Tomasz Sucheta mówi o szkoleniu:

Współczesny marketing to bezlitosne pole walki konkurencyjnej a ja szkolę niebezpiecznych dla konkurencji profesjonalistów. Stawiam na intensywną pracę w grupie, aby uczestnicy uczyli się również od siebie. Na tym szkoleniu NIE będzie nudnych, sztampowych, przewidywanych, prostych zadań. Obejmuje ono warsztaty, studia przypadku, zadania grupowe, dyskusje, burze mózgów i ćwiczenia oparte o prawdziwe wyzwania nowoczesnego marketingu i reklamy. Będziemy rozwiązywać realne problemy i tworzyć skuteczne  scenariusze działań. Będziemy rywalizować w grupach. Przez 2 dni będę zmuszał Wasz intelekt do ogromnego wysiłku.

SZKOLENIE SZCZEGÓLNIE POLECANE DLA:

Szkolenie jest zaprojektowane w sposób, który umożliwia silny rozwój kompetencji wszystkim, których praca łączy się z planowaniem marketingu i reklamy firm/marek. Zarówno początkujący, jak i średnio-zaawansowani uczestnicy mogą liczyć na wyjątkowy wzrost know-how.  Jest to jedne z bardzo niewielu szkoleń na polskim rynku, które oferuje dostęp do tak rozbudowanej i przekrojowej wiedzy z dziedziny marketingu i reklamy łączącej siłę kanałów online+offline. Szkolenie zaprojektowano dla:

  • Managerów obsługi klienta i New Business agencji reklamowych.
  • Specjalistów planujących strategie reklamowe (Strategy Planner).
  • Właścicieli i marketerów startup'ów.
  • Specjalistów zespołów zarządzania marką i sprzedażą – B2B i B2C.
  • Marketerów rozwijających internetowe i tradycyjne kanały sprzedaży.
  • Specjalistów marketingu cyfrowego.
  • Przedsiębiorców zarządzających produktami/markami.
  • Marketerów sieci handlowych.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW

Szkolenie zawiera bardzo nowoczesną i unikalną wiedzę. W wyniku jej zastosowania, nawet małe i średnie marki mogą znacząco zwiększyć potencjał konkurencyjny. Szkolenie zawiera wiedzę, możliwą do szybkiego wdrożenia i przynoszącą często natychmiastowe, spektakularne efekty  biznesowe. W trakcie szkolenia, uczestnicy uczą się:

  • Planowania nowoczesnych, skutecznych strategii marketingowych, promocyjnych i reklamowych.
  • Zwiększania  skuteczności wszystkich działań komunikacyjnych online i offline.
  • Planowania i wdrażania technik skupiania uwagi i "prowadzenia"  konsumentów w wielu mediach.
  • Projektowania skutecznych rozwiązań trwale zwiększających oddziaływanie reklamowe, brandingowe. Lojalnościowe (online+offline)
  • Planowania kampanii reklamowych, kampanii wizerunkowych, kampanii sprzedażowych i akcji promocyjnych .

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

DZIEŃ 1

STRATEGIA: KROK 1

PLANOWANIE GRUP DOCELOWYCH

Insight – wiedza o umyśle odbiorcy komunikacji, zrozumienie schematów zachowania i zrozumienie motywacji.
Prawidłowe rozumienie grup docelowych i projektowanie ich zachowania to największy problem polskich firm. Nawet duże koncerny, dysponujące przekrojowymi badaniami popełniają często katastrofalne błędy podczas określania grup docelowych.
Ogromna większość nieudanych kampanii reklamowych i działań marketingowych w mediach tradycyjnych i cyfrowych spowodowana jest brakiem w wiedzy o grupach docelowych. Podczas tego działu trener uczy unikalnej metody analizy danych wg. metodyki wnioskowania na podstawie dedukcji i tzw. “logiki rozmytej”.

