Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z zarządzaniem ludźmi, organizacją pracy podwładnych oraz umiejętnościami psychologicznymi szefa. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z etapami powstawania zespołów, teorią ról, przepływem informacji w zespole, komunikacją, zarządzaniem zespołem.

Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych, laboratoryjnych warunkach.

Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:

  • Praktycznie tworzyć zespoły, w oparciu o teorię ról.
  • Przedstawić niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu.
  • Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerunku „szefa”.
  • Przygotować i przeprowadzić profesjonalne wystąpienie do zespołu.
  • Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne, związane z przepływem informacji w zespole (pomiędzy współpracownikami i na płaszczyźnie szef - pracownik).
  • Efektywnie budować relacje w swoich zespołach.
  • Przyjmować i udzielać informację zwrotną.
  • Zapobiegać i rozwiązywać pojawiające się sytuacje konfliktowe.
  • Przeprowadzić analizę swojego zespołu pod kątem rozwoju kompetencji i motywacji poszczególnych pracowników i dostosować działania kierownicze do indywidualnych osób.

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I
„Szef” to zawód.

  • Budowanie autorytetu.
    • Budowanie autorytetu w sytuacji awansu we własnej grupie.
  • Zestaw psychologicznych narzędzi szefa.
    • Informacja zwrotna.
    • Słuchanie innych – szef w roli terapeuty.
    • Przełożony w roli coacha.
    • Pytania i parafrazy.
    • Stawianie granic i sztuka mówienia „NIE”.
  • Sztuka czynienia ustępstw - wykorzystanie potencjału pracowników.
    • Skrzynka pomysłów.
    • Pomysły zespołu.
  • Przekazywanie trudnych decyzji.
  • Radzenie sobie z narzekającymi pracownikami.
  • Nagradzanie i karanie.


Moduł II
Organizacja pracy zespołu.

  • Etapy formowania się zespołów.
  • Cechy efektywnych zespołów.
  • Teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina.
  • Analiza własnej roli pełnionej w zespole.
  • Expose szefa – jako skuteczne narzędzie zarządzania zespołem.
  • Techniki skutecznego zarządzania czasem innych i organizacji pracy.
    • Spotkania zespołu.
    • Ustalanie harmonogramu prac.
    • Delegowanie zadań jako proces rozwojowy podwładnych.


Moduł III
Kształtowanie kultury pracy.

  • Współpraca czy rywalizacja? – czyli w jaki sposób budować relacje?
  • Przepływ informacji w firmie.
  • Wpływ komunikacji na kształtowanie postaw i zachowań.
  • Kształtowanie kultury organizacyjnej.


Moduł IV
Skuteczne motywowanie pracowników.

  • Automotywacja jako filar motywowania innych.
  • Podstawowe teorie motywacyjne i ich praktyczne zastosowanie.
  • Zasady motywowanie pracowników.
  • Motywowanie pracownika w oparciu o model kierowania Blancharda.
  • Dostosowanie działań zarządczych do indywidualnych zachowań pracowników.
  • Prowadzenie rozmów motywująco-oceniających z pracownikiem.

Wybrane opinie uczestników na temat szkolenia:

„Uporządkowałem pewne intuicyjne zachowania i dosłałem dużo tematów do przemyśleń.”

„Super prowadzone – bardzo kompetentne osoba prowadząca.”

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  • dyskusje,
  • studium przypadku,
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • kwestionariusze i testy zachowań,
  • odgrywanie scenek/ról,
  • gry symulacyjne,
  • burze mózgów.