1. Zamawiający i Wykonawcy dowiedzą się, jakie są podstawowe zasady i tryby udzielenia zamówienia publicznego,
  2. Zamawiający i Wykonawcy dowiedzą się, jak wygląda proces przygotowania postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,
  3. Zamawiający i Wykonawcy dowiedzą się, jak wyglądają poszczególne etapy realizacji postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,
  4. Wykonawcy poznają podstawowe zasady i sposób sporządzania i składania ofert,
  5. Zamawiający i Wykonawcy zostaną zaopatrzeni w podstawową wiedzę na temat umowy w sprawie zamówienia publicznego,
  6. Zamawiający i Wykonawcy poznają ogólne zasady  wnoszenia  środków ochrony prawnej,
  7. Zamawiający i Wykonawcy poznają zmiany nowelizacyjne  w odniesieniu do dotychczasowych rozwiązań w Prawie zamówień publicznych.

Wszyscy otrzymają ciekawe i bardzo przydatne materiały szkoleniowe.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Zasady i tryby udzielania zamówień publicznych

  1. Zasady udzielania zamówień publicznych – cel ich ustanowienia
    • zasada równego traktowania
    • zasada konkurencyjności
    • zasada jawności
    • zasada pisemności
  2. Tryby udzielenia zamówień publicznych – ogólny przegląd poszczególnych trybów:
    • Procedury otwarte,
    • Tryby zamknięte,
    • Przegląd ww. procedur ze szczególnym uwzględnieniem różnic w odniesieniu do przetargu nieograniczonego.

Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

  1. Opis przedmiotu zamówienia:
    • Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia.
    • Możliwość wprowadzenia nowych wymagań od Wykonawcy w opisie przedmiotu zamówienia  - zmiany w przepisach.
    • Zasady opisu przedmiotu zamówienia.
    • Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych.
  2. Wartość szacunkowa zamówienia:
    • Metody szacowania wartości zamówienia.
    • Czas ustalenia wartości zamówienia.
    • Wartość zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane.
    • Zasady szacowania wartości zamówienia.
  3. Progi kwotowe i dobór procedury.
  4. Interpretacja przesłanek wyboru trybów/przykłady.
  5. Usługi niepriorytetowe - zmiany w przepisach.
  6. Opracowanie dokumentacji przetargowej:
    • Projekt ogłoszenia.
    • Projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
    • Wyjaśnienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
    • Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
    • Wadium - zmiany w przepisach.
  7. Oferta:
    • Opis sposobu przygotowania ofert.
    • Przedłużanie terminu do składania ofert.
    • Wyznaczenie terminu związania ofertą.
    • Wyjaśnienia treści ofert.
    • Oferty częściowe, oferty wariantowe.

Realizacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

  1. Ocena wykonawców ubiegających się o zamówienie
    • Podmiotowe warunki uczestnictwa w postępowaniu.
    • Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
    • Potencjał podmiotów trzecich - zmiany w przepisach..
    • Procedura weryfikacji warunków wymaganych od wykonawców.
    • Wykluczenie z postępowania - zmiany w przepisach.
  2. Ocena ofert:
    • Kryteria oceny ofert - zmiany w przepisach.
    • Oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia uruchomienie procedury w trybie art. 90 ustawy Pzp - zmiany w przepisach..
    • Poprawa omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny.
    • Poprawa oczywistych omyłek pisarskich.
    • Poprawa innych omyłek.
  3. Odrzucenie oferty:
    • Przesłanki odrzucenia.
    • Czynności podejmowane przez zamawiającego w związku z odrzuceniem oferty.
  4. Wybór oferty najkorzystniejszej:
    • Oferty o takiej samej cenie.
    • Obowiązki zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej.
  5. Unieważnienie postępowania:
    • Lista podstaw unieważnienia.
    • Unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
    • Podstawa unieważnienia postępowania z braku wystarczającego pokrycia finansowego.
    • bowiązki informacyjne zamawiającego po unieważnieniu postępowania.

Umowa w sprawie zamówienia publicznego

  1. Konstrukcja umowy:
    • Termin zawarcia umowy.
    • Forma umowy.
    • Oświadczenie woli złożone w postaci elektronicznej.
    • Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.
    • Termin realizacji umowy.
    • Odwołanie się do przepisów Kodeksu Cywilnego,
    • Obowiązek uwzględnienia w niektórych umowach określonych zapisów dotyczących m.in. zasad zmian wysokości wynagrodzenia - zmiany w przepisach.
  2. Określenie formalności poprzedzających zawarcie umowy.
  3. Granice dokonywania zmian w umowie.
  4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
  5. Skutki prawne nie wykonania lub niewłaściwego wykonania umowy.

Realizacja zamówień poniżej 30 tys. euro

  1. Wydatki poniżej 30 tys. euro
    • Zasady szacowania wartości zamówienia.
    • Zasady prowadzenia postępowania i dokonywanie wyboru wykonawców w zamówieniach do 30 000 euro.
    • Dokumentowanie postępowania poniżej 30 tys. euro.
    • Zamówienia nieplanowane.
    • Sprawozdawczość z udzielonych zamówień poniżej 30 tys. euro – po nowelizacji art. 98 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Procedura odwoławcza:

  1. Podstawy odwołania:
    • Terminy wnoszenia odwołania.
    • Wymogi formalne wnoszenia odwołania.
    • Rozpoznanie odwołania.
    • Rozstrzygnięcia izby w razie uwzględnienia odwołania.
    • Ciężar dowodu – rozstrzyganie w sprawie rażąco niskiej ceny - zmiany w przepisach.
    • Kara finansowa.
  2. Skarga do sądu

 

UWAGA!

Uczestnikom szkolenia gwarantujemy wyczerpujące temat, ciekawe i bardzo przydatne materiały szkoleniowe!

  • prezentacja
  • wykład
  • analiza przypadku