Zajęcia z prostego języka w komunikacji oficjalnej są odpowiedzią na zmieniające się zasady wymiany informacji między ludźmi. Pośpiech, nadmiar komunikatów, nieuwaga odbiorców przyczyniają się do spowolnienia i utrudnienia komunikacji. To zaś przekłada się na gorsze wyniki biznesowe czy brak zrozumienia wśród odbiorców korespondencji urzędowej.
Dzięki temu szkoleniu uczestnicy poznają najważniejsze zasady upraszczania tekstów, a także sposoby na unikanie błędów w korespondencji oficjalnej.
Podczas szkolenia przedstawiamy najważniejsze kwestie związane ze stosowaniem normy językowej w praktyce:
- mniej znane prawidła interpunkcyjne i ortograficzne (w tym pisownia skrótów i skrótowców),
- zasady odmiany imion i nazwisk,
- zasady budowy prostych i poprawnych zdań,
- stosowanie właściwego słownictwa w korespondencji oficjalnej.
Cele szkolenia:
- wykorzystanie zasad prostego języka w korespondencji oficjalnej,
- powiązanie kwestii normy językowej z praktyką komunikacyjną,
- wiedza na temat tego, jak upraszczać komunikaty zgodnie z zasadami poprawnej polszczyzny.
Korzyści ze szkolenia:
- sprawniejsze redagowanie pism dzięki poznanym zasadom prostej i poprawnej polszczyzny,
- eliminacja istniejących błędów w dokumentach i szablonach,
- usprawnienie komunikacji na linii urząd/firma – klient,
- zwiększenie świadomości językowej i zasad poprawnej polszczyzny w komunikacji pisemnej.
Szkolenie polecamy dla:
- pracownicy administracji publicznej (urzędy centralne i samorządowe, sądy, instytuty państwowe),
- pracownicy instytucji kultury i oświaty (domy kultury, biblioteki, szkoły i uczelnie),
- firmy prywatne dbające o wizerunek w korespondencji oficjalnej.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- wykład wprowadzający,
- omawianie konkretnych przykładów pism (studium przypadku),
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- dyskusja podsumowująca.
STANDARDOWA cena szkolenia: 690 PLN netto / osoba
PROMOCYJNA cena szkolenia: 590 PLN netto / osoba - zgłoszenia do 16 kwietnia 2024 r.
Zapoznaj się z Regulaminem szkoleń on-line i zaakceptuj go podczas zgłoszenia
Ogólne informacje na temat szkoleń otwartych AVENHANSEN ►
Jeżeli szkolenie on-line objęte jest specjalnym rabatem to ten rabat obowiązuje w przypadku zapłacenia pełnej kwoty za szkolenie do 7 dni przed jego rozpoczęciem.
W ramach szkolenia otwartego on-line gwarantujemy Państwu:
- Interaktywność szkolenia z Trenerem AVENHANSEN
- Miłą i fachową obsługę
- Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
- Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
- Autorskie materiały szkoleniowe podczas pracy on-line oraz do pobrania
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Reklamacje
Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.
Newsletter
Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.
Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►
Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.
Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.
W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.
Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.
Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►
MODUŁ I. WPROWADZENIE, CZYLI PO CO NAM PROSTY JĘZYK W KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ
- Zasady prostej polszczyzny w komunikacji z klientem (w biznesie i administracji)
- Co NIE JEST prostym językiem w komunikacji
- Jak być (bardziej) zrozumiałym – wskazówki ułatwiające zrozumienie przekazu
MODUŁ II. UKŁAD PISM OFICJALNYCH
- Kształt pism urzędowych – podstawy
- Czcionka – krój, wielkość, marginesy
- Najważniejsze elementy składowe pisma
- Data
- Oznaczenie nadawcy i odbiorcy
- Incipit
- Forma informacji – kształt, wielkość, objętość
- Strategie zakończenia
MODUŁ III. GRAMATYKA I LEKSYKA TEKSTÓW OFICJALNYCH
- FLEKSJA
- Błędy związane z odmianą wyrazów
- Odmiana imion i nazwisk
- Odmiana trudniejszych form wyrazowych
- SKŁADNIA
- Błędne konstrukcje zdaniowe
- Nieprecyzyjność wypowiedzi tekstowych
- Błędny szyk zdań złożonych
- LEKSYKA
- Moda językowa
- Terminologizacja tekstu
- Konstrukcje pleonastyczne i tautologiczne
MODUŁ IV. ZAPIS W TEKSTACH URZĘDOWYCH
- ORTOGRAFIA
- Wielkie i małe litery – podstawowe zasady
- Pisownia łączna i rozdzielna
- Zastosowanie łącznika i myślnika (półpauzy)
- Pisownia wyrazów z cząstką „nie”
- INTERPUNKCJA
- Błędne stosowanie kropki
- Błędne stosowanie przecinka
- Stosowanie pozostałych znaków interpunkcyjnych (średnik, cudzysłów, dwukropek)
- Interpunkcja w datach, wyliczeniach, numeracjach
Szkolenie rozpoczyna się za 4 dni
- 08:45 - 09:00 - logowanie
- 09:00 - 12:00 - część I szkolenia
- 12:00 - 12:30 - przerwa
- 12:30 - 15:00 - część II szkolenia