- Uczestnicy poznają własne kompetencje w zakresie organizacji szkoleń
- Dowiedzą się kiedy i gdzie najlepiej realizować szkolenia
- Poznają sprawdzone techniki organizacji szkoleń
- Poznają narzędzia niezbędne do wykorzystania w praktyce
Czas trwania szkolenia stacjonarnego:
Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).
Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.
Czas trwania szkolenia on-line:
Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.
Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.
Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.
Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.
Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN
Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:
- Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
- Doradzamy najlepsze rozwiązania
- Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
- Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
- Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
- Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
- Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
- Realizujemy bardzo dobre szkolenie
- Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
- Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
- Jesteśmy do Państwa dyspozycji
I DZIEŃ – Zarządzanie szkoleniami
1. Wprowadzenie do zarządzania szkoleniami
- Cechy szkoleń w urzędzie / instytucji
- Kto powinien być zaangażowany w zarządzanie szkoleniami
- Rola i zadania Działu szkoleń
- Obowiązki specjalisty ds. szkoleń, zakres kompetencji
2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Luka edukacyjna, źródła i kryteria potrzeb
- Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych
- Najczęściej wykorzystywane narzędzia analizy potrzeb
3. Przygotowanie planu i budżetu szkoleń
- Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń
- Tworzenie rocznego planu na podstawie przeprowadzonej analizy
- Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych
4. Rodzaje szkoleń
- W miejscu pracy
- Szkolenie wyjazdowe
5. Realizacja planu szkoleń
- Podział ról, podział pracy, czyli od czego zacząć
- Tworzenie baz danych i współpraca z firmami szkoleniowymi – jak oceniać oferty, negocjować warunki i współpracować
- Umowa z pracownikiem, umowa z firmą szkolącą
6. Merytoryczna znajomość problematyki kursu – zarządzanie wiedzą
- Jak uczą się dorośli
- Dobór treści, metod i form kształcenia
7. Organizacja szkoleń
- Tworzenie grup szkoleniowych, dobór prowadzących
- Lista kontrolna
- Harmonogram szkoleń
- Materiały szkoleniowe
- Logistyka: wyposażenie kursu dobór miejsca i sali szkoleniowej
- Monitorowanie zajęć
- Ewidencjonowanie szkoleń – dokumentacja
8. Ocena i ewaluacja szkoleń
- Budowanie klimatu szkoleniowego
- Ocena szkolenia na różnych poziomach
- Ankiety
- Testy wiedzy i umiejętności
- Określanie zmian w miejscu pracy spowodowanych szkoleniem
- Rola bezpośrednich przełożonych w procesie szkolenia
9. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania
- Procedura zarządzania szkoleniami – elementy i korzyści
- Procedura zarządzania szkoleniami – elementy i korzyści
II DZIEŃ – Umowy i urlopy szkoleniowe
1. Wprowadzenie
2. Formy dydaktyczne najczęściej stosowane w urzędzie
3. Rodzaje szkoleń i procedura postępowania w poszczególnych przypadkach
4. Podnoszenie kwalifikacji na studiach wyższych i podyplomowych
5. Pozostałe formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych
6. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych w świetle Prawa pracy
a) Zasady podnoszenia kwalifikacji
- Wprowadzenie regulacji prawnych
- Zastosowanie w praktyce
b) Pojęcie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracownika – co kryje się za definicją
c) Formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych – na co należy zwrócić uwagę
d) Obowiązkowe i nieobowiązkowe świadczenia związane z podnoszeniem kwalifikacji
- Refundacja kosztów nauki
- Urlopy szkoleniowe i zwolnienia z całości lub części dnia pracy na naukę w praktyce
- Inne świadczenia
e) Jak sporządzić umowę szkoleniową, czyli tzw. „lojalkę” według nowych zasad?
- Forma umowy
- Jakie zapisy powinny się znaleźć w umowie
- Prawa i obowiązki wynikające z umowy szkoleniowej
f) Okres odpracowania nauki
- Długość okresu odpracowania
- Od kiedy liczyć rozpoczęcie okresu odpracowania
- Skutki naruszenia umowy lojalnościowej
- Jak wyliczyć kwotę do zwrotu
g) Kiedy umowa przestaje obowiązywać
7. Pozostałe możliwości zdobywania lub uzupełniania wiedzy
8. Dokumentacja szkoleniowa - zasady tworzenia i przechowywania
- wykład
- prezentacja multimedialna
- case stusy
- dyskusja
- ćwiczenia