CELE SZKOLENIA:

  • doskonalenie lub/ i odkrywanie własnego stylu prowadzenia zajęć
  • zrozumienie procesu grupowego
  • przekazanie wiedzy i umiejętności na temat profesjonalnego przygotowania i prowadzenia szkoleń
  • przekazanie wiedzy z zakresu dydaktyki osób dorosłych
  • przekazanie wiedzy i umiejętności na temat sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych podczas szkoleń
  • poznanie metod przygotowania i tworzenia projektów szkoleniowych
  • zwiększenie własnej efektywności w nauczaniu innych


 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

I. PLANOWANIE I PRZYGOTOWANIE SZKOLEŃ

1. Etapy procesu szkoleniowego
2. Określanie celu szkolenia
3. Standardy pracy trenera wewnętrznego
4. Model kompetencji trenerskich – budowanie indywidualnego SWOT-a w oparciu o własne silne i słabe strony

II. NAUCZANIE OSÓB DOROSŁYCH – CZYLI CZYM RÓŻNI SIĘ PEDAGOGIKA OD ANDRAGOGIKI

1. Jak uczą się dorośli
2. Bariery w uczeniu się dorosłych oraz strategie ich pokonywania – budowanie atmosfery szkolenia, wykorzystanie doświadczenia dorosłych
3. Metody podtrzymywania zainteresowania dorosłych uczestników szkolenia
4. Style pracy i uczenia się a przygotowanie efektywnych szkoleń – dopasowanie szkolenia do stylów uczenia się uczestników
5. Cykl efektywnej nauki Kolba

III. PRZYGOTOWANIE SZKOLEŃ – DYDATKYKA PROCESU SZKOLENIOWEGO

1. Metody badania i analizy potrzeb szkoleniowych
2. Określanie celów szkolenia
3. Jak opracować ciekawy program – czyli efektywne metody i techniki szkoleniowe
4. Dobór metod szkoleniowych do tematyki i rodzaju szkoleń
5. Ćwiczenia w pracy trenera: ice – breakery, ćwiczenia aktywizujące, ćwiczenia wyciszające, ćwiczenia poprawiające atmosferę w grupie, studia przypadków
6. Pomoce audiowizualne w szkoleniu

IV. NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Z GRUPĄ

1. Budowanie autorytetu (Dobre Pierwsze Wrażenie)
2. Komunikacja werbalna i niewerbalna w kontakcie z uczestnikami
3. Sposoby radzenia sobie z tremą
4. Organizacja i warunki pracy w grupą i podczas szkolenia 1 na 1
5. „Trudni” i „łatwi” uczestnicy szkolenia – jak z nimi postępować
6. Odpowiadanie na pytania z sali

V. STRUKTURA SZKOLENIA - DIAMENT

1. Etapy planowania sesji szkoleniowej
2. Przygotowanie planu i programu szkolenia
3. Schemat otwarcia szkolenia
4. Przygotowanie głównej treści szkolenia – gdzie szukać wiedzy/ inspiracji do poszczególnych modułów szkoleniowych, jak przygotować materiały szkoleniowe
5. Zamknięcie szkolenia

VI. OCENA SZKOLENIA

1. Monitorowanie i badanie efektywności szkoleń – 4- stopniowy model Kirckpatricka

VII. PRAKTYKA, PRAKTYKA I …. JESZCZE RAZ PRAKTYKA

1. Samodzielne przygotowanie i prowadzenie mini sesji szkoleniowych - każdy uczestnik przygotowuje i prezentuje swoją krótką etiudę szkoleniową

IX. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

1. Indywidualny plan rozwoju – co jest moim atutem, a co priorytetem w doskonaleniu umiejętności prowadzącego szkolenie

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • testy/ ankiety
  • wykład z prezentacją multimedialną (20%)