Tytus Kamiński

Trener, doświadczony praktyk w obszarze "zarządzania" i konsulltant biznesu.

Ekspert, ekonomista, doktor nauk ekonomicznych (2001, INE PAN).

wyślij zapytanie do trenera
Tytus Kamiński

O mnie

Jestem z zawodu ekonomistą i specjalistą z zakresu zarządzania więc moje pierwsze doświadczenia były ściśle związane z praktyką w przedsiębiorstwach i zarządzaniem zespołami. 


Potem kilkanaście lat pracy naukowo – badawczej, ściśle jednak związanej z praktyką funkcjonowania organizacji i zespołów. Kilkadziesiąt publikacji. Zawsze szczególnie interesowały mnie kwestie związane z człowiekiem w organizacji, jakim sam byłem. Organizacje się zmieniały, co prawda, lecz problemy każdej i każdego z Was były dla mnie najważniejsze, najbardziej interesujące i inspirujące do pracy, działania, życia.

Stąd ta praca dydaktyczna, uczenie i wspieranie pracujących studentów, pomoc w rozwiązywaniu ich problemów w studiowaniu i pracy. Ponad dwadzieścia lat pracy z ludźmi, w której korzystałem z doświadczeń w pracy w przedsiębiorstwach i badań nad firmami i ludźmi w organizacji.

Uczę, szkolę i wspieram ludzi w ich życiu zawodowym (bywa, że prywatnym) bo, jak podkreślałem w jednym z moich wykładów, jest to moja osobista wartość, w tym miejscu widzę siebie. Nieraz zapytam: gdzie i jak widzisz siebie Słuchaczu? Na samym pytaniu nie skończymy. To jeden z tych cudów, które załatwimy od ręki.

 

Trochę historii...

Skończyłem studia ekonomiczne na SGH, potem Podyplomowe Studium Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Prace doktorską obroniłem w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Moje pierwsze doświadczenia zawodowe były mocno związane z praktyką. Pierwsza praca to kilka lat doświadczenia na stanowisku planisty w Metalurgii gdzie współpracowałem zarówno z kierownikami jednostek organizacyjnych Zakładu jak i szeregowymi pracownikami. Wtedy podlegała mi bezpośrednio jednostka transportu produktów Zakładu do dalszych etapów produkcji. Kolejne stanowiska ekonomiczne, które zajmowałem to kierownik sekcji ekonomicznej a później główny specjalista ds. ekonomiczno – administracyjnych. 

Po latach doświadczeń w praktyce  gospodarczej zdecydowałem o zmianie mojej drogi zawodowej na naukowo – dydaktyczną. Pracowałem przez kilkanaście lat w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową i Centrum Analiz Społeczno – Ekonomicznych. W czasie pracy w Instytutach uczestniczyłem i koordynowałem wiele projektów badawczych  nad ekonomicznymi i organizacyjnymi przekształceniami przedsiębiorstw ich podsystemem społecznym, strategiami, stosunkami wewnętrznymi i zarządzaniem zasobami ludzkimi. W czasie tych kilkunastu lat poznałem dziesiątki firm, kierowników i pracowników i ich problemy.

W czasie mojej pracy zawodowej najważniejszym doświadczeniem i wartością była praca z ludźmi. Dlatego kolejnym etapem mojej pracy zawodowej była praca wykładowcy (Wyższa Szkoła Menedżerska, Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej w Józefowie (ob. Akademia Nauk Stosowanych WSGE), współpraca z Wyższą Szkołą Teologiczno – Humanistyczną i Wyższą Szkołą Działalności Gospodarczej. W 2010r. rozpocząłem współpracę z Wyższą Szkołą Ekonomiczno – Informatyczną ob. Europejska Uczelnia), w której pracowałem do teraz.

Przedmioty wykładane na ww. Uczelniach:

  • Zarządzanie,
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi,
  • Zachowania organizacyjne,
  • Zarządzanie rozwojem osobistym i karierą,
  • Koncepcje zarządzania,
  • Zarządzanie strategiczne,
  • Przedsiębiorczość,
  • Nauka o organizacji,
  • Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa.

Prowadziłem też seminaria dyplomowe, wypromowałem kilkuset seminarzystów: licencjatów i magistrów zarządzania.
Było to dwadzieścia kilka lat pracy i współpracy z Uczelniami prywatnymi i studentami pracującymi, pracownikami wykonawczymi w różnych firmach i instytucjach i kierownikami różnych szczebli pragnących uzupełnić wykształcenie. Uważam, że bardzo warto pracować z ludźmi, dawać Wam to, co dla Was ma sens i jest potrzebne. Parafrazując słowa Koleżanki, Pani Małgorzaty „Cuda załatwimy razem od ręki, sprawy niemożliwe, po przerwie na kawę”.

 

Obszary specjalizacji

  • procesy decyzyjne w organizacji i w życiu,
  • wywieranie wpływu w organizacji,
  • zarządzanie sobą: może czas na zmianę?
  • błędy popełniane przez Was Kierownicy i – co dalej?
  • tworzenie i siła zespołu,
  • szybki kurs zarządzania: funkcje, w tym, „wrażliwe” funkcje kierowania,
  • patologie i problemy zachowań organizacyjnych, co z tym robić?
  • zarządzanie czasem własnym i podwładnych.