Sekcja szkolenia zawiera tematy oparte w 100% na praktyce – w tym:

  • Słabe rozpoznanie i opis grup docelowych to gwarancja porażki.
  • Pobieżne opisy grup docelowych - plaga w polskim marketingu.
  • Demografia grup docelowych to za mało.
  • Psychografia grup docelowych to za mało.
  • Z czego się składa dobry insight?
  • Badania pobieżnie interpretowane jako źródła błędów.
  • Dobry insight jako potężna broń w walce konkurencyjnej.
  • Jak skutecznie interpretować badania grup docelowych?
  • Marzenia i aspiracje grup docelowych – praktyczne wykorzystanie.
  • Życiowe wartości grup docelowych – praktyczne wykorzystanie.
  • Obawy i nadzieje grup docelowych – praktyczne wykorzystanie.
  • Napięcia emocjonalne grup docelowych – praktyczne wykorzystanie.
  • Liderzy opinii dla grup docelowych – praktyczne wykorzystanie.
  • Jak dobrze opisywać grupy docelowe w strategii marketingowej?

100% PRAKTYKI: ĆWICZENIA / CASE STUDIES / BURZA MÓZGÓW
Ćwiczenia: Analiza badań w grupach.
Ćwiczenia: Budowa planów insightów w grupach.
Ćwiczenia: Analiza grup docelowych i ich zachowań w grupach.

Rozwiązywanie problemu: Docieranie do powodów zachowań grup docelowych.
Rozwiązywanie problemu:  Prawidłowa segmentacja grup docelowych.

STUDIA PRZYPADKU (PONAD 20):
Realizacje międzynarodowe  trenera – case studies.  
Wybrane najlepsze realizacje: światowi liderzy komunikacji marketingowej
Wybrane błędne realizacje: Polska i świat

 STRATEGIA: KROK 2

PLANOWANIE CELÓW I ZACHOWAŃ ODBIORCÓW

Każda strategia marketingowa to praktyczny plan zmiany zachowania konsumentów, aby realizować cele biznesowe firmy.
Po poprawnym zrozumieniu i przedstawieniu profilu oraz segmentów odbiorców działań marketingowych i reklamowych można przejść do najważniejszego etapu planowania strategii marketingowej, czyli określeniu celów połączonych z wpływem na grupy docelowe.
Stratedzy planują sposoby wpływu na opinie i zachowanie konsumentów wykorzystując komunikację marketingową online i offline. We współczesnym marketingu istnieje ogromna liczba możliwych interakcji za pomocą dziesiątków mediów. Dlatego, aby uzyskać dobry zwrot inwestycji i efekty rynkowe, najważniejszy jest dobry plan zaangażowania grup docelowych wynikający przede wszystkim z insightu – czyli tego co wiemy o odbiorcach strategii.

Sekcja szkolenia zawiera tematy oparte w 100% na praktyce – w tym:

  • "Boska cząstka" strategii – Emocje.
  • Cele kognitywne – co ma poznać i zrozumieć konsument?
  • Praktyka - wpływ na postawy grup docelowych.
  • Praktyka – zmiany opinii grup docelowych.
  • Praktyka - cele wizerunkowe a wyobrażenie marki.
  • Cele behawioralne – co ma zrobić konsument?
  • Praktyka Call-To-Action – komunikaty wzywające do działania online/offline.
  • Praktyka – techniki perswazyjne w reklamach TV.
  • Praktyka – techniki perswazyjne w reklamach internetowych typu display.
  • Praktyka – techniki perswazyjne w reklamach społecznościowych (social media).
  • Praktyka – techniki perswazyjne w reklamach mobilnych.
  • Praktyka – połączenie technik perswazyjnych online/offline/mobile.
  • Cele społeczne (międzyludzkie) – opinie, którymi dzieli się konsument.
  • Wpływ opinii w grupie VS reklama.
  • Reputacja marki kontra obraz marki kreowany przez reklamę.
  • Wpływ opinii odbiorców w mediach społecznościowych na działania reklamowe.

