Cele i korzyści:

  • Omówienie ścieżki postępowania dla zamówień realizowanych poprzez zasadę konkurencyjności
  • Omówienie obszarów szczególnego ryzyka w kontekście definicji nieprawidłowości oraz zasad kwalifikowalności wydatków
  • Omówienie wpływu „specustawy funduszowej” oraz ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych na postępowania oraz realizowane zamówienia publiczne
  • Przekazanie użytecznej wiedzy z zakresu zamówień publicznych przez doświadczonego kontrolera projektów unijnych i jeszcze bardziej doświadczonego „zamówieniowca”, popartej praktycznymi przykładami i propozycjach rozwiązań ukierunkowanych na przeciwdziałanie możliwości wystąpienia nieprawidłowości w projekcie


 

Szkolenie skierowane jest do:  pracowników zajmujących się realizacją projektów unijnych, przygotowaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych, jak również koordynatorów projektów unijnych.


Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z zamówień w projektach unijnych z uwzględnieniem "specustawy funduszowej" oraz wytycznych i rekomendacji instytucji w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. SZCZEGÓLNA SYTUACJA ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW W DOBIE PANDEMII KORONAWIRUSA

  1. Regulacje dotyczące zmian w prowadzonych postępowaniach
  2. Zasady wprowadzania zmian do realizowanych zamówień publicznych
  3. Przesłanki zmiany umowy w kontekście kwalifikowania wydatków
  4. Zmiana zakresu zamówienia publicznego a cele i wskaźniki określone w projekcie

MODUŁ II. PROCEDURA UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ W PROJEKTACH UNIJNYCH W KONTEKŚCIE RYZYKA NIEPRAWIDŁOWOŚCI I NIEKWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW

  1. Ustalenie podobieństwa przedmiotu zamówienia w związku z zapewnieniem prawidłowego oszacowania wartości zamówienia:
  • Definiowanie tzw. „zamówień podobnych” na podstawie tożsamości przedmiotowej, czasowej oraz podmiotowej
  • Tożsamość przedmiotowa w zakresie dostaw i usług
  • Tożsamość przedmiotowa w zakresie robót budowlanych w kontekście definicji obiektu budowlanego w świetle orzecznictwa TSUE, sądów administracyjnych oraz wyników kontroli
  • Tożsamość czasowa z uwzględnieniem konieczności udzielania zamówień nieprzewidzianych (czym jest obiektywna nieprzewidywalność, nowa okoliczność nieznana w momencie wszczęcia postępowania, jak traktować zakupy planowane, ale których docelowego zakresu zamawiający nie może określić – mimo że są określone w projekcie)
  • Tożsamość podmiotowa – jak badać rynek wykonawców/dostawców
  • Metody obliczania wartości zamówienia
  • Źródła pozyskiwania danych w procesie szacowania wartości zamówienia
  • Szacowanie wartości a źródła finansowania wydatków
  • Szacowanie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych
  1. Wybór trybu i zakresu procedury dla zamówienia publicznego:
  • Zbieg różnych przepisów do tych samych czynności - wybór przepisów Pzp w przypadku postępowań, których przedmiot obejmuje tzw. zamówienia, do których miałyby zastosowanie różne przepisy ustawy Pzp
  • Udzielanie zamówienia w częściach w orzecznictwie i wynikach kontroli - uprawniony oraz niedopuszczalny podział zamówienia na części
  • Postępowanie z możliwością składania ofert częściowych
  • Agregowanie (łączenie) przedmiotu zamówienia w kontekście ryzyka ograniczenia konkurencji
  • Możliwość podziału zamówienia w trybie art. 6a
  • Prawo opcji
  • Zasada prymatu trybów przetargowych - wybór trybu lub procedury postępowania
  • Przesłanki umożliwiające stosowanie trybów innych niż podstawowe
  • Zamówienia wyłączone z obowiązku stosowania ustawy
  1. Zasada konkurencyjności – ścieżka postępowania:
  • Szacowanie wartości zamówienia
  • Zapytania ofertowe jako sposób upublicznienia zamówienia – co musi zawierać, gdzie zamieszczamy
  • Opis przedmiotu zamówienia – jak uniknąć ryzyka naruszenia zasad równego traktowania oraz uczciwej konkurencji
  • Kryteria oceny ofert
  • Termin składania ofert
  • Wybór oferty i zawarcie umowy z wykonawcą
  • Obowiązki informacyjne po udzielonym zamówieniu
  1. Rozeznanie rynku:
  • Cel rozeznania rynku
  • Rozeznanie rynku a procedura wyboru oferty
  • Sposób przeprowadzenia oraz dokumentowanie
  1. Obszary szczególnego ryzyka w zamówieniach objętych ustawą Prawo zamówień publicznych:
  • Publikacja ogłoszenia oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia
  • Termin i miejsce składania ofert (to wcale nie jest takie oczywiste) - konsekwencje braku precyzji
  • Otwarcie ofert
  • Zmiana treści ogłoszenia oraz SIWZ – konsekwencje zmian dla przebiegu postępowania
  • Jak zapewnić jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia – skutki zaniechań
  • Jak uniknąć dyskryminującego opis przedmiotu zamówienia – kiedy użycie znaku towarowego będzie dopuszczalne
  • Zasady dotyczące „równoważności” przy opisie przedmiotu zamówienia
  • Adekwatne i proporcjonalne warunki udziału w postępowaniu
  • Katalog dokumentów jakich zamawiający może zażądać od wykonawcy - kiedy i jakie dokumenty wykonawca winien złożyć na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu
  • Kryteria oceny ofert - związek kryteriów z przedmiotem zamówienia
  • Wyjątek od reguły – kiedy możliwe jest stosowanie ceny jako jedynego kryterium
  • Oferta w zamówieniach publicznych - czy formularz ofertowy to oferta?
  • Oświadczenie wykonawcy jako podstawa oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia
  • Procedura odwrócona w przetargu nieograniczonym
  • Wezwanie wykonawcy do wyjaśnienia treści oferty
  • Poprawianie omyłek w ofertach
  • Badanie rażąco niskiej ceny
  • Obligatoryjne oraz fakultatywne przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania
  • Przesłanki odrzucenia oferty
  • Wzwanie wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału oraz braku podstaw do wykluczenia
  • Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – jak poprawnie zdefiniować przesłanki
  • Treść umowy i termin zawarcia
  • Kiedy dopuszczalna będzie zmiana umowy i w jakim zakresie
  • Zdefiniowanie istotnej i nieistotnej zmiany umowy
  • Konsekwencje uchylania się stron od zawarcia umowy
  1. Skutki naruszenia przepisów i zasad dot. zamówień publicznych:
  • Definicja błędu i nieprawidłowości – w kontekście prawa unijnego
  • Czy każdy błąd (niezgodność) w zamówieniu skutkuje korektą finansową
  • Skutki w odniesieniu do zasad kwalifikowania wydatków
  • Konsekwencje na gruncie ustawy Prawo zamówień publicznych – przed Prezesem UZP
  • Błędy i nieprawidłowości w zamówieniach publicznych a naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Odpowiedzialność karna i dyscyplinarna w związku z udzielaniem zamówień publicznych

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • Prezentacja multimedialna
  • Wykład
  • Dyskusje
  • Analiza case study