Ponadto są różne rodzaje spotkań, a każde z nich ma nieco inną specyfikę i będzie wymagało innego prowadzenia. Na przykład zebrania organizacyjne włączają do dyskusji uczestników, a cały ten proces musi być odpowiednio moderowany. Zebrania informacyjne wymagają od menedżera umiejętności zaprojektowania oraz wygłoszenia expose. Są też zebrania, które wykorzystują Power Point. W takim przypadku ważne jest nie tylko to, by prezentacja była czytelna dla wszystkich, ale też by prezentujący interesował się uczestnikami, a nie tym, co umieścił w prezentacji.

Istotne jest także, by właściwie poprowadzić grupę uczestników: zadawać pytania, odpowiadać na pytania, zmieniać dynamikę, pokazywać odpowiednie materiały oraz wieloma innymi sposobami angażować uwagę. A także radzić sobie z trudnymi sytuacjami. Od skutecznego menedżera pracownicy wymagają, by kontrolował to, co dzieje się na sali. Także w sytuacji, gdy konieczne jest omówienie problematycznych kwestii lub przekazanie niepopularnych decyzji zarządu. Wszystkie te zagadnienia omówimy i przećwiczymy podczas prezentowanego szkolenia.

Po szkoleniu Uczestnicy:

  • Będą umieli zaprojektować zebranie, sformułować temat i rozbić go na poszczególne cele, rozpisać agendę i przewidzieć czas spotkania.
  • Będą rozumieli, jaki styl prowadzenia spotkania zastosować ze względu na założony cel.
  • Będą umieli wygłosić odpowiednie expose, pamiętając o celach, wartościach i korzyściach dla odbiorców.
  • Będą umieli zmotywować uczestników do zabrania głosu, gdy zajdzie taka potrzeba.
  • Będą umieli wykorzystywać techniki twórczego rozwiazywania problemów.
  • Będą widzieli, jak zaprojektować slajdy, by wspierały zebranie, a nie rozpraszały uczestników.
  • Będą umieli radzić sobie z trudnymi sytuacjami, takimi jak brak zaangażowania lub nadmierne dyskusje.

Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Wstęp

  • Gra grupowa „Obelisk” – wprowadza w temat zebrań i spotkań, a jednocześnie pokazuje, jakie elementy są niezbędne, żeby został zrealizowany określony cel.
  • Wspólna analiza wnioski
  • Klasyczne błędy, które popełniają menedżerowie, projektując zebrania – czego należy unikać?

2. Trzy kluczowe czynniki sukcesu

  • Dobry, zaplanowany przebieg spotkania (informowanie uczestników z trzydniowym wyprzedzeniem, przesłanie agendy, podział na tematy i przypisanie określonego czasu – reguła 55 minut, przypisanie odpowiednich ról – moderator, pilnujący czasu, protokolant)
  • Merytoryczne przygotowanie uczestników do rozmowy (wskazanie potrzebnych danych, informacji, wybór osób do zaprezentowania określonego tematu)
  • Konsekwentne realizowanie podjętych ustaleń (budowanie odpowiedzialności i zaangażowania poprzez typowanie konkretnych osób do konkretnych działań i uzyskiwanie zobowiązań jeszcze podczas spotkania)

3. Warsztat – przygotowanie do zebrania

  • Praca w grupach  - uczestnicy pracują z Arkuszem Informacyjnym i projektują przebieg zebrania zgodnie z otrzymanym wzorem
  • Wspólna analiza, wnioski. 

4. Rodzaje zebrań

  • Czy na pewno potrzebne nam zebranie?
  • Zebrania organizacyjne (zakładają udział uczestników) – są to spotkania, które mogą być szybkie, robocze  - np. przekazanie zadań do wykonania, ale także dłuższe  - dążące do wypracowania określonych rozwiązań, podjęcia określonej decyzji itp.
  • Zebrania informacyjne (uczestnicy są tylko odbiorcami przekazu), np.  informowanie pracowników o zmianach, działaniach i decyzjach przełożonych;
  • Zebrania szkoleniowe
  • Integracja załogi lub uczczenie święta

5. Zebrania organizacyjne

  • Ćwiczenia  - dzielimy się na grupy, przedstawiamy dowolny przykładowy problem, stosując schemat takiego wystąpienia, który intuicyjnie uważamy za stosowny. Wspólna analiza, wnioski.   
  • Jak uczyć pracowników, by właściwie zgłaszali problemy? (Metoda Czterech Kroków)
  • Ćwiczenia – wracamy do podziału na poprzednie grupy. Przedstawimy pomysł na rozwiązanie problemu innej grupy, stosując własny schemat. Wspólna analiza, wnioski. 
  • Jak uczyć pracowników, by przedstawiali swoje pomysły na rozwiązanie problemu (Metoda Pięciu Kroków) 
  • Dlaczego schematy przedstawiania informacji są w przypadku bieżących zebrań organizacyjnych lepsze od żywiołowych dyskusji?

