Wojciech Szewczykowski

Trener AVENHANSEN

Trener,  konsultant, negocjator. Biznesowy praktyk. Były dyrektor i członek zarządu. Posiada praktyczne doświadczenia w sprzedaży oraz 8 letnie doświadczenie menedżerskie na stanowiskach kierowniczych i dyrektorskich. Od 13 lat trener, doradca, konsultant.  Wyróżnia go dystans, ciekawość i pasja.  Szacunek i uznanie klientów związane są z jego doświadczeniem, umiejętnością łączenia warsztatu pracy trenera z bogatą praktyką zawodową.

wyślij zapytanie do trenera
Wojciech Szewczykowski

Trener sprzedaży i biznesu, negocjator. Aktywny przedsiębiorca z bogatą praktyką zawodową. 
Kiedyś handlowiec, Regionalny Keirownik Sprzedaży, Dyrektor Handlowy – Członek Zarządu. 
Dzisiaj uznany trener i partner największych organizacji biznesowych w Polsce. W gronie jego klientów są min.: Mercedes Benz, Scania,, Orlen, Lotos, Tmobile, Orange, Pilkington, International Paper, Luxmed, Can Pack, Delphi, Bayer, PKO BP, BGŻ, Deutsche Bank i wiele innych. Swoje doświadczenie i wiedzę nabytą w korporacjach z powodzeniem wykorzystuje we współpracy z mniejszymi organizacjami, często rodzinnymi firmami, które stoją u progu rozwoju i potrzebują systemowego wsparcia. 

Klienci cenią go za umiejętność łączenia bogatego doświadczenia z doskonałym warsztatem pracy trenera.
Dowodem na zuafnie, jakim jest obdażany Wojciech, jest wieloletnia współpraca z wybranymi firmami np.:
Scania Polska – 7 lat,
Mercedes Bezn – 3 lata, 
Łmeat – 2 lata, 
Axalta Coating System – 7 lat.
Wojciech jest nie tylko doskonałym parterem na jedno, bardzo praktyczne szkolenie, ale także na wieloletnią współpracę.


O trenerze, uczestnicy (wybrane wypowiedzi z ankiet poszkoleniowych):

„..człowiek mówi, a ja rozumiem”

„..praktyk, praktyk, praktyk. Przykłady z życia trenera robią wrażenie i wchodzą do wyobraźni”

„..świetny kontakt z grupą i bogate doświadczenie trenera. Najlepsze szkolenie na jakim byłem”

„..praktyczna wiedza i bogate doświadczenie trenera”

„..więcej takich szkoleń. Praktyka, ćwiczenia, przykłady”

„..facet ma łeb, jak sklep”

„..łatwość komunikacji i umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami”

„..we want more”


Podsumowanie dokonań:
Wojciech w swoim bogatym życiu zawodowym organizował przedstawicielstwa handlowe firm HAFT SA. 
i WELTOM SA. w Paryżu i Moskwie. W ramach prowadzonej przez siebie działalności, organziował od podstaw firmę o zasięgu międzynarodowym a potem z powodzeniem sprzedawał produkowane we własnej firmie tzw „pets funeral products” na wymagające rynki UK i USA. Prowadził mediacje pomiędzy firmami Leo Burnett a spółką Orange. W ramach swojej praktyki coachingowej prowadził indywidulany coaching dla dyrektorów w firmie Orlen SA. Wspierał rozwój firm handlowych napotykających na drodze do rozwoju bariery wzrostu min Maxima Fides, Automobile Expert,  Megachemie. W ramach działań o zasięgu międzynarodowym, wspierał i pomagał w organizacji przedstawicielstw na rynkach wschodnich /Ukraina i Rosja/  takim firmom jak eService, Lukas Bank, Tines. W działaniach ukierunkowanych na poprawę efektywności podejmowanych działań handlowych realizował min.: coaching in the job z grupą ok. 50 handlowców Scania Polska oraz coaching in the job 
z grupą ok 20 handlowców w firmie Platinum Oil /Wielkopolskie Centrum Dystrybucji/.
Co  wyróżnia Wojciecha w pracy trenera :

•    „minimum słów - maksimum efektów; poprzez doświadczenie, współdziałanie, aktywność tworzymy przestrzeń do trwałej zmiany zachowań”                                        

•    „dostępną, znaną i sprawdzoną metodologię stosuje świadomie i w wyważony sposób, aby skutecznie i elastycznie odpowiadała na zdiagnozowany deficyt; 

•     „na wstępie zachęca uczestników naszych warsztatów do mówienia tego, co niepopularne -   
a zarazem prawdziwe - aby pokazać, jak odnieść sukces - pomimo realnych przeciwności” 

•     „rozbudza ciekawość, otwiera głowy - na nowe perspektywy i serca - na nowe przeżycia. Angażuje do współpracy i wyzwala odwagę do wprowadzania zmian. Dzięki temu osiągamy wzrost efektywności i satysfakcji z podejmowanych działań”                          

