Cel szkolenia:
Głównym celem warsztatów jest dostarczenie nowoczesnej wiedzy w połączeniu z kluczowymi umiejętnościami niezbędnymi do nowoczesnego zarządzania podmiotem leczniczym w warunkach silnej i stale rosnącej konkurencji rynkowej. Ważnym punktem spotkania będzie prezentacja oraz ocena narzędzi analitycznych umożliwiających krytyczną ocenę sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej podmiotu leczniczego. Będą one punktem wyjścia do opracowania celów i planów strategicznych, rozwiązań rozwojowych a także narzędzi kontrolnych umożliwiających pomiar efektywności wdrożonych działań. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość pracy grupowej nad specjalnie przygotowanymi case studies do których rozwiązania będzie niezbędna wiedza i umiejętności zdobyte w trakcie szkolenia.
Uczestnicy warsztatów będą mogli zapoznać się ze strategiami wykorzystującymi konkretne metody i techniki zarządcze w różnych typach podmiotów leczniczych w Polsce, jak i również w perspektywie międzynarodowej oraz poddać wspólnej dyskusji ich poszczególne elementy, które zdecydowały o sukcesie placówki na rynku (best practices).
Co zyskają uczestnicy szkolenia?
Podczas warsztatów zostanie postawiony nacisk na zbudowanie praktycznej wiedzy i umiejętności na temat czynników determinujących sytuację wewnętrzną oraz rynkową placówki medycznej oraz dostosowanie do niej rozwiązań rozwojowych oraz kontrolnych.
Warsztaty będą służyć pogłębionej analizie czynników, które wzmacniają lub też osłabiają plany i działania rozwojowe. Podczas szkolenia zostaną przekazane praktyczne wskazówki pozwalające na przeprowadzenie dogłębnej analizy otoczenia dalszego (systemowego) i bliższego (konkurencyjnego) a następnie jej wyniki zostaną poddane ocenie w kontekście wyboru konkretnych strategii dostosowanych do sytuacji wewnętrznej, jak również od okoliczności, w jakich placówka medyczna działa na rynku usług zdrowotnych.