• Uczestnicy poznają własne kompetencje w zakresie organizacji szkoleń
  • Dowiedzą się kiedy i gdzie najlepiej realizować szkolenia
  • Poznają sprawdzone techniki organizacji szkoleń
  • Poznają narzędzia niezbędne do wykorzystania w praktyce

Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

I DZIEŃ – Zarządzanie szkoleniami
 

1. Wprowadzenie do zarządzania szkoleniami

  • Cechy szkoleń w urzędzie / instytucji
  • Kto powinien być zaangażowany w zarządzanie szkoleniami
  • Rola i zadania Działu szkoleń
  • Obowiązki specjalisty ds. szkoleń, zakres kompetencji

2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych

  • Luka edukacyjna, źródła i kryteria potrzeb
  • Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych
  • Najczęściej wykorzystywane narzędzia analizy potrzeb

3. Przygotowanie planu i budżetu szkoleń

  • Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń
  • Tworzenie rocznego planu na podstawie przeprowadzonej analizy
  • Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych

4. Rodzaje szkoleń

  • W miejscu pracy
  • Szkolenie wyjazdowe

5. Realizacja planu szkoleń

  • Podział ról, podział pracy, czyli od czego zacząć
  • Tworzenie baz danych i współpraca z firmami szkoleniowymi – jak oceniać oferty, negocjować warunki i współpracować
  • Umowa z pracownikiem, umowa z firmą szkolącą

6. Merytoryczna znajomość problematyki kursu – zarządzanie wiedzą

  • Jak uczą się dorośli
  • Dobór treści, metod i form kształcenia

7. Organizacja szkoleń

  • Tworzenie grup szkoleniowych, dobór prowadzących
  • Lista kontrolna
  • Harmonogram szkoleń
  • Materiały szkoleniowe
  • Logistyka: wyposażenie kursu dobór miejsca i sali szkoleniowej
  • Monitorowanie zajęć
  • Ewidencjonowanie szkoleń – dokumentacja

8. Ocena i ewaluacja szkoleń

  • Budowanie klimatu szkoleniowego
  • Ocena szkolenia na różnych poziomach
  • Ankiety
  • Testy wiedzy i umiejętności
  • Określanie zmian w miejscu pracy spowodowanych szkoleniem
  • Rola bezpośrednich przełożonych w procesie szkolenia

9. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania

  • Procedura zarządzania szkoleniami – elementy i korzyści
  • Procedura zarządzania szkoleniami – elementy i korzyści


II DZIEŃ – Umowy i urlopy szkoleniowe
 

1. Wprowadzenie

2. Formy dydaktyczne najczęściej stosowane w urzędzie

3. Rodzaje szkoleń i procedura postępowania w poszczególnych przypadkach

4. Podnoszenie kwalifikacji na studiach wyższych i podyplomowych

5. Pozostałe formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych

6. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych w świetle Prawa pracy

    a) Zasady podnoszenia kwalifikacji

  • Wprowadzenie regulacji prawnych
  • Zastosowanie w praktyce

     b) Pojęcie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracownika – co kryje się za definicją

     c) Formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych – na co należy zwrócić uwagę

     d) Obowiązkowe i nieobowiązkowe świadczenia związane z podnoszeniem kwalifikacji

  • Refundacja kosztów nauki
  • Urlopy szkoleniowe i zwolnienia z całości lub części dnia pracy na naukę w praktyce
  • Inne świadczenia

     e) Jak sporządzić umowę szkoleniową, czyli tzw. „lojalkę” według nowych zasad?

  • Forma umowy
  • Jakie zapisy powinny się znaleźć w umowie
  • Prawa i obowiązki wynikające z umowy szkoleniowej

      f) Okres odpracowania nauki

  • Długość okresu odpracowania
  • Od kiedy liczyć rozpoczęcie okresu odpracowania
  • Skutki naruszenia umowy lojalnościowej
  • Jak wyliczyć kwotę do zwrotu

      g) Kiedy umowa przestaje obowiązywać

7. Pozostałe możliwości zdobywania lub uzupełniania wiedzy

8. Dokumentacja szkoleniowa - zasady tworzenia i przechowywania

 

 

  • wykład
  • prezentacja multimedialna
  • case stusy
  • dyskusja
  • ćwiczenia