Każdy menedżer ma do dyspozycji wiele możliwości motywowania pozafinansowego, które działają silniej niż premie czy podwyżki. Dla dobrego szefa ludzie potrafią pracować intensywniej i z większym zaangażowaniem, mimo że być może w innej organizacji dostaliby trochę więcej pieniędzy. „Trochę” nigdy nie jest aż tyle warte, co dobra atmosfera pracy, jasno określone i przestrzegane zasady, zwykłe codzienne docenianie. Metody są w gruncie rzeczy proste, warto jednak wiedzieć, jak wielkie mają znaczenie. I gdzie istnieje ryzyko błędu. Często bowiem menedżerowie robią dużo rzeczy prawie dobrze. A nam chodzi o to, by wszystko działało, jak należy i  najlepsi pracownicy zawsze zostawali z nami.

  • Znajomość stylów zarządzania i umiejętność elastycznego korzystania z każdego z nich w zależności od sytuacji
  • Wiedza na temat wyznaczania celów i zadań
  • Umiejętność udzielania informacji zwrotnej, zarówno pochwał, jak i krytyki
  • Świadomość, co trzeba zrobić, żeby rozmowa oceniająca była dobrym doświadczeniem zarówno dla pracownika, jak i szefa
  • Znajomość pozafinansowych metod motywowania pracowników

 

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Wstęp

  • Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę.

2. Tworzenie zespołu i style zarządzania

  • Ćwiczenie „Lądownik”.  Co różni grupę od efektywnie działającego zespołu?
  • Cykl życia zespołu - zadania menedżera na każdym etapie.
  • Style zarządzania wg Blancharda - test. Wspólna analiza, wnioski.     

3. Ustalanie celów z pracownikiem

  • Cele jako drogowskaz dla zespołów, które rozpoczynają wspólną pracę
  • Ustalanie celów z pracownikiem jako jedno z narzędzi motywowania  
  • Cele krótko- i długoterminowe
  • Cele DSC  
  • Zadania SMARTS
  • Ustalanie zasad – po co trzeba to robić?
  • Expose szefa w ćwiczeniach   

4. Delegowanie zadań

  • Dlaczego nie ma jednego, określonego sposobu delegowania, a wszystko zależy od stopnia rozwoju pracownika?
  • Sześć stopni delegowania wg Harveya Shermana
  • Co pracownik musi wiedzieć przed przystąpieniem do pracy? Jak monitorować przebieg delegowanego zadania?
  • Czego szefowi delegować nie wolno?
  • Ćwiczenia z delegowaniem
  • Wspólna analiza, wnioski 

5. Udzielanie informacji zwrotnej

  • Jak udzielać pochwały? Ćwiczenia. 
  • Błędy menadżerów podczas udzielania pochwał
  • Jak krytykować? Model FUOK.
  • Przykłady nieprawidłowej krytyki (zbyt ogólna, dotycząca osób a nie zachowań, aluzyjna, odbywająca się na forum, nie wskazująca na oczekiwania itp.)
  • Typy trudnych rozmów z pracownikami – gdy trzeba interweniować  - rozmowa korygująca i rozmowa dyscyplinująca
  • Ćwiczenia z kamerą
  • Nagrody i sankcje  - praca warsztatowa

7. Ocena pracownicza

  • Dlaczego trzeba tworzyć czytelne kryteria?
  • System wartości firmy a ocena pracownicza
  • Jak wspierać właściwe zachowania pracowników?
  • Przykłady rozmów oceniających – ćwiczenia

8. Motywowanie

  • Gra w grupach zadaniowych „Kto pierwszy, kto więcej?”
  • Co motywuje Twoich pracowników?
  • Ćwiczenie „Zagadka”
  • Motywowanie dawniej i teraz
  • Dwuczynnikowa teoria Herzberga – czynniki higieniczne (co jest potrzebne ludziom, by w ogóle chcieli się rozwijać, ale jeszcze nie daje satysfakcji) i czynniki motywujące (co rzeczywiście daje silną motywację do pracy)
  • Pozafinansowe sposoby motywowania
  • Polska Mapa Motywacji

 9. Podsumowanie 

  • testy
  • ćwiczenia indywidualne
  • praca w grupach dwuosobowych
  • praca na forum
  • warsztaty
  • studia przypadków
  • dyskusje moderowane