Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • Uważniej słuchać i odczytywać mowę ciała
  • Posiadać większą świadomość uczuć własnych oraz uczuć innych ludzi
  • Skuteczniej kierować własnymi emocjami, tak, by były one sprzymierzeńcem w codziennych działaniach
  • Lepiej rozumieć siebie i innych
  • Świadomi mechanizmów własnego działania
  • Umiejętnie udzielać i otrzymywać informacje zwrotne
  • Potrafili w praktyce zastosować poznane elementy inteligenci interpersonalnej

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

          I. Rozumienie innych

  1. Emocje
    • Co to jest inteligencja emocjonalna i dlaczego jest potrzebna na stanowisku menedżera?
    • Jak budować satysfakcjonujące relacje z klientem, podwładnymi, współpracownikami i przełożonymi
    • Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
    • Budowanie samoświadomości zarządzania emocjami
  2. Autodiagnoza poziomu własnej inteligencji interpersonalnej
  3. Komunikacja werbalna i niewerbalna w pracy menedżera
    • Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji
    • Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji
    • Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji
  4. Analiza i rozpoznawanie osobowości własnych i innych
  5. Metody pracy: Kwestionariusze indywidualne: Analiza EQ, Analiza PQ, ćwiczenie w parach: „Co powiedziałeś?”, ćwiczenie zespołowe: „Krzyżówka”, ćwiczenie w grupach: „Stopniowanie emocji”

    II. Wyrażanie własnych poglądów i wywieranie wpływu

  6. Jak „wykorzystać” uczucia i emocje
    • Pozytywne i negatywne emocje
    • Informacja zwrotna – jak ją przekazywać i odbierać
    • Emocje w grupie
  7. Sztuka argumentowania i perswazji
    • Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
    • Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji
    • Przekonywanie innych do swoich racji
  8. Budowanie źródeł opiniodawstwa
  9. Sztuka zadawania pytań
  10. Asertywność
    • Co to jest asertywność?
    • Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego
    • Dbanie o własne potrzeby
    • Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
    • Komunikat ja – jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy
    • Asertywne wyrażanie opinii i ocen
  11. Metody pracy: Ćwiczenie zespołowe „Przekonaj grupę”, Ćwiczenie w grupach: „Informacja zwrotna”, Kwestionariusz: „Mapa asertywności”, ćwiczenie indywidualne „Komunikat JA”, ćwiczenie indywidualne: „Krąg źródeł”

    III. Relacje interpersonalne w zespole

  12. Cechy efektywnych zespołów
  13. Etapy tworzenia się zespołów
    • W jaki sposób tworzą się zespoły
    • Fazy rozwoju grupy
    • Kiedy grupa staje się zespołem
  14. Role zespołowe
    • Czym jest rola zespołowa
    • Efektywność poszczególnych ról
    • Jaka rola – taki rodzaj pracy?
    • Teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina
    • Autodiagnoza własnej roli w zespole
  15. Współpraca w zespole i zasady pracy
    • Budowanie współpracy w zespole
    • Współpraca czy rywalizacja? – czyli w jaki sposób budować relacje w zespole
    • Wpływanie na postawy i zachowania członków zespołu
  16. Zarządzanie konfliktem
    • Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
    • Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
    • Sposoby zapobiegania konfliktom
    • Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra
    • Koncepcja płaszczyzn porozumienia i konfliktów, które rodzą się z niedopasowania tych płaszczyzn (F. von Thun)
  17. Metody pracy: Kwestionariusze: „Moja rola zespołowa”, „Mój styl rozwiązywania konfliktu”, ćwiczenie grupowe „Co Tomek miał na myśli”, gra symulacyjna „Kierownik budowy”.


 

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  • dyskusje
  • studium przypadku
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • kwestionariusze i testy zachowań
  • odgrywanie scenek - psychodrama
  • gry symulacyjne
  • burze mózgów