Wojciech Szewczykowski

Trener AVENHANSEN

Trener, konsultant, negocjator. Biznesowy praktyk. Specjalista Grafiki AI, Prompt Engineer AI i Copywriter VIP. Były dyrektor i członek zarządu. Posiada praktyczne doświadczenia w sprzedaży oraz 8 letnie doświadczenie menedżerskie na stanowiskach kierowniczych i dyrektorskich. Od 13 lat trener, doradca, konsultant. Wyróżnia go dystans, ciekawość i pasja. Szacunek i uznanie klientów związane są z jego doświadczeniem, umiejętnością łączenia warsztatu pracy trenera z bogatą praktyką zawodową.

wyślij zapytanie do trenera
Wojciech Szewczykowski

Trener sprzedaży i biznesu, negocjator. Aktywny przedsiębiorca z bogatą praktyką zawodową. Kiedyś handlowiec, Regionalny Keirownik Sprzedaży, Dyrektor Handlowy - Członek Zarządu. Dzisiaj uznany trener i partner największych organizacji biznesowych w Polsce. W gronie jego klientów są m.in.: Mercedes Benz, Scania, Orlen, Lotos, Tmobile, Orange, Pilkington, International Paper, Luxmed, Can Pack, Delphi, Bayer, PKO BP, BGŻ, Deutsche Bank i wiele innych.

Swoje doświadczenie i wiedzę nabytą w korporacjach z powodzeniem wykorzystuje we współpracy z mniejszymi organizacjami, często rodzinnymi firmami, które stoją u progu rozwoju i potrzebują systemowego wsparcia. 

Klienci cenią go za umiejętność łączenia bogatego doświadczenia z doskonałym warsztatem pracy trenera. Dowodem na zuafnie, jakim jest obdażany Wojciech, jest wieloletnia współpraca z wybranymi firmami np.:

  • Scania Polska (7 lat)
  • Mercedes Benz (3 lata) 
  • Łmeat (2 lata)
  • Axalta Coating System (7 lat)

 

Obszary specjalizacji:

Projekty AI

  • Wprowadzenie do AI w biznesie
  • Narzędzia AI w pracy handlowca
  • Narzędzia AI na drodze do poprawy organizacji własnej efektywności osobistej


Projekty sprzedażowe

  • Trening efektywnej sprzedaży z elementami negocjacji dla Handlowców
  • Obrona ceny i marży w środowisku narastającej konkurencji
  • Pozycja lidera zagrożona?  W poszukiwaniu nowych źródeł przewagi konkurencyjnej - praktyczne warsztaty dla odpierających ataki konkurencji
  • Telefoniczne umawianie spotkań. Intensywne warsztaty z użyciem realnego klienta
  • Kiedy brak argumentów racjonalnych. Warsztaty kreatywności dla handlowców
  • Wzrost oczekiwań, spadek wydajności? Źródła pobudzania aktywności handlowej
  • Zamknięte drzwi ? Pozyskiwanie nowych klientów
  • Crosselling i upselling w obsłudze klienta ukierunkowanej na rezultat


Negocjacje dla handlowców

  • Negocjacje dla handlowców
  • Negocjacje dla kupców
  • Negocjacje - Spory - Konflikty - Mediacje
  • Renegocjacje warunków handlowych
  • Negocjacje przy sprzedaży i wynajmie nieruchomości
  • Negocjacje dla branży motoryzacyjnej
  • Negocjacje przy realizacji inwestycji
  • Negocjacje przy odzyskiwaniu należności

 

Co  wyróżnia Wojciecha Szewczykowskiego w pracy trenera :

  • „minimum słów - maksimum efektów; poprzez doświadczenie, współdziałanie, aktywność tworzymy przestrzeń do trwałej zmiany zachowań”                                        
  • „dostępną, znaną i sprawdzoną metodologię stosuje świadomie i w wyważony sposób, aby skutecznie i elastycznie odpowiadała na zdiagnozowany deficyt; 
  • „na wstępie zachęca uczestników naszych warsztatów do mówienia tego, co niepopularne - a zarazem prawdziwe - aby pokazać, jak odnieść sukces - pomimo realnych przeciwności”
  • „rozbudza ciekawość, otwiera głowy - na nowe perspektywy i serca - na nowe przeżycia. Angażuje do współpracy i wyzwala odwagę do wprowadzania zmian. Dzięki temu osiągamy wzrost efektywności i satysfakcji z podejmowanych działań”                
  • „prowokuje do wyjścia ze strefy komfortu, by móc doświadczać nowych zachowań. Uczymy się nowego podejścia, by szukać nowych i różnorodnych rozwiązań. Dzięki temu Klienci zwiększają swoją skuteczność i często wracają do niego po więcej”      

 

O trenerze, uczestnicy (wybrane wypowiedzi z ankiet poszkoleniowych):

„...człowiek mówi, a ja rozumiem”

„...praktyk, praktyk, praktyk. Przykłady z życia trenera robią wrażenie i wchodzą do wyobraźni”

„...świetny kontakt z grupą i bogate doświadczenie trenera. Najlepsze szkolenie na jakim byłem”

„...praktyczna wiedza i bogate doświadczenie trenera”

„...więcej takich szkoleń. Praktyka, ćwiczenia, przykłady”

„..facet ma łeb, jak sklep”

„...łatwość komunikacji i umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami”

„...we want more”

"Wojciech jest nie tylko doskonałym parterem na jedno, bardzo praktyczne szkolenie, ale także na wieloletnią współpracę."


