• Czy szkolenia są ważne na rozwoju zasobów ludzkich we współczesnym przedsiębiorstwie?
  • Do czego służy RAPS (badanie potrzeb szkoleniowych) i dlaczego warto je przeprowadzać planując szkolenia?
  • Jakie konsekwencje może wywołać organizacja tzw. szkoleń „bez celu”?
  • Jakimi metodami można badać efektywność szkoleń?
  • Co zrobić, by wiedza i umiejętności zdobyte podczas warsztatów znalazły zastosowanie w praktycznym działaniu?
  • Kto jest odpowiedzialny za sukces projektów szkoleniowych w przedsiębiorstwie?
  • Jak wykorzystać AC, coaching, e-learning, outdoor do wspierania rozwoju pracowników
  • Jaką firmę szkoleniową wybrać, aby się nie rozczarować?

Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na  szkolenie:

ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI I ROZWOJEM PRACOWNIKÓW
 – CZYLI TRENING MISTRZÓW ROZWOJU

 będący częścią certyfikowanego kursu Akademia HR dla Specjalistów ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju Pracowników.

         Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:

  • poznanie  praktycznych wskazówek dotyczących wszystkich zagadnień dotyczących tematyki zarządzania działami szkoleń i rozwoju w przedsiębiorstwie
  • poznanie narzędzi i roli analizy potrzeb szkoleniowych
  • zapoznanie się z metodami planowania i konstruowania planów szkoleniowych i programów szkoleniowych
  • uświadomienie sobie wagi planowania i przeprowadzania tzw. ewaluacji szkoleń w celu podniesienia ich efektywności
  • poznanie głównych narzędzi rozwojowych dostępnych na rynku

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

I. Od kształcenia do szkolenia – czyli krótka historia zaistnienia szkoleń w biznesie
1. Istota szkoleń – definicje, cel i funkcje działań szkoleniowych w przedsiębiorstwie
2. Powody popularności szkoleń i ich wkładu w rozwój i motywację pracowników
2. Podział szkoleń ze względu na osiągane przez nie cele
3. Jak uczą się dorośli – rola metod warsztatowych i wykładowych w wyborze programów szkoleniowych

II. Rola szkoleń w polityce personalnej przedsiębiorstwa
1. Zasoby Ludzkie w przedsiębiorstwie – jako koszty, czy jako aktywa
2. Przedsiębiorstwa w tzw. proszkoleniową kulturą organizacyjną a sukces w zarządzaniu zasobami ludzkimi
3. Klasyfikacja i rodzaje szkoleń
4. Szkolenia a rozwój pracowników (miejsce szkoleń w systemie zarządzania zasobami ludzkimi)
5. Rola działu szkoleniowego w przygotowaniu efektywnych szkoleń – plan PR dla HR
6. Ekspert ds. Szkoleń i Rozwoju – rola i kompetencje

III. Badanie potrzeb szkoleniowych (RAPS)
1. Modele kompetencyjne i ich wykorzystanie w badaniu potrzeb szkoleniowych
2. Potencjalne źródła informacjo o potrzebach szkoleniowych
3. Narzędzia badania potrzeb szkoleniowych (ankiety, wywiady, burza mózgów, ocena okresowa)
4. Cele badania potrzeb szkoleniowych

IV. Tworzenie procedury szkoleniowej i planu szkoleń
1. Określanie celu szkolenie – PO CO – organizujemy dany projekt szkoleniowy?
2. Elementy planu szkoleń – 14 zasad do stworzenia realnego harmonogramu szkoleń
3. Przygotowanie i rola projektu szkoleniowego

V. Badanie efektywności szkoleń
1. Najczęstsze przyczyny niepowodzeń programów szkoleniowych
2. Narzędzia do badania efektów szkoleniowych – wywiady, kwestionariusze, obserwacja, ocena okresowa
3. Ocena szkolenia – 4 poziomy oceny
4. ROI – badanie poziomu zwrotu inwestycji w szkolenia i rozwój

VI. Narzędzia wspierajace rozwój pracowników
1. Przeprowadzanie i rola Ośrodków Oceny (AC)
2. Alternatywne metody edukacji dorosłych

VII. Organizacja i logistyka szkoleń i spotkań typu outdoor
1. Organizacja spotkania – kosztorys, plan, hotel

VIII. Zarządzanie zespołem trenerów wewnętrznych
1. Wybór i szkolenie trenerów wewnętrznych
2. Wady i zalety trenerów wewnętrznych

IX. Współpraca z firmami szkoleniowymi
1. Rynek usług szkoleniowych – gdzie szukać i jak wybrać dobrą firmę szkoleniową
2. Cechy dobrego trenera zewnętrznego
3. Styl pracy trenera a kultura organizacyjna firmy    
4. Elementy, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze firmy

X. Podsumowanie szkolenia

TEST WIEDZY:
Chętni uczestnicy mają możliwość przystąpić do testu wiedzy na zakończenie zajęć (test pisemny). Ocena z testu zostanie uwidoczniona na certyfikacie ukończenia. Uczestnicy, którzy nie zdecydują się przystąpić do testu, otrzymają certyfikat uczestnictwa w kursie.

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne / ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • testy / ankiety
  • wykład z prezentacją multimedialną (20%)