Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • znali i potrafili zastosować techniki kreatywnego myślenia
  • znali zasady pracy wspólnej
  • potrafili przeprowadzić grupowe sesje rozwiązywania problemów
  • potrafili stworzyć sprzyjający kreatywności klimat zespołu
  • potrafili poprowadzić spotkanie rozwiązujące problem
  • umieli wzmocnić sugestywność swojego przekazu

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Kreatywność

  • Czym jest kreatywne myślenie
  • Klimat kreatywności w zespole

Techniki pobudzające kreatywne myślenie

  •  metody pobudzające kreatywność
  •  techniki pracy zespołowej wykorzystujące kreatywność

Burza mózgów – jako jedna z technik twórczego myślenia

  • twórcza praca w trakcie burzy mózgów
  • zasady pracy techniką burzy mózgów

Metoda SCAMPER

Ćwiczenia: Praca w grupach „Kreatywne zagadki” pokazujące sposoby myślenia i dochodzenia do rozwiązania problemu, Kwestionariusz „Mój styl myślenia”, Praca grupowa „Burza mózgów” pokazujące zasady i różne warianty pracy metodą, Ćwiczenie grupowe „Maszyna latająca” – ukazanie w jaki sposób przebiega proces kreatywny i jakimi zasadami się kieruje.

2. Sztuka rozwiązywania problemów

  • Mapy myślowe – ich wykorzystanie na co dzień
  • Sposoby i zasady grupowej pracy kreatywnej
  • Zasady pracy grupowej przy rozwiązywaniu problemów
  • Pozytywne myślenie i wiara we własne możliwości
  • Bariery twórczego myślenia
  • Przekraczanie barier przyzwyczajenia

Analiza a twórcze rozwiązywanie problemów

  • Jak pogodzić (i po co) analizę i twórcze podejście?
  • Jak gromadzić dane
  • Jak szukać alternatywnych rozwiązań
  • Procesy twórczego rozwiązywania problemów
  • Samomotywacja
  • Techniki dochodzenia do przyczyn problemu
  • Diagram Ischikawy
  • Technika „Sześciu kapeluszy” E. De Bono

Ćwiczenia: Praca indywidualna „Moja mapa” – praktyczne rysowanie mapy myśli, Ćwiczenie zespołowe „NASA” pokazujące efekt synergii zespołu, Praca w grupach „Rybia ość” – zastosowanie diagramu Ischikawy, Ćwiczenie zespołowe „Kolorowy problem” pokazujące zastosowanie techniki 6 kapeluszy, Dyskusja o barierach twórczego rozwiązywania problemów i o możliwościach ich przełamywania.

3. Kreatywna komunikacja

  • Wzmacnianie sugestywności swojego przekazu

Efektywne spotkania problemowe:

  •  Jak poprowadzić spotkanie
  •  Etapy spotkania grupy rozwiązującej problemy
  •  Techniki używane podczas spotkań
  •  Klimat sprzyjający kreatywności

Ćwiczenia: Ćwiczenie zespołowe „Sprawa w Ministerstwie” obrazujące przebieg spotkania, Case study „Wiktor na Dworcu Centralnym” analiza zasad prowadzenia spotkań, Praca w grupach i dyskusja na temat sprzyjającego kreatywności klimatu.

  • Interaktywne warsztaty poprzez dyskusje i inne techniki aktywizujące do nauki
  • Inspirujące przykłady i historie nawiązujące do branż, z których są uczestnicy
  • Praca indywidualna i zespołowa oraz burza mózgów
  • Wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz innych dostępnych narzędzi