Cele szkolenia:

  • zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie: tworzenia strategii w obszarze logistyki i łańcucha dostaw, analizy, standaryzowania i doskonalenia procesów w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw, zarządzania przepływem materiałów, produktów i informacji w przedsiębiorstwie, analizy tzw. wąskich gardeł procesów – dzięki tym umiejętnościom uczestnicy będą mogli zwiększyć efektywność kosztową w obszarze logistyki i łańcucha dostaw.
  • zapoznanie się z nowoczesnymi metodami sterowania przepływem materiałów, produktów i informacji w obszarze łańcucha dostaw: projektowaniem systemów „visual factory”, wykorzystaniem metod prognozowania i planowania - JIT (Just-in-Time), Kanban MRP i MRPII, a także typowymi, kluczowymi wskaźnikami efektywności KPI (Key Performance Indices) stosowanymi dla obszaru zarządzania łańcuchem dostaw (w ramach modelu SCOR – Supply Chain Operations Reference-Model) - celem tego modułu jest rzetelna ocena produktywności i efektywności firmy w obszarze logistyki i SCM.
  • wprowadzenie w nowoczesne metody planowania i harmonogramowania: metodę liniową, metodę harmonogramowania sieciowego CPM/PERT/TOC (oparte o metodę ścieżki krytycznej i łańcucha krytycznego) – wykorzystanie tych metod umożliwia precyzyjne dostosowanie poziomu obciążenia zasobów firmy (technicznych i osobowych), do wymagań wynikających z zamówień klientów i prognoz popytu dystrybuowanych dóbr.

 

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Zarządzanie logistyką i łańcuchem dostaw

  • Logistyka i SCM – główne pojęcia,
  • Procesy logistyczne w obszarze łańcucha dostaw – mapowanie i parametryzacja procesów logistycznych
  • Model SCOR - Supply Chain Operations Reference-Model – Kluczowe Wskaźniki Efektywności i dobre praktyki w obszarze logistyki i SCM
  • Reenginering procesów w obszarze logistyki i łańcucha dostaw
  • Strategiczne decyzje w obszarze logistyki i łańcucha dostaw


2. Strategia zarządzania łańcuchem dostaw

  • Strategia produktu i jej konsekwencje w obszarze logistyki i łańcucha dostaw
  • Decyzje dotyczące outsourcingu w obszarze logistyki
  • Główne grupy kosztów w obszarze logistyki i ich optymalizacja
  • Zakupy strategiczne – proces, planowanie i przepływy informacyjne
  • Konfiguracja łańcucha dostaw, kontrola zapasów
  • Architektura przepływu materiałów, produktów i informacji w obszarze logistyki


3. Sterowanie i kontrola przepływu w łańcuchu dostaw:

  • Identyfikacja tzw. „wąskich gardeł” efektywności w obszarze logistyki i łańcucha dostaw
  • Just-in-Time w logistyce i łańcuchu dostaw
  • Zastosowanie metody Kanban dla zapewnienia zoptymalizowanego przepływu
  • Wykorzystanie systemu MRP (Material Requirements Planning) w sterowaniu przepływem materiałów
  • System sterowania „produkcją w toku” CONWIP


4. Zarządzanie w obszarze dystrybucji

  • Architektura i strategie dystrybucji oraz dylematy optymalizacji dla tego obszaru (centralizacja vs decentralizacja)
  • Architektura rozwiązań w dziedzinie magazynowania, analiza kosztów magazynowania w zależności od przyjętych rozwiązań
  • Rozwiązania w dziedzinie transportu – wybór środków, optymalizacja tras
  • Systemy logistyczne


5. Zarządzanie operacyjne w obszarze logistyki i łańcucha dostaw

  • Ewaluacja systemów zarządzania (diagramy przepływowe, mapy strumienia wartości, diagramy spaghetti)
  • Modelowanie i dokonywanie zmian w procesach („wąskie gardła” procesów w przedsiębiorstwie, nieprawidłowości w przepływie materiałów, produktów i informacji, standaryzacja procesów)
  • Zarządzanie poziomem zapasów (materiałowych, „produkcji w toku”, produktów gotowych, ryzyko zapasów w kanałach dystrybucji – „risk pooling”, system JIT)
  • Systemy planowania i harmonogramowania w obszarze logistyki i łańcucha dostaw
  • Prognozowanie (analiza potrzeb klientów, analiza wahań popytu)
  •     Miniwykład połączony z prezentacją multimedialną
  •     Symulacje
  •     Dyskusja
  •     Analiza przypadków – case studies
  •     Ćwiczenia do samodzielnej realizacji przez Uczestników