2.1 TWORZENIE IDEI STRATEGICZNEJ

Idea strategiczna jest główną myślą, przewodnim moteywem strategii komunikacji oraz strategii reklamowej. Często idea strategiczna ma formę krótkiej, jednoznaniowej koncepcji. Jest to jasny sygnał określający kierunek kreacji reklamowej. Idea strategiczna musi być zgodna z brand eqiuty, czyli m. in. charakterem, wartościami i tożsamością marki.

  • Big Idea kontra Idea Strategiczna
  • Zgodność Idei Strategicznej z Brand Equity.
  • Idea Strategiczna to podstawa dla kreacji reklamowej/komunikacyjnej.
     

100% PRAKTYKI: ĆWICZENIA / CASE STUDIES / BURZA MÓZGÓW
Ćwiczenia w grupach: Planowanie celów kognitywnych.
Ćwiczenia w grupach: Planowanie celów behawioralnych.
Ćwiczenia w grupach: Planowanie celów społecznych.

Rozwiązywanie problemu: Przełamanie sztampowych, wtórnych idei strategicznych.
Rozwiązywanie problemu: Niewłaściwy dobór celów w mediach cyfrowych.

STUDIA PRZYPADKU (PONAD 20) w tym:
Realizacje międzynarodowe i Polskie trenera.  
Wybrane najlepsze realizacje: światowi liderzy komunikacji marketingowej
Wybrane błędne realizacje: Polska i świat
 

DZIEŃ 2

STRATEGIA: KROK 3


PLANOWANIE KANAŁÓW KOMUNIKACJI I MEDIÓW

Media w strategii marketingowej i reklamowej (online+offline) – praktyka na współczesnych rynkach.


Kiedy mamy przygotowany insight i cele marketingowe, czas na wybór nośników realizujących te cele. Ten dział szkolenia jest kluczowy w zrozumieniu technik   budowania strategii. Pozwala nabrać dobrych nawyków w myśleniu o mediach we współczesnym, skomplikowanym marketingu i ustrzec się poważnych błędów.

We współczesnym świecie, gdy każdy – z dziesiątków interaktywnych sposobów komunikacji, każdy kontakt z konsumentem  - może zakończyć się sprzedażą planowanie wykorzystania mediów w strategii jest zadaniem bardzo wymagającym. Specjalistyczna wiedza, konieczna do planowania strategii marketingowych powiększa się każdego roku a reklamodawcy zasypywani są ofertami nowych rozwązań cyfrowych i tradycyjnych.
 

Tomasz Sucheta mówi o szkoleniu:

Z powodu zalewu działów marketingu nowymi rozwiązaniami mediowymi powoduje to często zamknięcie się firm na nowe możliwości (syndrom "korzystamy tylko z tego co znamy"), lub przeciwnie – powoduje to chaos i poczucie, że budżety reklamowe "nie pracują tak jak kiedyś".  Podczas tego działu, ćwiczymy prawidłowy dobór form mediowych dla maksymalizacji skuteczności strategii marketingowej.


Sekcja szkolenia zawiera tematy oparte w 100% na praktyce – w tym:

  • Nie istnieje komunikacja marketingowa wyłącznie offline.
  • Nie istnieje komunikacja marketingowa wyłącznie online.
  • Dobór mediów w strategii marketingowej – plan i praktyka.
  • Planowanie połączenia marketingu online+offline – plan i praktyka.
  • Całość komunikacji w mediach jako tzw. przepływ odbiorców (user-flow).
  • 4C czyli planowanie według zasady Catch, Connect, Close, Continue.
  • Zastosowanie i rola social media w marketingu.
  • Zastosowanie i rola video w marketingu.
  • Content marketing – scenariusze praktycznego  zastosowania.
  • eCommerce to znakomity kanał komunikacji marketingowej!
  • Sprzedaż poprzez wszystkie kanały cyfrowe (m. in. social, video, mobile) jest możliwa – unikalna, autorska metoda planowania zaangażowania odbiorców, tzw. Dispersed Tactics.
  • Zastosowanie internetowych reklam display i video w planie strategii marketingowej.
  • Zastosowanie reklam w różnych urządzeniach i nośnikach cyfrowych.
  • Umiejscowienie komunikacji marketingowej i reklamowej online – wydawcy, powierzchnie.
  • Przenikanie mediów w praktyce – event, TV, social, video, prasa, outdoor.

