Trener strategiczny programów the Chartered Institute of Marketing i kilku studiów MBA, twórca marketingowych gier strategicznych, głównie z zakresu zarządzania usługami B2B.
Trener strategiczny programów the Chartered Institute of Marketing i kilku studiów MBA, twórca marketingowych gier strategicznych, głównie z zakresu zarządzania usługami B2B.
Menedżer praktyk, konsultant i trener. Z rynkiem B2B związany jest od samego początku kariery zawodowej – pracował przez 15 lat w jednej z firm z Grupy Siemens, gdzie tworzenie strategii firmy (biznes plany, przeglądy strategii, zarządzanie ryzykiem strategicznym, łączenie strategii w ramach kraju oraz międzynarodowo).
Posiada dyplomy zarządzania: Akademii Ekonomicznej w Katowicach, the Chartered Institute of Marketing London oraz amerykańskiego programu Marketing Training w Siemens Westinghouse w Orlando (Floryda). Dodatkowo ukończył studia podyplomowe i program szkoleniowy z zarządzania zespołami oraz studia podyplomowe z metod badań marketingowych organizowane przez Uniwersytet Jagielloński i agencję badań rynku CEM. Ukończył także studia MBA w WSB-Polish Open University i Oxford Brookes University oraz Szkołę Strategii Marki SAR
Michał Dziekoński jest zwolennikiem aktywnych metod szkoleniowych - wykorzystuje w nich autorskie gry strategiczne i narzędzia marketingowe w Excelu.
Jest współautorem książek "Wskaźniki marketingowe" oraz "Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy" - wydanych przez Oficynę Ekonomiczną / Wolters Kluwer oraz szeregu
artykułów opublikowanych w czasopismach biznesowych. Współtworzył także poczytną książkę „E-Marketing” (Wyd. PWN) oraz podręcznik nowoczesnych narzędzi
HR – „Learning Battle Cards” (ukaże się nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer).
Dodatkowo był ekspertem i autorem pytań z zakresu strategii w konkursie "Grasz o staż". Prowadzi szkolenia i warsztaty od 14 lat, przeszkolił ponad 5000 osób – głównie menedżerów i specjalistów dużych międzynarodowych firm. Wykorzystuje autorskie unikalne metody szkoleniowe, zawsze dopasowane do specyfiki konkretnych firm.
Michał współtworzył strategie dla firm związanych szeroko z usługami w zakresie HR – takimi jak: Pracuj.pl (uczestnicy szkoleń otwartych), MCG (firma rekrutacyjna ze Śląska), Business Consulting czy też Grupa Infor.
W obszarze tworzenia strategii dla firm wielooddziałowych, realizował projekty szkoleniowo-konsultingowe między innymi dla: DeHeus (firma holenderska z rynku B2B), Black Red White (sieć ogólnopolska), Orange (strategia zarządzania produktami), Neuca (największa hurtownia farmaceutyczna w Polsce), Grupy Orlen czy też Grupy PZU.
Wśród innych szkolonych przez niego organizacji są największe firmy w Polsce – takie jak: Hewlett-Packard, Nikon, Olympus, Sharp, Coty, Casio, General Motors, Getin Bank, Grupa Santander, Grupa Azoty, IKEA, Ceramika Paradyż, Tubądzin, ING, Credit Agricole i in.