Trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w sprzedaży, zakupach i szkoleniach. Doświadczenie sprzedażowe zdobywał w amerykańskiej firmie dystrybucyjnej McLAne Polska, gdzie pracował jako Handlowie, Regionalny Menadżer Sprzedaż, Trener i Menadżer ds. Rozwoju Sieci Handlowej IGA. Przez dwa lata, na stanowisku Dyrektor ds. Handlu I Marketingu odpowiadał za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Euro Sklep.
Trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w sprzedaży, zakupach i szkoleniach. Doświadczenie sprzedażowe zdobywał w amerykańskiej firmie dystrybucyjnej McLAne Polska, gdzie pracował jako Handlowie, Regionalny Menadżer Sprzedaż, Trener i Menadżer ds. Rozwoju Sieci Handlowej IGA. Przez dwa lata, na stanowisku Dyrektor ds. Handlu I Marketingu odpowiadał za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Euro Sklep. Szkoleniami zajmuje się od 2000 roku prowadząc szkolenia dla działów handlowych, działów zakupów, i działów marketingu w firmach produkcyjnych, dystrybucyjnych i w sieciach handlowych.
Od roku 2003 doradza i szkoli w firmach produkcyjnych i handlowych, zarówno w sieciach handlowych jak również dystrybutorów. Jego klientami są firmy branży FMCG, ale również z branży farmaceutycznej, medycznej, zoologicznej – rynek profesjonalny i branży oświetleniowej. Prowadzi szkolenia dla działów handlowych, działów zakupów i działów marketingu w firmach produkcyjnych, dystrybucyjnych i w sieciach handlowych.
Specjalizuje się w szkoleniach za zakresu technik sprzedaży i negocjacji. Prowadzi zarówno szkolenia teoretyczne, jak również treining on the job, gdzie podczas bezpośredniej pracy w terenie, lub na swoim stanowisku pracy, uczestnicy szkoleń teoretycznych przekonują się, że tematy poruszane na sali to nie tylko teoria, ale praktyczne rozwiązania, które mają realne przełożenie na wielkość sprzedaży i wzrost efektywności.
Dla sieci detalicznych przygotował i wdraża specjalistyczny panel z zakresu zarządzania marżą. Dzięki wiedzy wyniesionej z sali wykładowej, a później treningom podczas pracy uczestnicy szkoleń mogą dowiedzieć się jak podnieść efektywność handlową swoich placówek detalicznych poprzez wzrost marży bez utraty atrakcyjności wizerunku sieci.
Pasje zawodowe
Specjalizuję się między innym w sprzedaży, negocjacjach handlowych zarówno sprzedażowych jak i zakupowych, zarządzanie wskaźnikami ekonomicznymi w handlu, zarządzanie marżą oraz projektowaniem i wdrażaniem programów lojalnościowych. Drugą dziadziną jaka znajduje się w obszarze moich zainteresowań szkoleniowych i doradczych to Zarządzanie Handlowcami, czyli motywowanie, delegowanie i rozliczanie zadań i trening podczas pracy. Wszystkie działania mają w efekcie skutkować jednym - podnieść efektywność wszelkich działań handlowych – zwiększyć obrót, podnieść marżę i obniżyć koszty.
Efektywność szkoleń
Jestem w zasadzie praktykiem, jak przedstawiłem wcześniej, ale moje przygotowanie na Wydziale Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim daje mi możliwość poszukiwać najefektywniejszych metod szkoleniowych. Mam tutaj na myśli to, że bardzo często z uczestnikami szkoleń teoretycznych w drugim etapie szkolenia przechodzimy do treningu podczas pracy, gdzie mamy możliwość w praktyce wykorzystać wiedzę przekazaną podczas szkolenia teoretycznego.
Edukacja i doświadczenie
Hobby
Jestem Dive Masterem w organizacji nurkowej CMAS, dodatkowo jestem certyfikowanym nurkiem w organizacji SSI Scuba Schools International. Nurkowanie daje mi siłę i pozwala kreować nowe skuteczne rozwiązania stosowane później na Sali szkoleniowej i w sprzedaży.
Artykuły
Jestem autorem publikacji z zakresu marketingu, m.in. "Dystrybutor i sklepy wygrywają" ("Marketing w praktyce" nr 3/2002) - artykuł, w którym przekonuje, że programy lojalnościowe to narzędzia, na które stać dzisiaj nie tylko potężne koncerny.
Główni klienci: Paulman Oświetlenie Sp. z o.o. Euro AGD RTV, Phizer, Nestle Purina, Woseba Sp. z o.o., FC Solidarność, FH Specjał Sp. z o.o. , Euro Sklep S.A., Lewiatan Bielsko – Biała Sp. z o.o., Sieć 34, Chata Polska Sp. z o.o., Real Spółka Komandytowa, Drogerie Polskie.