100% PRAKTYKI: ĆWICZENIA / CASE STUDIES / BURZA MÓZGÓW

Ćwiczenia w grupach: Planowanie wykorzystania mediów zintegrowanych (online+offline)
Ćwiczenia w grupach: Planowanie strategii mediów i przepływu konsumentów przez media (user flow) w technice 4C.
Ćwiczenia w grupach: Planowanie skutecznych form reklamowych i kreacji w mediach cyfrowych – media typu display (np. Bannery, mikroserwisy, media społecznościowe + eCommerce).

Rozwiązywanie problemu w grupach: Zmiana organizacji i roli mediów po wdrożeniu strategii.
Rozwiązywanie problemu w grupach: Zmiana niewłaściwego doboru mediów i kreacji reklamowej podczas trwania kampanii.

STUDIA PRZYPADKU (PONAD 20) w tym:
Realizacje międzynarodowe i Polskie trenera.  
Wybrane najlepsze realizacje: światowi liderzy komunikacji marketingowej
Wybrane błędne realizacje: Polska i świat
 

STRATEGIA: KROK 4

MIERZENIE EFEKTYWNOŚCI

Pomiar efektywności i wnioski z danych badawczych to bezcenny zasób know-how firmy.

Pomiar skuteczności umożliwia dobre wnioskowanie  dotyczące pozycji marki na rynkach i jest stosowane jako bezcenna lekcja firmy na przyszłość. Prawidłowe pomiary dostarczają znakomitych informacji o grupach docelowych. Dobra analiza efektów umożliwia wdrożenie poprawek lub zmian reklamowych w trakcie trwania kampanii.

  • Oszacowanie skuteczności w mediach offline (TV, radio, prasa, OOH).
  • Oszacowanie skuteczności w mediach ocyfrowych na podstawie parametru głębokości eksploracji.
  • Oszacowanie skuteczności działań w mediach społecznościowych.
  • Rozumienie danych Google Analytics.
  • Wnioskowanie z danych w czasie trwania kampanii.
  • Opracowanie tzw. Learnings – wnioski na przyszłe realizacje strategii.

100% PRAKTYKI: ĆWICZENIA / CASE STUDIES

Ćwiczenia w grupach: Planowanie skuteczności oddziaływania w marketing mix.
Ćwiczenia w grupach: Planowanie mierników sukcesu w kanałach internetowych.

Rozwiązanie problemu: Zmniejszanie współczynnika porzucania odwiedzin serwisów internetowych – redukcja tzw. Bounce Rate.

STUDIA PRZYPADKU:
Realizacje międzynarodowe i Polskie trenera – case studies.  
Wybrane najlepsze realizacje: światowi liderzy komunikacji marketingowej
Wybrane błędne realizacje: Polska i świat

SZKOLENiE POPROWADZI

TOMASZ SUCHETA

Jednen z najwybitniejszych strategów marketingowych w Europie. Twórca spektakularnych rozwiązań eMarketingu, reklamy i eCommerce dla marek klientów w ponad 30 krajach. Przez 13 lat tworzył strategie w elitarnych agencjach reklamowych (m.in. Isobar, Saatchi&Saatchi, Interactive Solutions EMEA). Pracował w Japonii, USA, Wlk. Brytanii, Krajach Bałtyckich, krajach CEE i południowej Europy.

Blog - strategie marketingowe »

Zadaj pytanie Ekspertowi »

 
Profil zawodowy

Pierwszą specjalizacją trenera jest połączenie bardzo skutecznych strategii marketingowych z rozwiązaniami reklamowymi w mediach cyfrowych. W Polsce najczęściej kojarzony z marketingiem dla Lidl (strategia "Pascal VS. Okrasa"). Drugą specjalizacją trenera są strategie komunikacji obejmującymi media cyfrowe w połączeniu z rozwiązaniami eCommerce.

