Cele i korzy┼Ťci:

Pog┼é─Öbianie wiedzy i doskonalenie warsztatu w zakresie kontroli zarz─ůdczej jest niezb─Ödne dla zapewnienia w┼éa┼Ťciwego zarz─ůdzania procesami oraz skutecznej realizacji misji i celów jednostki. Ma to szczególne znaczenie w obecnej sytuacji zagro┼╝enia epidemiologicznego, które w sposób zasadniczy wp┼éyn─Ö┼éo na funkcjonowanie i organizacj─Ö jednostek sektora finansów publicznych. Dlatego te┼╝ celem szkolenia jest przedstawienie przede wszystkim praktycznych aspektów funkcjonowania kontroli zarz─ůdczej ze szczególnym uwzgl─Ödnieniem procesu zarz─ůdzania ryzykiem. To równie┼╝ okazja do zwrócenia uwagi na szczególnie wa┼╝n─ů, aczkolwiek bardzo cz─Östo niezauwa┼╝aln─ů rol─Ö doskonalenia systemu kontroli zarz─ůdczej oraz istotno┼Ť─ç komunikacji w prawid┼éowym funkcjonowaniu ka┼╝dej instytucji.







Uczestnicy szkolenia:

Kierownicy jednostek oraz komórek organizacyjnych, referatów i pracownicy zaanga┼╝owani w wykonywanie obowi─ůzków zwi─ůzanych z kontrol─ů zarz─ůdcz─ů, w tym w proces zarz─ůdzania ryzykiem, czy przygotowywania dokumentacji dotycz─ůcej wewn─Ötrznych procedur. Wszyscy pracownicy zainteresowani istot─ů kontroli zarz─ůdczej.


PROPOZYCJA HARMONOGRAMU SZKOLENIA:

  • 08:45 - 09:00 - próba logowania
  • 09:00 - 12:00 - cz─Ö┼Ť─ç I szkolenia
  • 12:00 - 13:00 - przerwa
  • 13:00 - 16:00 - cz─Ö┼Ť─ç II szkolenia

 

Czas trwania szkolenia zamkni─Ötego on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkni─Ötego grupowego to ┼éacznie 5-6 godzin w zale┼╝no┼Ťci od tematu szkolenia (z mo┼╝liwo┼Ťci─ů podzia┼éu na sesje). Finalna d┼éugo┼Ť─ç, ilo┼Ť─ç i cz─Östotliwo┼Ť─ç sesji zostan─ů dopasowane do Pa┼ästwa oczekiwa┼ä i mo┼╝liwo┼Ťci.

Terminy sesji uzgadniane s─ů indywidualnie i dopasowane do Pa┼ästwa potrzeb, mo┼╝liwo┼Ťci i oczekiwa┼ä.


Przyk┼éadowy harmonogram: 7 sesji trwaj─ůcych od 1 do 3 godzin, daj─ůcych ┼é─ůcznie 14 godzin szkolenia.

 

Szkolenie to mo┼╝e by─ç równie┼╝ realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegó┼éy opiekuna szkolenia.


Cena szkolenia zamkni─Ötego on-line:

Średnio cena 1 godziny szkolenia grupowego on-line wynosi 290 PLN netto + 23% VAT

Finalna cena szkolenia uzale┼╝niona jest od ┼é─ůcznej liczby uzgodnionych godzin.

 


Newsletter

Je┼╝eli zainteresowa┼éo Ci─Ö to szkolenie i chcia┼éby┼Ť otrzymywa─ç powiadomienia o zbli┼╝aj─ůcych si─Ö terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz si─Ö do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegó┼éowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zobacz nasz─ů ofert─Ö szkole┼ä on-line, które s─ů alternatyw─ů dla tradycyjnych szkole┼ä stacjonarnych Ôľ║

MODU┼ü I. WST─śP DO SYSTEMU KONTROLI ZARZ─äDCZEJ

  1. Podstawa prawna i otoczenie prawne systemu kontroli zarz─ůdczej – rola standardów kontroli zarz─ůdczej
  2. Poj─Öcie oraz cel i idea funkcjonowania kontroli zarz─ůdczej
  3. Odpowiedzialno┼Ť─ç kierownika jednostki oraz rola i odpowiedzialno┼Ť─ç za kontrol─Ö zarz─ůdcz─ů na poszczególnych szczeblach zarz─ůdzania w jednostce organizacyjnej
  4. Charakterystyka poszczególnych elementów kontroli zarz─ůdczej:
  • ┼Ürodowisko wewn─Ötrzne
  • Cele i zarz─ůdzanie ryzykiem
  • Mechanizmy kontroli
  • Informacja i komunikacja
  • Monitorowanie i ocena


