Cele szkolenia:
 

  1. Przedstawienie wybranych zagadnie┼ä zwi─ůzanych z prawem autorskim w Internecie oraz prawem nowych technologii i mediów cyfrowych
  2. Praktyczne podej┼Ťcie ochrony w┼éasno┼Ťci intelektualnej, w tym w cyberprzestrzeni
  3. Poszerzenie kompetencji w zakresie stosowania prawa autorskiego w rzeczywisto┼Ťci cyfrowej








Korzy┼Ťci dla Uczestnika:
 

  1. Na poziomie wiedzy:
  • znajomo┼Ť─ç wybranych regulacji prawnych dotycz─ůcych prawa autorskiego  i wybranych regulacji prawa mediów elektronicznych
  1. Na poziomie umiej─Ötno┼Ťci:
  • umiej─Ötno┼Ť─ç generowania tre┼Ťci wolnych od praw osób trzecich
  • umiej─Ötno┼Ť─ç bezpiecznego korzystania z Internetu
  • identyfikowanie szans/zagro┼╝e┼ä w zakresie prawa autorskiego i prawa nowych technologii
  • pog┼é─Öbienie znajomo┼Ťci orzecznictwa
  1. Na poziomie postawy:
  • ┼Ťwiadomo┼Ť─ç prawna w zakresie regulacji prawnych z obszaru prawa autorskiego  i rynku cyfrowego



PROPOZYCJA HARMONOGRAMU SZKOLENIA:

08:45 - 09:00 - próba logowania 
09:00 - 11:30 - cz─Ö┼Ť─ç I szkolenia (z sesj─ů pyta┼ä)
11:30 - 12.30 - przerwa
12:30 - 15:00 - cz─Ö┼Ť─ç II szkolenia (z sesj─ů pyta┼ä)
 

 

Czas trwania szkolenia zamkni─Ötego on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkni─Ötego grupowego to ┼éacznie 5-6 godzin w zale┼╝no┼Ťci od tematu szkolenia (z mo┼╝liwo┼Ťci─ů podzia┼éu na sesje). Finalna d┼éugo┼Ť─ç, ilo┼Ť─ç i cz─Östotliwo┼Ť─ç sesji zostan─ů dopasowane do Pa┼ästwa oczekiwa┼ä i mo┼╝liwo┼Ťci.

Terminy sesji uzgadniane s─ů indywidualnie i dopasowane do Pa┼ästwa potrzeb, mo┼╝liwo┼Ťci i oczekiwa┼ä.


Przyk┼éadowy harmonogram: 7 sesji trwaj─ůcych od 1 do 3 godzin, daj─ůcych ┼é─ůcznie 14 godzin szkolenia.

 

Szkolenie to mo┼╝e by─ç równie┼╝ realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegó┼éy opiekuna szkolenia.


Cena szkolenia zamkni─Ötego on-line:

Średnio cena 1 godziny szkolenia grupowego on-line wynosi 290 PLN netto + 23% VAT

Finalna cena szkolenia uzale┼╝niona jest od ┼é─ůcznej liczby uzgodnionych godzin.

 


Newsletter

Je┼╝eli zainteresowa┼éo Ci─Ö to szkolenie i chcia┼éby┼Ť otrzymywa─ç powiadomienia o zbli┼╝aj─ůcych si─Ö terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz si─Ö do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegó┼éowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zobacz nasz─ů ofert─Ö szkole┼ä on-line, które s─ů alternatyw─ů dla tradycyjnych szkole┼ä stacjonarnych Ôľ║

MODUŁ I. INTERNET A PRAWO AUTORSKIE. WYBRANE PROBLEMY PRAWNE I PRAKTYCZNE

W tej cz─Ö┼Ťci uczestnicy szkolenia zapoznaj─ů si─Ö z podstawowymi regulacjami dotycz─ůcymi prawa autorskiego w Internecie.  W cz─Ö┼Ťci wprowadzaj─ůcej przedstawione zostan─ů schematy my┼Ťlenia prawniczego, sposoby pracy z tekstem prawnym oraz wa┼╝niejsze problemy praktyczne.

Najwa┼╝niejsze zagadnienia:

  1. Internet a prawo autorskie  (uj─Öcie praktyczne vs. uj─Öcie prawne)
  2. Internet rzeczy
  3. Wa┼╝niejsze regulacje prawne
  4. Rozumienie prawnicze i interpretacja
  5. Wa┼╝niejsze narz─Ödzia  do pracy zdalnej w kontek┼Ťcie praw autorskich


MODUŁ II. PODMIOT I PRZEDMIOT PRAWA AUTORSKIEGO

W tej cz─Ö┼Ťci szkolenia zaprezentowane zostan─ů najwa┼╝niejsze problemy i wyzwania nowego modelu spo┼éecznego w kontek┼Ťcie ochrony prawnoautorskiej.

