Celem jest nabycie przez uczestników umiejętności skutecznej obrony przed perswazją i manipulacją ze strony klienta. Uczestnicy poznają techniki diagnozy i obrony przed perswazją, sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach handlowych. Nabędą także podstawowe umiejętności w zakresie obrony przed technikami ingracjacyjnymi, skutecznej komunikacji w sytuacjach manipulacji. Poznają reguły wywierania wpływu społecznego i postawy asertywnej. Będą umieli także stosować techniki wywierania wpływu w kontaktach handlowych i prywatnych.

Dzięki szkoleniu uczestnicy będą umieli sprawnie obronić się przed technikami manipulacji oraz stosować odpowiednie metody wywierania wpływu w obszarze zawodowym i prywatnym.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Perswazja i manipulacja w kontaktach biznesowych.

  • Dlaczego ludzie manipulują innymi ludźmi
  • Jak definiujemy perswazje i manipulacje
  • Emocje jako element perswazji
  • Skuteczne ustalanie celów w kontekście wywierania wpływu
  • Dlaczego ulegamy manipulacjom
  • Świadomość podlegania wpływom, świadomość działania w manipulacjach - interesy i zamierzony rezultat                                          

2. Reguły wywierania wpływu społecznego, budowanie relacji, komunikacja niewerbalna, jako element perswazji.

  • Reguły wywierania wpływu
    • Reguła wzajemności
    • Reguła kontrastu
    • Reguła niedostępności
    • Reguła społecznego dowodu słuszności
    • Reguła autorytetu
    • Reguła konsekwencji
    • Reguła lubienia i sympatii
    • Prawo spełniania oczekiwań
    • Reguła podobieństwa
    • Prawo oporu
  • Efekt pierwszego wrażenia i wywieranie wpływy komunikacją niewerbalną
    • Efekt „aureoli” i jego konsekwencje na budowanie relacji
    • Jak działa komunikacja niewerbalna
    • Kanały komunikacji w technikach perswazyjnych
  • Techniki ingracjacyjne, jako element wywierania wpływu i manipulacji
  • Budowanie

3. Techniki i reguły wywierania wpływu i perswazji.

  • Wykorzystanie reguł wywierania wpływu w stosowanych technikach perswazyjnych
    • „stopa w drzwi”
    • „drzwiami w twarz”
    • „niska piłka”
    • Bluff i mimikra w perswazji
    • Konkurencja i niedostępność
    • Inne techniki perswazji stosowane w negocjacjach /”dobry i zły policjant”, manipulacje czasem i warunkami/

4. Metody i techniki obrony przed manipulacją i perswazją. Język perswazji.

  • Świadomość w obronie przed manipulacją
    • Świadomość własnych celów
    • Świadomość swoich słabych i silnych stron
    • Świadomość wpływu emocji w technikach asertywnych – kontrola emocjonalna
  • Werbalna komunikacja perswazyjna
    • Istota komunikacji, jako elementu wywierania wpływu
    • Komunikaty perswazyjne i obrona przed nimi
      • Język korzyści
      • Pytania i parafraza
      • Klaryfikacja
      • Komunikat zamiast pytania
      • „Tak” i „Nie” w komunikacji
      • Presupozycje
    • Skuteczność komunikacji perswazyjnej

5. Asertywna postawa w radzeniu sobie z manipulacjami. 

  • Postawa asertywna, jako obrona przed manipulacją
  • Komplementy
  • Reagowanie na krytykę
  • Techniki odmawiania
  • Komunikat Ja i informacja zwrotna
  • Dyskusja facylitowana
  • Studia przypadku
  • Praca w grupach
  • Mini wykłady
  • Praca indywidualna
  • Odgrywanie scenek
  • Opracowywanie rozwiązań
  • Komunikat zwrotny