Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji w zakresie skutecznego zarządzania konfliktem w zespole, a w szczególności:

  • Określenie różnicy zespołu i grupy w aspekcie występowania konfliktów

  • Zapoznanie się z rodzajami konfliktów

  • Poznanie dynamiki konfliktów na etapach funkcjonowania zespołu

  • Wyłonienie i zanalizowanie przyczyn powstawania konfliktów

  • Przećwiczenie praktycznie wybranych metody rozwiązywania konfliktów

  • Poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacji konfliktów w zespole


Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

 

  1. Zespół pracowniczy - wprowadzenie

  • rozróżnienie grupa a zespół

  • etapy funkcjonowania zespołu

  • proces grupowy a funkcjonowanie zespołu i występowanie konfliktów

  1. Komunikowanie się w zespole wg teorii Carla G. Junga

  • wyznaczniki komunikacji niewerbalnej przydatnych w rozmach w zespole

  • cztery postawy w komunikacji wg Carla G. Junga a konflikty interpersonalne

  • wykorzystanie teorii Junga w praktyce rozwiązywania konfliktów

  • Systemy poznawcze i ich wpływ na komunikowanie się członków zespołu

  1. Konflikty w zespole – przyczyny i źródła

  • przyczyny powstawania konfliktów w zespole

  • źródła konfliktów – analiza wg teorii Charles’a Moore’a

  • dynamika konfliktu w zespole

  • działanie w zespole pod presją i radzenie sobie ze stresem

  1. Sposoby rozwiązywania konfliktów

  • style rozwiązywania konfliktów

  • mój styl rozwiązywania konfliktów – autoanaliza

  • tradycyjne rozwiązania konfliktów

  • zachowania sprzyjające rozwiązywaniu konfliktów

  • zastosowanie podejścia do rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem teorii Ch. Moore’a oraz Carla G. Junga Rozpoznawanie i nazywanie konfliktów w celu ich rozwiązywania

 

Podczas szkolenia będą zastosowane między innymi takie metody szkoleniowe jak:

wykład interaktywny, prezentacja trenerska, praca zadaniowa w grupach, dyskusje moderowane, praca z opisami sytuacji (case method), różne ćwiczenia komunikacyjne, arkusze i kwestionariusze pokazujące uczestnikom różne aspekty szkolenia (np. rozwiązywanie konfliktów).