Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • potrafili odróżnić zachowania asertywne od agresywnych i uległych

  • potrafili budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu własnych emocji

  • znali zasady obrony przed krytyką i będą potrafili skutecznie argumentować własne poglądy

  • potrafili radzić sobie w sytuacjach stresujących


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się

  • proces komunikacji i jego etapy
  • znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.

2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji

  • autoanaliza własnego stylu komunikowania się
  • błędy w komunikacji
  • bariery komunikacyjne
  • etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego
  • komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna.

3. W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi - koncepcja zachowań asertywnych

  • pojęcie asertywności
  • twoje własne prawa
  • kiedy decydujesz się być asertywnym
  • typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
  • budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
  • dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje
  • samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.

4. Co to znaczy szanować ciebie i siebie - co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy

  • umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
  • umiejętność argumentowania
  • obrona przed manipulacją
  • przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
  • udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej

5. Jak zachować asertywność w kontaktach z "trudnymi ludźmi".

6. Istota i typy konfliktów. Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników. 

7. Teoria sytuacji konfliktowych według Lewina. 

8.Główne źródła konfliktów:

  • specyfika zachowania pacjenta w sytuacji choroby

  • różnice w oczekiwaniach

  • różnice wartości lub poglądów

9. Zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie

10. Dynamika konfliktu- fazy:

  • poprzedzająca

  • prowokacji

  • eskalacji

  • konfrontacji

8. Style zachowania się przy opanowywaniu konfliktów - właściwe zachowanie w sporze. Konsekwencje sztywnego stosowania poszczególnych stylów.

9. Techniki asertywnych zachowań

a) nie chodzi o to co mówisz, ale jak to robisz.

10. Stawanie się osobą asertywną

a) wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce
b) wyznaczanie własnych celów
c) asertywne myślenie
d) asertywność to umiejętność, której można się nauczyć.

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  • dyskusje
  • studium przypadku
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • kwestionariusze i testy zachowań
  • odgrywanie scenek/ról
  • gry symulacyjne
  • burze mózgów