6. Narzędziownia menedżera

  • Gdy zebranie ma być narzędziem kreatywnego sposobu poszukiwania i rozwiązywania problemów – wielokrotna analiza „dlaczego”, model SCAMPER, diagram ryby, technika burzy mózgów;
  • Segregowanie pomysłów poprzez Diagram powinowactwa, PMI, technikę sześciu myślowych kapeluszy de Bono, strategię Walta Disney’a.
  • Podejmowanie decyzji stylem menedżerskim, poprzez głosowanie, konsensus lub grupę ekspercką.
  • Konsensus: od małych grup do jednomyślności. 

7. Dobra dyskusja

  • Kontrakt z uczestnikami – ustalanie reguł
  • Role w procesie dyskusji: prowadzący dyskusję, uczestnik, obserwator, ekspert
  • Umiejętność prowadzenia dialogu – formułowanie i prezentowanie własnego stanowiska
  • Definiowanie celu dyskusji, dobór stylu i metod prowadzenia
  • Kultura prowadzenia dyskusji 
  • Ćwiczenia w grupach trzyosobowych

8. Realizacja zadań

  • Mądra bajka – dlaczego problemem jest Każdy, Ktoś, Jakiś i Nikt?
  • Jak ustalać kto i co wykona?
  • Umawianie się na kontrolę
  • Spisane-zaklepane, czyli dlaczego ustne deklaracje nie wystarczą? 

9. Zebrania informacyjne

  • Studium przypadku – co powinno być bezwzględnie zawarte w przemówieniu szefa? Wspólna analiza, wnioski.
  • Expose szefa – model KMO (Korzyści – Metody – Oczekiwane zachowania)
  • Jak budować dobre wrażenie? Model 4 x PO.
  • Mowa ciała – gesty zakazane, gesty pożądane.
  • Dlaczego nie wolno przepraszać za niedoskonałości?
  • Kiedy czas na pytania z sali?
  • Wielkość audytorium  - jak je dopasować to typu spotkania (np. komunikowanie trudnych zmian a informowanie o celach strategicznych na następny rok) 

10. Warsztat. Tak zwani trudni uczestnicy – jak sobie radzić?

  • Stres i emocje – zmiana przekonań jako kluczowa technika radzenia sobie z tremą.
  • Model ABCD emocji – jak to działa?
  • 25 sposobów angażowania uwagi uczestników, czyli o tym, że nie ma trudnych uczestników, są tylko trudne sytuacje  
  • Ćwiczenie: prowadzimy spotkanie, wykorzystując wybrane sposoby angażowania uczestników.

11. Power Point – wróg czy przyjaciel?

  • Wszystko, co  trzeba wiedzieć o projektowaniu slajdów  -  jednorodność stylistyczna, rozmiar czcionki, liczba wersów na slajdzie, elementy graficzne, podział na moduły, dane liczbowe i wykresy.
  • Największe grzechy prowadzących prezentacje przy użyciu Power Point – zły dobór kolorów, za dużo tekstu, za dużo efektów, za dużo slajdów, brak umiejętności przerzucania slajdów, koncentracja na prezentacji, a nie na uczestnikach.

12. Moje zebranie

  • Uczestnicy prowadzą wybrany moduł zaprojektowanego przez siebie zebrania. Pozostałe osoby reagują zgodnie ze wskazówkami trenera. Zadaniem prowadzącego jest zastosowanie właściwych technik, co wpływa bezpośrednio na zmianę nastawienia uczestników. 
  • Wspólna analiza, wnioski.

13. Podsumowanie

  • Wykłady wprowadzające
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Praca w grupach
  • Gry zespołowe
  • Warsztaty
  • Odgrywanie ról
  • Nagrania wideo
  • Symulacje z wykorzystaniem technik kreatywnego rozwiązywania problemów
  • Dyskusje moderowane