Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia uczestnicy przede wszystkim ćwiczą - doskonalą swój warsztat lub uczą się go od początku. Zajęcia te pozwalają na rozwinięcie swoich dziennikarskich umiejętności takich jak pisanie czy wypowiedzi publiczne niezbędnych w kontaktach z mediami. Uczą także kreowania newsów czyli tworzenia treści atrakcyjnych dla mediów co zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania przesłanych materiałów przez media.
Szkolenie z media relations to zajęcia, na których uczestnicy będą mogli nauczyć się w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations, oraz jak tworzyć właściwe relacje z mediami. Uczestnicy poznają takze rodzaje tekstów, jakie powinny być tworzone na użytek mediów i będą mogli przećwiczyć ich pisanie w praktyce.
Cele szkolenia:
- Zdobycie wiedzy na temat znaczenia media relations dla organizacji
- Nabycie umiejętności tworzenia interesujących tekstów na użytek mediów
- Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Dzięki szkoleniu Uczestnicy:
- Nauczą się kreować newsy
- Zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
- Nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów
- Zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
- Nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
- Poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
- Nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
- Poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
- Stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji
Szkolenie polecamy dla:
- PR managerów
- Marketing managerów
- Specjalistów ds. komunikacji
- Pracowników administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- Case study
- Warsztaty
- Ćwiczenia na autorskich arkuszach
- Burze mózgów
- Ćwiczenia indywidualne, grupowe
- Dyskusje
- Odgrywanie scenek
- Warsztaty pisania
Informacje o rabatach i promocjach:
Na szkolenia w Warszawie, dla posiadaczy Karty Warszawiaka przyznajemy 10% rabatu. |
Na szkolenia w Krakowie, dla posiadaczy Krakowskiej Karty przyznajemy 10% rabatu. |
|
|
- Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
- Rabat za cztery osoby: piąta osoba gratis!
- Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od całości zamówienia
- Oferujemy również System bezstresowych rat ►
- Zachęcamy do bezpłatnego skorzystania z naszej wyjątkowej oferty Programu doradczego:
Szkolenia z ludzką twarzą ►
Wszystkie ceny są podane w wartościach netto, do których należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%*
*Zgodnie z art.43 ust 1 pkt 29 c Ustawy o podatku od towarów i usług VAT, (Dz.U. Nr 226, poz.1476), szkolenia finansowane w całości ze środków publicznych są zwolnione z VAT.
Rabaty nie łączą się.
W ramach szkolenia otwartego w Krakowie gwarantujemy Państwu:
- Miłą i fachową obsługę
- Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
- Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Oraz:
- Przerwy kawowe oraz obiad w każdym dniu
- Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia)
- Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
- Małe grupy, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji
Reklamacje
Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.
Newsletter
Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.
Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►
Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.
Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.
W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.
Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.
Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►
MODUŁ I. POZNAJ MEDIA
- Komunikacja to dialog
- Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami
- Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy
- Przegląd mediów - gdzie chcesz być widoczny
- Opracowanie strategii komunikacji z mediami - warsztaty
- Media plan - czym jest, jak tworzyć?
- Potrzeby i oczekiwania mediów
- Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”
- Budowanie bazy dziennikarzy - jak się za to zabrać?
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”
MODUŁ II. FORMY KONTAKTU Z MEDIAMI
Metody pracy: ćwiczenie - „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”
- Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych
- Przyczyny odrzucenia materiałów
- Pisemne formy komunikacji z mediami:
- misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie
- Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów
- informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
- misja firmy - typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji
MODUŁ III. KONTAKTY I SPOTKANIA Z MEDIAMI - ODCZAROWANIE MITU
- Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu
- Wypowiedzi publiczne:
- język mediów
- rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
- konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
- trudne sytuacje podczas wystąpień
- E-PR - kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami - jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy)
- strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. - kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.)
- Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów:
- konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy
- press pack
- co zrobić, by media pojawiły się na imprezie?
- Patronaty medialne - po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?
Metody pracy: ćwiczenie - „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat - „jaki jest mój personal brand”, warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach
MODUŁ IV. ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.
- Zarządzanie sytuacja kryzysową
- książka kryzysowa - czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
- kryzysy wizerunkowe w internecie - narzędzia i metody
Opinie uczestników szkolenia:
"Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Żadne pytanie nie zostało bez odpowiedzi, a pozyskana wiedza z pewnością zostanie wykorzystana w pracy."
"Szkolenie bardzo merytoryczne. Przeprowadzone przez wykwalifikowanego Trenera."
2023-06-05 (2 dni)
I dzień: 10:00 - 16:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
II dzień: 09:00 - 15:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
Hotel***** Radisson
ul. Straszewskiego 17
Kraków
Szkolenie rozpoczyna się za 75 dni
Rejestracja
ul. Straszewskiego 17, Kraków