CEL:

Doskonalenie umiejętności kierowniczych w sytuacji zmiany, z uwzględnieniem etapów procesu zmiany i różnic osobowościowych jej uczestników

 


Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

1. Proces i geneza zmiany

  • Podłoże zmiany - czynniki wewnętrzne i zewnętrzne

  • Zmiana – szansa czy zagrożenie?

  • Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wywołujące zmiany

  • Przebieg procesu zmiany - modele zmian i ich fazy

  • Obszary zmian w organizacji

  • Mechanizmy rządzące zmianą

  • Typologia reakcji na zmianę

2. Psychologiczne aspekty zarządzania zmianą

  • Kondycja psychiczna współczesnego człowieka a reakcja na zmianę

  • Odczucia wobec zmiany i ich przyczyny

  • Orientacja temporalna i kontrola działania

  • Reakcje na zmiany różnych grup pracowników

  • Emocje, stres a postawa wobec zmiany

  • Emocje w relacji szef – podwładny. Stres w pracy menedżera i zarządzanie emocjami w zmianie.

3. Rola i zadania lidera zmiany

  • Przeprowadzenie przez fazy zmiany

  • Kierownik i jego reakcja na zmiany

  • Umiejętności menedżerskie użyteczne w zmianie

  • Wspierająca rola lidera zmiany

  • Zachowania przywódcze – idealny lider zmian

  • Prowadzenie rozmów wspierających z pracownikami

  • Zarządzanie procesem komunikacji

  • Prowadzenie spotkania z zespołem komunikującego zmianę

4. Zarządzania zespołem w zmianie z uwzględnieniem różnic osobowościowych członków zespołu

  • Charakterystyka i wpływ różnic osobowościowych a indywidualne reakcje na zmianę w poszczególnych fazach

  • Wpływ typologii zachowań na sposób komunikowania, motywowania i delegowania zadań.

  • Wywieranie wpływu przy angażowaniu pracowników do zmian - motywowanie i inspirowanie w zmianie

  • Pobudzanie ludzi w procesie zmiany do stałego ulepszania działalności

  • Dbanie o dyscyplinę wdrażania zmiany, versus tłumienie kreatywności

  • Angażowanie pracowników w procesie zmian

  • Opór jako siła napędowa zmiany

  • Przełożenie negatywów na pozytywy

  • Techniki przezwyciężania oporu pracowników

  • Błędy w zarządzaniu zmianą

5. Trudne rozmowy kierownika z pracownikami

  • Komunikowanie zmian zespołowi i przekazywanie trudnych decyzji podwładnym.

  • Złota zasada rozmowy

  • Zasady otwartego komunikowania zmian

  • Rola poszczególnych pracowników w kontekście zmiany (oponenci, agenci itd.)

  • Wprzęgniecie poszczególnych typów osób w proces zmiany

  • Emocje ludzi w procesie zmiany

  • Komunikacja zamieniająca negatywy na pozytyw, wyrażenia wywierające wpływ

  • Udzielanie informacji zwrotnej jako element motywujący w zmianie - konstruktywna krytyka, pochwala, rozmowa korygująca.

  • Postawa asertywna w trudnych sytuacjach wywołanych zmianą

  • Reakcja na krytykę – radzenie sobie z obiekcjami, wątpliwościami i zastrzeżeniami

 

Metody prowadzenia szkolenia:

Szkolenia odbywają się głownie w formie warsztatowej z takimi metodami jak: wykład interaktywny, ćwiczenia indywidulane, ćwiczenia w grupach zadaniowych, dyskusja, wykorzystanie kwestionariuszy, case study, case method – opisy sytuacyjne i studium przypadku, elementy coachingowe – wykorzystanie metodologii GROW, burza mózgów.