CEL:
Doskonalenie umiejętności kierowniczych w sytuacji zmiany, z uwzględnieniem etapów procesu zmiany i różnic osobowościowych jej uczestników
Trener i konsultant zarządzania z ponad 15-letnią praktyką, coach ICC. Prowadzi zajęcia dla firm biznesowych, agencji rządowych, urzędów administracji centralnej, organizacji pozarządowych. Prowadził też wiele szkoleń dla organizacji polonijnych z Australii, Danii, Kanady, Litwy, Niemiec, Szwecji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii.
CEL:
Doskonalenie umiejętności kierowniczych w sytuacji zmiany, z uwzględnieniem etapów procesu zmiany i różnic osobowościowych jej uczestników
Newsletter
Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.
Wypełnij dane poniżej.
Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.
Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►
Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN
Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:
Czas trwania szkolenia:
Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).
Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.
1. Proces i geneza zmiany
Podłoże zmiany - czynniki wewnętrzne i zewnętrzne
Zmiana – szansa czy zagrożenie?
Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wywołujące zmiany
Przebieg procesu zmiany - modele zmian i ich fazy
Obszary zmian w organizacji
Mechanizmy rządzące zmianą
Typologia reakcji na zmianę
2. Psychologiczne aspekty zarządzania zmianą
Kondycja psychiczna współczesnego człowieka a reakcja na zmianę
Odczucia wobec zmiany i ich przyczyny
Orientacja temporalna i kontrola działania
Reakcje na zmiany różnych grup pracowników
Emocje, stres a postawa wobec zmiany
Emocje w relacji szef – podwładny. Stres w pracy menedżera i zarządzanie emocjami w zmianie.
3. Rola i zadania lidera zmiany
Przeprowadzenie przez fazy zmiany
Kierownik i jego reakcja na zmiany
Umiejętności menedżerskie użyteczne w zmianie
Wspierająca rola lidera zmiany
Zachowania przywódcze – idealny lider zmian
Prowadzenie rozmów wspierających z pracownikami
Zarządzanie procesem komunikacji
Prowadzenie spotkania z zespołem komunikującego zmianę
4. Zarządzania zespołem w zmianie z uwzględnieniem różnic osobowościowych członków zespołu
Charakterystyka i wpływ różnic osobowościowych a indywidualne reakcje na zmianę w poszczególnych fazach
Wpływ typologii zachowań na sposób komunikowania, motywowania i delegowania zadań.
Wywieranie wpływu przy angażowaniu pracowników do zmian - motywowanie i inspirowanie w zmianie
Pobudzanie ludzi w procesie zmiany do stałego ulepszania działalności
Dbanie o dyscyplinę wdrażania zmiany, versus tłumienie kreatywności
Angażowanie pracowników w procesie zmian
Opór jako siła napędowa zmiany
Przełożenie negatywów na pozytywy
Techniki przezwyciężania oporu pracowników
Błędy w zarządzaniu zmianą
5. Trudne rozmowy kierownika z pracownikami
Komunikowanie zmian zespołowi i przekazywanie trudnych decyzji podwładnym.
Złota zasada rozmowy
Zasady otwartego komunikowania zmian
Rola poszczególnych pracowników w kontekście zmiany (oponenci, agenci itd.)
Wprzęgniecie poszczególnych typów osób w proces zmiany
Emocje ludzi w procesie zmiany
Komunikacja zamieniająca negatywy na pozytyw, wyrażenia wywierające wpływ
Udzielanie informacji zwrotnej jako element motywujący w zmianie - konstruktywna krytyka, pochwala, rozmowa korygująca.
Postawa asertywna w trudnych sytuacjach wywołanych zmianą
Reakcja na krytykę – radzenie sobie z obiekcjami, wątpliwościami i zastrzeżeniami
Metody prowadzenia szkolenia:
Szkolenia odbywają się głownie w formie warsztatowej z takimi metodami jak: wykład interaktywny, ćwiczenia indywidulane, ćwiczenia w grupach zadaniowych, dyskusja, wykorzystanie kwestionariuszy, case study, case method – opisy sytuacyjne i studium przypadku, elementy coachingowe – wykorzystanie metodologii GROW, burza mózgów.