Lista klientów, dla których trener tworzył duże, dedykowane strategie marketingowe/reklamowe i eCommerce obejmuje kilkadziesiąt koncerrnów, w tym:

  • STRATEGIE GLOBALNE & NA EUROPĘ DLA MAREK:


Blend-A-Med, Olay, Oral B, Head & Shoulders, Shamtu, Pampers, Old Spice, Ariel, Vicks, 3DWhite, Teva, Microsoft, Konica Minolta

  • STRATEGIE DLA KRAJÓW REGIONU CEE I POŁ. EUROPY DLA MAREK


Lidl Poland, Lidl Czech, Lidl Slovakia, Lidl Greece & Cyprus, Lidl Romania, Lidl Hungary, Lidl Croatia & Slovenia, Teva, Vicks. Olay

  •  STRATEGIE DLA POLSKI DLA MAREK


Lidl, Toyota, Credit Agricole, PKO BP, Credit Suisse, BZ WBK, Olympus, Żywiec, Olay, Pampers, Always, Vicks, Teva, Onet.pl, Wirtualna Polska, ITI, T-Mobile, Sony, Hewlett-Packard, Lexmark, Philip Morris, Miller Genuine Draft (SABMiller), Pilsner Urquell (SABMiller)

***
Jego specjalizacją jest maksymalizacja zysków firm przez kreatywne wykorzystanie najnowszych trendów w marketingu internetowym powiązanym z tradycyjnym.

Tomasz Sucheta jest autorem kilkuset publikacji, które ukazały się w branżowej prasie marketingowej w kraju i zagranicą.

Profil osobisty

„Ci, którzy potrafią postępować niekonwencjonalnie, są nieskończeni niczym  niebo i ziemia, niewyczerpani niczym wielkie rzeki.” Sun Tzu

Tomasz Sucheta to urodzony mówca, znakomicie się czujący w roli trenera i prezentera unikalnej wiedzy marketingowej. Podczas szkoleń wywołuje liczne dyskusje z uczestnikami i inspiruje ich do nowych rozwiązań marketingowych.

Jego unikalną cechą jest zdolność do wyzwalania autentycznego twórczego potencjału uczestników i tworzenie przełomowych koncepcji marketingowych.


Specjalizacja


Tomasz Sucheta jest jednym z niewielu polskich ekspertów specjalizujących się w agresywnych strategiach marketingowych łączących siłę marketingu tradycyjnego i interaktywnego w celu maksymalizacji efektów rynkowych.

  •  Nowoczesne strategie marketingowe – zdobywanie nowych obszarów rynku, agresywne działania marki, obrona pozycji marki.
  •     Marketing wielokanałowy – łączenie siły oddziaływania marketingu tradycyjnego i internetowego.
  •     Marketing interaktywny – skuteczne taktyki wykorzystania przekazu marketingowego w mediach cyfrowych.
  •     Marketing miejsc – skuteczne działania promocyjne miast i regionów.

Dla kogo szkolenia?

Osoby, dla których dedykowane są szkolenia, to osoby odpowiedzialne za budowanie wizerunku firm, działania marketingowe, analizę konkurencji i planowanie działań reklamowych, czyli pracownicy o bezpośrednim wpływie na rozwój i biznesowe efekty działań marketingowych firmy.

Grupę tę można podzielić na następujące specjalizacje:

  •     Przedsiębiorcy i dyrektorzy marketingu
  •     Dyrektorzy zarządzający.
  •     Menedżerowie marketingu i promocji
  •     Menedżerowie rozwoju i strategii firmy
  •     Specjaliści marketingu i promocji
  •     Specjaliści PR i reklamy
  •     Pracownicy agencji reklamowych, PR i domów mediowych

100% PRAKTYKI: ĆWICZENIA / CASE STUDIES / BURZA MÓZGÓW