Podsumowanie dokonań:

Wojciech Szewczykowski w swoim bogatym życiu zawodowym organizował przedstawicielstwa handlowe firm HAFT SA. i WELTOM SA. w Paryżu i Moskwie.

W ramach prowadzonej przez siebie działalności, organziował od podstaw firmę o zasięgu międzynarodowym, a potem z powodzeniem sprzedawał produkowane we własnej firmie tzw. „pets funeral products” na wymagające rynki UK i USA.

Prowadził mediacje pomiędzy firmami Leo Burnett a spółką Orange.

W ramach swojej praktyki coachingowej prowadził indywidulany coaching dla dyrektorów w firmie Orlen SA.

Wspierał rozwój firm handlowych napotykających na drodze do rozwoju bariery wzrostu m.in.: Maxima Fides, Automobile Expert,  Megachemie.

W ramach działań o zasięgu międzynarodowym, wspierał i pomagał w organizacji przedstawicielstw na rynkach wschodnich /Ukraina i Rosja/  takim firmom jak eService, Lukas Bank, Tines.

W działaniach ukierunkowanych na poprawę efektywności podejmowanych działań handlowych realizował min.: coaching in the job z grupą ok. 50 handlowców Scania Polska oraz coaching in the job z grupą ok 20 handlowców w firmie Platinum Oil /Wielkopolskie Centrum Dystrybucji/.


Życiorys zawodowy:

2015 - obecnie

  • Trener sprzedaży i biznesu AVENHANSEN

2015 - 2017

  • Mercedes Benz Polska
    • Doradca, konsultant, trener sprzedaży. Umowa kontraktowa. 
    • Wdrażanie projektu MB Uptime
    • Szkolenia dla handlowców

2009 - 2015 

  • Scania Polska SA
    • Doradca, konsultant, trener sprzedaży. Umowa kontraktowa.  
    • Realizacja projektów:
      • Coaching shadowing w ASO - 30 dni
      • Coaching in the job z Handlowcami nowych pojazdów - 90 dni w terenie. Wizyty w 250-270 firmach transportowych
      • Coaching szefów sprzedaży - 16 dni
      • Coaching Doradców serwisowych - 16 dni
      • Szkolenie z Negocjacji - ok. 20 dni
      • Szkolenia dla szefów serwisów z zarządzania
      • Szkolenie z poszukiwania i pozyskiwania nowego klienta - ok. 20 dni
      • Warsztaty z telefonicznego umawiania spotkań - ok. 20 dni
      • Wdrażanie nowych handlowców do pracy
      • Opracowanie standardów pracy Handlowców oraz ASO

2004 - 2017. Współpraca z firmami szkoleniowymi

  • Trener biznesu, trener sprzedaży, doradca, negocjator, Freelancer
    • Przepracowanych ponad 1000 dni szkoleniowych. 
    • Sprzedaż projektów doradczych i szkoleniowych. 
    • Negocjacje kontraktów. 
    • Współpraca z Działami HR

2002-2004 

  • Pstes Friends Poland  - Własna firma o międzynarodowym zasięgu.
    • Budowa firmy od podstaw w biznesie Pets Funeral.
    • Export produktów gotowych do UK i USA.

1997-2002 

  • Haft SA, Dyrektor ds Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu
  • Grupa Haft - Weltom SA - Dyrektor ds Rozwoju członek Zarządu

1994-1997

  • Nestle - Goplana
    • Regionalny Kierownik 

1992 1994 

  • Unilever - Algida Iglo
    • Przedstawiciel Handlowy i Regionalny Kierownik Sprzedaży

 

Zainteresowania, pasje:

  • Pasjonat AI Certyfikowane Prompt Engineer, Copywriter VIP, Specjalista Grafiki AI
  • Medytacja Vipassana 
  • Historia meblarstwa 
  • Architektura sakralna
  • Kultura Starożytna
  • Podróże
  • Pływanie

Wykształcenie, kursy, szkolenia:

Specjalista Grafiki AI

Prompt Engineer AI

Copywriter VIP

Soft Skill OSS training TTT DAF. Centrum Szkoleniowe DAF

Centrum Szkoleniowe Mercedes Bezn, Global Training Center Stuttgart-Vaihingen 
TRAIN THE TRAINER, Mercedes Academy 

Auction Room "Francis Smith" Szkolenie z prowadzenia aukcji i staż, Londyn, Wileka Brytania 

Motivational Appraisal of Personal Potencial,
International Potencial Network, INC
Mineapolis

Studium dla Dyrektorów Marketingu i Sprzedaży, Centrum Prywatyzacji Serock

Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Warszawie - Ekspansja na rynek amerykański

SGH Warszawa - studium Public Relation

Międzynarodowa Szkołą Menedżerów w Warszawie
Studium z Organizacji i Zarządzania Sprzedażą

Akademia Ekonomiczna w Krakowie Studia Podyplomowe - Zarządzanie i Marketing

Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie
Kier. Turystyka i Rekreacja
Spec. Marketing w turystyce.
 

Szkolenia zamknięte trenera