Korzyści dla Uczestników:

  • Usystematyzowanie informacji o roli i zadaniach przełożonego
  • Wypracowanie strategii budowania pozycji i autorytetu wśród pracowników
  • Doskonalenie wybranych technik pozwalających na efektywne radzenie sobie w określonych sytuacjach menedżerskich
  • Rozwój umiejętności diagnozowania etapów rozwoju pracownika oraz doboru metod i narzędzi w oparciu o model Blancharda
  • Uświadomienie znaczenia elastyczności menedżerskiej w relacjach z podwładnymi

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Wprowadzenie oraz prezentacja trenera i uczestników. Określenie celów szkolenia oraz metodologii pracy.

Ścieżka rozwoju osobistego - kierownika

  • Pozytywne myślenie i nastawienie
  • Priorytety i cele
  • Dojrzałość
  • Spójność wewnętrzna
  • Mentalność dostatku
  • Samoświadomość
  • Pro-aktywność         

2. Efektywność osobista a efektywność zespołów

  • Czynniki decydujące o efektywności
  • Priorytety a cele. Zasady formułowania
  • Macierz ważności i pilności
  • Zasada Pareto

3. Źródła autorytetu a źródła władzy. Style kierowania. Rodzaje postaw kierowniczych

  • Obiektywne atrybuty autorytetu. Formalne i nieformalne
  • Źródła władzy. Władza formalna a władza odniesienia

Rodzaje postaw kierowniczych:

  • Podejście X
  • Podejście Y

Charakterystyka podstawowych Stylów kierowania:

  • Partycypacyjny,  konsultacyjny,   delegujący, dyrektywny

Atrybuty poszczególnych stylów:

  • Diagnozowanie własnych predyspozycji przywódczych

4. Funkcjonowanie zespołów w firmie.

  • Grupa a Zespół
  • Role w zespole. Charakterystyka poszczególnych ról w zespole
  • Czynniki ułatwiające pracę zespołu  
  • Czynniki utrudniające pracę zespołu
  • Cech sprawnego zespołu
  • Etapy tworzenia zespołu
  • Typy zachowań w zespole
  • Zespołowe podejmowanie decyzji

5. Organizacja pracy i planowanie

  • Podstawy planowania.
  • Prawa skutecznego planowania
  • Optymalizacja rozkładu czasu pracy
  • Rozpoznawanie charakteru czynności
  • Zarządzanie czasem
  • Złodzieje czasu

6. Psychologiczne aspekty zarządzania zmianą

  • Podejście do zmian
  • Typy reakcji emocjonalnych na  zmianę
  • Analiza typowych podejścia w zespole wobec zmian
  • Komunikacja zmiany
  • Błędy w komunikowaniu zmiany

7. Zasady skutecznej komunikacji w Zespole

  • Różnice w stylach komunikacji
  • Bariery w komunikacji
  • Różnice w percepcji i spostrzeganiu
  • Inicjatywa w komunikacji
  • Narzędzia ułatwiające komunikację

8. Podsumowanie. Wolne wnioski.

  • Mapa Drogowa każdego uczestnika
  • Bilans dobrych praktyk

 

 

 

  • Zadania indywidualne
  • Dyskusja moderowana
  • Ćwiczenia zespołowe
  • Wnioski zespołowe
  • Mini wykład trenera
  • Wspólna analiza i omówienie wniosków