MODUŁ II. ELEMENTY I STANDARDY KONTROLI ZARZĄDCZEJ W PRAKTYCE:

  1. Środowisko wewnętrzne:
  • Warto┼Ťci etyczne
  • Kompetencje zawodowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Struktura organizacyjna
  • Delegowanie uprawnie┼ä
  1. Cele jednostki oraz zarz─ůdzanie ryzykiem w praktyce:
  • Okre┼Ťlanie celów i zada┼ä jednostki administracji publicznej
  • Cechy skutecznego systemu zarz─ůdzania ryzykiem
  • W┼éa┼Ťciciel ryzyka
  • Procedura zarz─ůdzania ryzykiem:
    • Identyfikacja ryzyka (techniki identyfikacji oraz w┼éa┼Ťciwy opis ryzyka, dopuszczalna tolerancja)
    • Ocena ryzyka (metody szacowania ryzyka – prawdopodobie┼ästwo, skutek)
    • Reakcja na ryzyko
  • Dokumentacja procesu zarz─ůdzania ryzykiem
  • Hierarchizacja ryzyka - rejestr ryzyk
  • Monitorowanie ryzyka
  • Obszary funkcjonowania administracji publicznej szczególnie nara┼╝one na ryzyko
  1. Mechanizmy kontroli jako odpowied┼║ na zdefiniowane ryzyka:
  • Dokumentowanie systemu kontroli zarz─ůdczej
  • Sprawowanie nadzoru
  • Zapewnienie ci─ůg┼éo┼Ťci dzia┼éalno┼Ťci
  • Ochrona zasobów
  • Mechanizmy kontroli dotycz─ůce systemów informatycznych
  1. Monitorowanie jako element systemu kontroli zarz─ůdczej:
  • Okre┼Ťlenie punktu odniesienia efektywno┼Ťci kontroli wewn─Ötrznej
  • Bie┼╝─ůcy monitoring jako mechanizm monitorowania
  • Narz─Ödzia monitorowania sytemu kontroli zarz─ůdczej
  • Uzyskanie zapewnienia a z┼éo┼╝enie o┼Ťwiadczenia o stanie kontroli zarz─ůdczej
  • ┼╣ród┼éa zapewnienia o stanie kontroli zarz─ůdczej:
    • Ocena systemu kontroli zarz─ůdczej przez osoby zarz─ůdzaj─ůce i pracowników jednostki
    • Ocena kontroli zarz─ůdczej przez audytora wewn─Ötrznego
    • Samoocena kontroli zarz─ůdczej, kwestionariusz samooceny - jak przygotowa─ç, aby faktycznie s┼éu┼╝y┼é samoocenie
    • Inne ┼║ród┼éa pozyskania informacji
  • Cz─Östotliwo┼Ť─ç monitorowania i dokonywania oceny systemu kontroli zarz─ůdczej
  • Zapewnienie o stanie kontroli zarz─ůdczej a z┼éo┼╝enie o┼Ťwiadczenia o stanie kontroli zarz─ůdczej
  1. Informacja i komunikacja.


MODU┼ü III. DOSKONALENIE SYSTEMÓW ZARZ─äDZANIA:

  • Jaki jest cel doskonalenia kontroli zarz─ůdczej
  • Struktura efektywnego systemu kontroli zarz─ůdczej
  • Dokumentacja kontroli zarz─ůdczej i jej rola w doskonaleniu kontroli zarz─ůdczej
  • Wspomaganie kontroli zarz─ůdczej innymi systemami zarz─ůdzania
  • Rola audytu wewn─Ötrznego oraz systemu kontroli wewn─Ötrznej w procesie doskonalenia kontroli zarz─ůdczej
  • Efektywne wykorzystanie do┼Ťwiadczenia instytucji (negatywnego i pozytywnego) w zarz─ůdzaniu i doskonaleniu systemu


MODUŁ IV. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA (NIE TYLKO) W KONTROLI ZARZĄDCZEJ:

  • Cechy i warunki efektywnej komunikacji
  • Kana┼éy, narz─Ödzia i j─Özyk komunikacji w dobie pandemii koronawirusa
  • Grupy docelowe - komunikacja wewn─Ötrzna i zewn─Ötrzna. Jak dostosowa─ç kana┼éy i tre┼Ť─ç komunikacji w kontek┼Ťcie ogranicze┼ä w funkcjonowaniu organizacji
  • Bariery i przeszkody w komunikacji - przyczyny i skutki
  • Informacja zwrotna – jako mechanizm usprawniaj─ůcy komunikacj─Ö

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • Prezentacja multimedialna
  • Wyk┼éad
  • Dyskusje
  • Analiza case study