Cel szkolenia: 

Głównym celem warsztatów jest dostarczenie nowoczesnej wiedzy w połączeniu z kluczowymi umiejętnościami niezbędnymi do nowoczesnego zarządzania podmiotem leczniczym w warunkach silnej i stale rosnącej konkurencji rynkowej. Ważnym punktem spotkania będzie prezentacja oraz ocena narzędzi analitycznych umożliwiających krytyczną ocenę sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej podmiotu leczniczego. Będą one punktem wyjścia do opracowania celów i planów strategicznych, rozwiązań rozwojowych a także narzędzi kontrolnych umożliwiających pomiar efektywności wdrożonych działań. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość pracy grupowej nad specjalnie przygotowanymi case studies do których rozwiązania będzie niezbędna wiedza i umiejętności zdobyte w trakcie szkolenia.

Uczestnicy warsztatów będą mogli zapoznać się ze strategiami wykorzystującymi konkretne metody i techniki zarządcze w różnych typach podmiotów leczniczych w Polsce, jak i również w perspektywie międzynarodowej oraz poddać wspólnej dyskusji ich poszczególne elementy, które zdecydowały o sukcesie placówki na rynku (best practices).

 

Co zyskają uczestnicy szkolenia? 

Podczas warsztatów zostanie postawiony nacisk na zbudowanie praktycznej wiedzy i umiejętności na temat czynników determinujących sytuację wewnętrzną oraz rynkową placówki medycznej oraz dostosowanie do niej rozwiązań rozwojowych oraz kontrolnych.

Warsztaty będą służyć pogłębionej analizie czynników, które wzmacniają lub też osłabiają plany i działania rozwojowe. Podczas szkolenia zostaną przekazane praktyczne wskazówki pozwalające na przeprowadzenie dogłębnej analizy otoczenia dalszego (systemowego) i bliższego (konkurencyjnego) a następnie jej wyniki zostaną poddane ocenie w kontekście wyboru konkretnych strategii dostosowanych do sytuacji wewnętrznej, jak również od okoliczności, w jakich placówka medyczna działa na rynku usług zdrowotnych.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Reklamacje

Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.

Regulamin: Reklamacje ►

 


Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I: SESJA COACHINGOWA 

Sesja coachingowa będzie poświęcona z jednej strony wspólnej analizie barier, problemów i ryzyk, które mogą potencjalnie zmniejszać efektywną działalność firmy w jej kluczowych obszarach. Z drugiej strony sesja będzie punktem wyjścia do zastanowienia się nad wyborem optymalnych rozwiązań, które sprzyjałyby dalszemu rozwojowi jednostki leczniczej.

  • Analiza barier, problemów osłabiających działalność oraz cele firmy
  • Wybór najbardziej efektywnych rozwiązań rozwojowych
  • Wskaźniki efektywności firmy - czy wiemy jak je analizować i poddawać krytycznej ocenie

 

MODUŁ II: ANALIZA STRATEGICZNA ORAZ ROZWIĄZANIA ROZWOJOWE

Moduł obejmuje praktyczne warsztaty w zakresie analizy wewnętrznej i zewnętrznej prowadzonej działalności leczniczej z użyciem najczęściej stosowanych i sprawdzonych narzędzi analizy strategicznej. Kolejnym elementem tej części warsztatów będzie wspólna dyskusja nad dobraniem przetestowanych w Polsce i na świecie różnych rozwiązań strategicznych dostosowanych do okoliczności, w jakich przychodzi działać organizacji. 

  • Przegląd najbardziej efektywnych narzędzi analitycznych
  • Rozwiązania rozwojowe - krytyczna analiza i ocena pod kątem efektywności 
  • W jakim kierunku może (będzie) zmierzać placówka medyczna

 

MODUŁ III: ZARZĄDZANIE ZMIANĄ 

Moduł zawiera wspólną analizę połączoną z dyskusją, jaką rolę odgrywają zmiany systemowe, z jakimi cały sektor ochrony zdrowia boryka się na co dzień. Dla wielu podmiotów oznaczają one konieczność przeformułowania dotychczasowej strategii, adaptację do nowych przepisów lub zmianę profilu działalności a to wymaga odpowiedniego przygotowania w obszarze infrastruktury, procesów i ludzi. Kolejne ważne zmiany odbywają się w otoczeniu rynkowym oraz we wnętrzu samej organizacji. Ich wyznacznikami są efektywność organizacyjna i ekonomiczna, umiejętność oceny otoczenia i ryzyka, elastyczność i gotowość do zmian, a także zdolność do formułowania i aplikacji strategii rozwojowej. 

  • Jak przygotować się na zmianę i ją wdrożyć 
  • Wskaźniki efektywności zmiany
  • Jak przeformułować główne cele działalności w innym kierunku

 

MODUŁ IV: ZARZĄDZANIE KLUCZOWYMI INTERESARIUSZAMI

Moduł zakłada wymianę doświadczeń w zakresie poszukiwania optymalnych rozwiązań w zakresie całego procesu zarządzania kluczowymi interesariuszami placówki medycznej oraz poddaje analizie problemy i pułapki, jakie stają na drodze do efektywnej realizacji zadań biznesowych w tym obszarze. Ważnym elementem tego modułu będzie analiza najnowszych trendów i najlepszych praktyk rynkowych w zakresie identyfikacji i zarządzania interesariuszami w ramach planowanych bądź realizowanych projektów z udziałem różnych interesariuszy placówki medycznej.

  • Proces zarządzania kluczowymi interesariuszami - analiza poszczególnych etapów w perspektywie porównawczej
  • Jak tworzyć wspólne cele i partnerskie relacje
  • Rola interesariuszy w projektach 


 

Pracujemy wykorzystując najnowsze i najbardziej efektywne metody szkoleniowe wśród których są:

  • coaching
  • analizy problemowe
  • studia przypadków
  • benchmarking i najlepsze praktyki na rynku
  • moderowane dyskusje w grupach