•    „prowokuje do wyjścia ze strefy komfortu, by móc doświadczać nowych zachowań. Uczymy się nowego podejścia, by szukać nowych i różnorodnych rozwiązań. Dzięki temu Klienci zwiększają swoją skuteczność i często wracają do niego po więcej”      

Życiorys zawodowy:

2015 – obecnie
Trener sprzedaży i biznesu AVENHANSEN

2015- 2017
Mercedes Benz Polska
Doradca, konsultant, trener sprzedaży. Umowa kontraktowa. 
Wdrażanie projektu MB Uptime
Szkolenia dla handlowców

2009-2015 
Scania Polska SA
Doradca, konsultant, trener sprzedaży. Umowa kontraktowa.  
Realizacja projektów:
Coaching shadowing w ASO – 30 dni
Coaching in the job z Handlowcami nowych pojazdów – 90 dni w terenie. Wizyty w 250-270 firmach transportowych
Coaching szefów sprzedaży – 16 dni
Coaching Doradców serwisowych – 16 dni
Szkolenie z Negocjacji – ok. 20 dni
Szkolenia dla szefów serwisów z zarządzania
Szkolenie z poszukiwania i pozyskiwania nowego klienta – ok. 20 dni
Warsztaty z telefonicznego umawiania spotkań – ok. 20 dni
Wdrażanie nowych handlowców do pracy
Opracowanie standardów pracy Handlowców oraz ASO

2004 – 2017. Współpraca z firmami szkoleniowymi
GFKM, Personel Profit, OdiTK, Progress Project, Cegos, Berndson, AVENHANSEN, BO Navigator,
trener biznesu, trener sprzedaży, doradca, negocjator, Freelancer
Przepracowanych ponad 1000 dni szkoleniowych. 
Sprzedaż projektów doradczych i szkoleniowych. 
Negocjacje kontraktów. 
Współpraca z Działami HR

2002-2004 
Pstes Friends Poland  - Własna firma o międzynarodowym zasięgu. Budowa firmy od podstaw w biznesie Pets Funeral. Export produktów gotowych do UK i USA.

1997-2002 
Haft SA, Dyrektor ds Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu
Grupa Haft - Weltom SA - Dyrektor ds Rozwoju członek Zarządu
1994-1997
Nestle - Goplana , Regionalny Kierownik 

1992 1994 
Unilever - Algida Iglo, Przedstawiciel Handlowy i Regionalny Kierownik Sprzedaży

Obszary specjalizacji:

Projekty sprzedażowe:
Trening efektywnej sprzedaży z elementami negocjacji dla Handlowców. 
Obrona ceny i marży w środowisku narastającej konkurencji.
Pozycja lidera zagrożona?  W poszukiwaniu nowych źródeł przewagi konkurencyjnej - praktyczne warsztaty dla odpierających ataki konkurencji.
Telefoniczne umawianie spotkań. Intensywne warsztaty z użyciem realnego klienta.
Kiedy brak argumentów racjonalnych. Warsztaty kreatywności dla handlowców.
Wzrost oczekiwań, spadek wydajności? Źródła pobudzania aktywności handlowej.
Zamknięte drzwi ? Pozyskiwanie nowych klientów.
Crosselling i upselling w obsłudze klienta ukierunkowanej na rezultaty.

Negocjacje - projekty doradcze, szkolenia, uczestnictwo.

Negocjacje dla handlowców
Negocjacje dla kupców
Negocjacje - Spory - Konflikty - Mediacje
Renegocjacje warunków handlowych
Negocjacje przy sprzedaży i wynajmie nieruchomości
Negocjacje dla branży motoryzacyjnej
Negocjacje przy realizacji inwestycji

Prywatnie:
ojciec dwojga dzieci, partner w szczęśliwym związku

Zainteresowania, pasje:
Medytacja Vipassana 
Historia meblarstwa 
Architektura sakralna
Kultura Starożytna
Podróże
Pływanie
 

Wykształcenie, kursy, szkolenia:

Centrum Szkoleniowe Mercedes Bezn, Global Training Center Stuttgart-Vaihingen 
TRAIN THE TRAINER, Mercedes Academy 

Auction Room "Francis Smith" Szkolenie z prowadzenia aukcji i staż, Londyn, Wileka Brytania 

Motivational Appraisal of Personal Potencial,
International Potencial Network, INC
Mineapolis

Studium dla Dyrektorów Marketingu i Sprzedaży, Centrum Prywatyzacji Serock

Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Warszawie - Ekspansja na rynek amerykański

SGH Warszawa - studium Public Relation

Międzynarodowa Szkołą Menedżerów w Warszawie
Studium z Organizacji i Zarządzania Sprzedażą

Akademia Ekonomiczna w Krakowie Studia Podyplomowe - Zarządzanie i Marketing

Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie
Kier. Turystyka i Rekreacja
Spec. Marketing w turystyce.