„Gdybym miał przemawiać dwie godziny, na przygotowanie potrzebuję 5 minut. Jeżeli będę przemawiał 5 minut, na przygotowanie potrzebuję 2 godzin.” - te znane słowa, które przypasuje się Winstonowi Churchillowi pokazują ważną prawdę: rozmowy biznesowe, wystąpienia publiczne, czy polemika wymagają wielu żmudnych przegotowań.
Wielu z nas podczas tego typu doświadczeń przeżywa silne emocje, które oprócz dyskomfortu psychicznego wpływają na jakość samej dyskusji – osłabiają przekaz, zmniejszają wiarygodność. Istnieje wiele sposobów jak zadbać o „mocny przekaz”, odpowiednio dobrać sformułowania podczas dyskusji oraz powstrzymać się przed emocjonalnym wyrażaniem opinii na rzecz logicznego i taktownego argumentowania.
Cel szkolenia:
Wzmocnienie kompetencji uczestników w zakresie profesjonalnego komunikowania się, wyrażania opinii argumentowania oraz odpierania ataków słownych w sytuacjach zawodowych.
Korzyści z uczestnictwa:
Uczestnik podczas szkolenia:
- pozna techniki efektywnego prezentowania treści, dopasowania komunikatów do audytorium oraz „mocnego” argumentowania
- przećwiczy sposoby asertywnego przekonywania innych do swoich pomysłów oraz odpowiadania na polemikę
- pozna reguły i konsekwencje spójności (lub jej braku) przekazu werbalnego i niewerbalnego na odbiór przekazywanych treści
- przetestuje różne sposoby utrzymania uwagi i zainteresowania słuchaczy
- pozna sposoby radzenia sobie z oporem słuchaczy oraz innymi wymagającymi sytuacjami w związku z występowaniem przed audytorium lub udziałem w polemice
- dowie się w jaki sposób zapanować nad stresem i poradzić sobie z tremą podczas prezentacji oraz świadomie budować profesjonalny wizerunek prelegenta