Najwa┼╝niejsze zagadnienia:

  1. Wiadomo┼Ťci podstawowe
  2. Elementy prawa autorskiego
  3. Poj─Öcie utworu
  4. „Idee czy sposób wyra┼╝ania” (uwagi o przedmiocie ochrony)
  5. Autorskie prawa osobiste
  6. Autorskie prawa maj─ůtkowe
  7. Podmiot ochrony (twórca czy pracodawca?)
  8. CASE STUDY: „KTO TU JEST TWÓRC─ä?”
  9. Prawa twórców: dualizm ochrony
  10. „Granice prawa autorskiego”
  11. Dozwolony u┼╝ytek chronionych utworów
  12. Dozwolony u┼╝ytek prywatny
  13. Dozwolony u┼╝ytek publiczny
  14. CASE STUDY: „ UTWÓR ZALE┼╗NY CZY INSPIROWANY?”
  15. QUIZ
  16. Z sali s─ůdowej: przegl─ůd wybranych orzecze┼ä
  17. CASE STUDY: WIZERUNEK


MODUŁ III. PRAWO AUTORSKIE W ŚRODOWISKU CYFROWYM

W tej cz─Ö┼Ťci g┼éówny akcent przeniesiony b─Ödzie na problem bezpiecznego poruszania si─Ö w Internecie, w tym korzystania z mediów spo┼éeczno┼Ťciowych, z wolnych zasobów oraz z domen internetowych. Uczestnicy zapoznaj─ů si─Ö te┼╝ z wybranymi zagadnieniami z prawa mediów.

Najwa┼╝niejsze zagadnienia:

  1. Wiadomo┼Ťci podstawowe
  2. Poj─Öcie i przyk┼éady utworów
  3. Utwory samoistne, inspirowane, zale┼╝ne: problemy
  4. CASE STUDY: GRANICE PLAGIATU?
  5. Utwory pracownicze
  6. „Granice prawa autorskiego”
  7. Dozwolony u┼╝ytek chronionych utworów
  8. Dozwolony u┼╝ytek prywatny
  9. Dozwolony u┼╝ytek publiczny
  10. CASE STUDY: „ UTWÓR ZALE┼╗NY CZY INSPIROWANY?”
  11. QUIZ
  12. Z sali s─ůdowej: przegl─ůd wybranych orzecze┼ä
  13. CASE STUDY: WIZERUNEK
  14. Problem ochrony zdj─Ö─ç
  15. Wolne licencje i obrót prawami autorskimi w Internecie
  16. Programy komputerowe i ich ochrona
  17. Ochrona baz danych
  18. Problem ochrony technicznych zabezpieczeń
  19. Domeny internetowe i spory domenowe
  20. CASE STUDY: PIRACTWO DOMENOWE
  21. Naruszenia praw autorskich w Internecie
  22. Elementy prawa prasowego
  23. CASE STUDY: JAK TWORZY─ć TRE┼ÜCI WOLNE OD ©?


MODUŁ IV. WYKONYWANIE PRAW AUTORSKICH

Ta cz─Ö┼Ť─ç szkolenia b─Ödzie zdecydowanie najbardziej praktyczna. Uczestnicy zapoznaj─ů si─Ö z niezb─Ödnymi regulacjami dotycz─ůcymi prawa umów na tle najcz─Ö┼Ťciej wyst─Öpuj─ůcych problemów prawnych. Zaprezentowane zostan─ů te┼╝ wybrane zagadnienia zwi─ůzane z odpowiedzialno┼Ťci─ů za naruszenia prawa autorskiego.  

Najwa┼╝niejsze zagadnienia:

  1. Wybrane zagadnienia z prawa umów
  2. Umowy przenosz─ůce prawa
  3. Licencje
  4. Pola eksploatacji
  5. CASE STUDY: 10 PRZYKAZA┼â Z PRAWA UMÓW
  6. Odpowiedzialno┼Ť─ç za naruszenia praw w┼éasno┼Ťci intelektualnej
  7. Z sali s─ůdowej: przegl─ůd wybranych orzecze┼ä
  8. QUIZ sprawdzaj─ůcy

 

Podczas szkolenia wykorzystywane s─ů techniki mini wyk┼éadu po┼é─ůczonego z prezentacj─ů multimedialn─ů, case studies, analiz─ů tekstu prawnego, quizami i metody wspieraj─ůcych aktywizacj─Ö procesu zdobywania wiedzy (zadania otwieraj─ůce, ─çwiczenia aktywizuj─ůce praw─ů pó┼ékul─Ö mózgow─ů). Dodatkowo pytania sokratejskie, dyskusja moderowana, "burza mózgów".
Proporcja zadań praktycznych do problemowych 50%/50%