Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • znali i potrafili zastosować techniki kreatywnego myślenia,
  • znali zasady pracy wspólnej,
  • potrafili przeprowadzić grupowe sesje rozwiązywania problemów,
  • potrafili stworzyć sprzyjający kreatywności klimat zespołu,
  • potrafili poprowadzić spotkanie rozwiązujące problem,
  • umieli wzmocnić sugestywność swojego przekazu.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I
Kreatywność.

  • Czym jest kreatywne myślenie?
  • Klimat kreatywności w zespole.
  • Techniki pobudzające kreatywne myślenie
    •  metody pobudzające kreatywność
    •  techniki pracy zespołowej wykorzystujące kreatywność
  • Burza mózgów – jako jedna z technik twórczego myślenia
    • twórcza praca w trakcie burzy mózgów
    • zasady pracy techniką burzy mózgów
  • Metoda SCAMPER.
  • Ćwiczenia: Praca w grupach „Kreatywne zagadki” pokazujące sposoby myślenia i dochodzenia do rozwiązania problemu, Kwestionariusz „Mój styl myślenia”, Praca grupowa „Burza mózgów” pokazujące zasady i różne warianty pracy metodą, Ćwiczenie grupowe „Maszyna latająca” – ukazanie w jaki sposób przebiega proces kreatywny i jakimi zasadami się kieruje.


Moduł II
Sztuka rozwiązywania problemów.

  • Mapy myślowe – ich wykorzystanie na co dzień.
  • Sposoby i zasady grupowej pracy kreatywnej.
  • Zasady pracy grupowej przy rozwiązywaniu problemów.
  • Pozytywne myślenie i wiara we własne możliwości.
  • Bariery twórczego myślenia.
  • Przekraczanie barier przyzwyczajenia.
  • Analiza a twórcze rozwiązywanie problemów.
    • Jak pogodzić (i po co) analizę i twórcze podejście?
    • Jak gromadzić dane?
    • Jak szukać alternatywnych rozwiązań?
    • Procesy twórczego rozwiązywania problemów.
    • Samomotywacja.
    • Techniki dochodzenia do przyczyn problemu.
    • Diagram Ischikawy.
    • Technika „Sześciu kapeluszy” E. De Bono.
  • Ćwiczenia: Praca indywidualna „Moja mapa” – praktyczne rysowanie mapy myśli, Ćwiczenie zespołowe „NASA” pokazujące efekt synergii zespołu, Praca w grupach „Rybia ość” – zastosowanie diagramu Ischikawy, Ćwiczenie zespołowe „Kolorowy problem” pokazujące zastosowanie techniki 6 kapeluszy, Dyskusja o barierach twórczego rozwiązywania problemów i o możliwościach ich przełamywania.


Moduł III
Kreatywna komunikacja.

  • Wzmacnianie sugestywności swojego przekazu.
  • Efektywne spotkania problemowe:
    • Jak poprowadzić spotkanie?
    • Etapy spotkania grupy rozwiązującej problemy.
    • Techniki używane podczas spotkań.
    • Klimat sprzyjający kreatywności
  • Ćwiczenia: Ćwiczenie zespołowe „Sprawa w Ministerstwie” obrazujące przebieg spotkania, Case study „Wiktor na Dworcu Centralnym” analiza zasad prowadzenia spotkań, Praca w grupach i dyskusja na temat sprzyjającego kreatywności klimatu.
  • Interaktywne warsztaty poprzez dyskusje i inne techniki aktywizujące do nauki.
  • Inspirujące przykłady i historie nawiązujące do branż, z których są uczestnicy.
  • Praca indywidualna i zespołowa oraz burza mózgów.
  • Wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz innych dostępnych narzędzi.