – taki rodzaj pracy?
    • Teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina.
    • Autodiagnoza własnej roli w zespole.
  • Współpraca w zespole i zasady pracy.
    • Budowanie współpracy w zespole.
    • Współpraca czy rywalizacja? – czyli w jaki sposób budować relacje w zespole?
    • Wpływanie na postawy i zachowania członków zespołu.
  • Zarządzanie konfliktem.
    • Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy.
    • Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych.
    • Sposoby zapobiegania konfliktom.
    • Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra.
    • Koncepcja płaszczyzn porozumienia i konfliktów, które rodzą się z niedopasowania tych płaszczyzn (F. von Thun).
  • Metody pracy: Kwestionariusze: „Moja rola zespołowa”, „Mój styl rozwiązywania konfliktu”, ćwiczenie grupowe „Co Tomek miał na myśli”, gra symulacyjna „Kierownik budowy”.

 

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  • dyskusje,
  • studium przypadku,
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • kwestionariusze i testy zachowań,
  • odgrywanie scenek - psychodrama,
  • gry symulacyjne,
  • burze mózgów.