Szkolenie merytorycznie przygotowujące do zawodu1). Klasyfikacja Zawodów i Specjalności: Kod zawodu nr: 2422272)

Umiejętności zdobyte podczas szkolenia (synteza)

Osoba przeszkolona:

  • zapobiega sytuacjom kryzysowym zagrażającym zdrowiu i życiu obywateli lub środowisku
  • uruchamia działania służb ratowniczych
  • usuwa skutki sytuacji kryzysowych oraz niesie pomoc poszkodowanym
  • odtwarza zasoby infrastruktury krytycznej
  • odpowiada za sprawny przepływ informacji między organami i strukturami odpowiedzialnymi za zarządzanie kryzysowe
  • opracowuje procedury reagowania kryzysowego

 

Jesteś na etapie podejmowania decyzji o dalszej swojej przyszłości? Chcesz rozpocząć nowy etap w życiu? Zastanawiasz się co dalej? A gdyby tak zaproponowano Ci, że będziesz mógł pomagać słabszym gdy tego oczekują? Gdybyś dostał propozycję pracować w zawodzie gdzie każdy dzień jest inny i przynosi coraz to nowe wyzwania? Praca, w której decydować o ważnych rzeczach będzie Twoja wiedza, doświadczenie, opanowanie i umiejętność podejmowania decyzji nawet w największym stresie. Będziesz mógł współpracować z policjantami, strażakami, żołnierzami, funkcjonariuszami Straży Granicznej, ratownikami medycznymi, energetykami, gazownikami i wieloma innymi pracującymi codziennie w celu zapewnienia bezpieczeństwa ludziom. I w tej pracy teraz przeciwnikiem będzie los i żywioł.

Choć brzmi niewiarygodnie jest taka możliwość. To praca na stanowiskach związanych z zarządzaniem kryzysowym, obroną cywilną czy sprawami obronnymi. Szkolenie poprowadzi ktoś kto to wszystko przeszedł. Kto kiedyś stanął przed dylematem: Co dalej? Znalazł tę odpowiedź w zawodzie specjalisty do spraw zarządzania kryzysowego. Dzięki temu unikalnemu doświadczeniu transformacji z żołnierza w cywila wie, jak ukierunkować i pomóc w przetransformowaniu wiedzy na nowy grunt. 

To co zdecydowanie wyróżnia szkolenie, to zrównoważony przekaz wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych.

W części teoretycznej główny wysiłek skupiony jest przekazaniu wiedzy kreującej świadomość potencjalnych wyzwań z jakimi możemy się spotkać w czasie pracy na takim stanowisku. Punkt ciężkości części praktycznej skupiony jest na praktycznej nauce wykonywania dokumentów, które nie są ujęte w żadnym programie studiów a fizycznie wykonuje się je niemal codziennie w czasie pracy na stanowiskach związanych z zawodem specjalisty do spraw zarządzania kryzysowego. Szkolenie daje unikalną wiedze i umiejętności praktyczne oparte na doświadczeniu trenera, których nie nabędziecie na żadnym innym szkoleniu czy studiach.

 

Czego na pewno nauczą się Państwo w ramach treningu? 

Nauczycie się jak w Polsce działa system zarzadzania kryzysowego, ochrony ludności i pozamilitarny podsystem obronny. Nauczycie się jakie kompetencje posiadają poszczególne elementy tych systemów. Nauczycie się jak konstruować przekaz medialny w sytuacjach kryzysowych. Zdobędziecie umiejętność opracowywania ocen ryzyka zagrożeń, sporządzania planów wymaganych przepisami w obszarze zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych. Będziecie potrafili dokonać oceny ryzyka zagrożeń dla miasta, gminy, powiatu czy województwa. Uświadomicie sobie jak dobrze jesteście przygotowani do pracy w tym zawodzie.

 

Szkolenie polecamy dla: 

Funkcjonariuszy służb i żołnierzy tych w służbie, byłych i tych kończących służbę a poszukujących nowej drogi na cywilnym rynku pracy, absolwentów studiów bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo wewnętrzne, zarządzanie kryzysowe którzy swoją przyszłość wiążą z podjęciem pracy w zawodzie specjalista do spraw zarzadzania kryzysowego. 

 

 


1) Bez nadania certyfikatu zawodu.

2) Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7.08.2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►


Reklamacje

Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.

Regulamin: Reklamacje ►

 

Szkolenie teoretyczno-praktyczne

 

CZĘŚĆ TEORETYCZNA
16 godzin lekcyjnych

I. System ochrony ludności i zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce – podmioty ich rola i zadania, obieg informacji

II. Rola i miejsce organów administracji publicznej w systemie obronnym państwa

III. Rola i zadania centrów zarządzania kryzysowego w systemie ochrony ludności

IV.Procesy planistyczne w obszarze zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i obrony cywilnej w organach administracji publicznej

  1. Planowanie cywilne
  2. Planowanie operacyjne
  3. Planowanie funkcjonowania obrony cywilnej

V. Ocena ryzyka w zarządzaniu kryzysowym

VI. System szkolenia organów administracji publicznej w obszarze zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i obrony cywilnej

VII. Zasady finansowania zadań w obszarze zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i obrony cywilnej

VIII. Infrastruktura krytyczna w Polsce

IX. Zasady współpracy z mediami w sytuacjach kryzysowych

 

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA  
15 godzin lekcyjnych

I. System ochrony ludności i zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce - podmioty ich rola i zadania, obieg informacjI

Zadanie praktyczne: Opracowanie siatki bezpieczeństwa dla aplikacyjnej gminy, powiatu, województwa

II. Procesy planistyczne w obszarze zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i obrony cywilnej w organach administracji publicznej

  1. Planowanie cywilne.
    Zadanie praktyczne: Opracowanie procedury reagowania w sytuacjach kryzysowych.
     
  2. Planowanie operacyjne.
    Zadanie praktyczne: Opracowanie wybranych elementów planu operacyjnego funkcjonowania gminy, powiatu w czasie zagrożenia zewnętrznego.
     
  3. Planowanie funkcjonowania obrony cywilnej
    Zadanie praktyczne: Opracowanie karty pracy realizacji zadania obrony cywilnej (KRZOC)

III. Ocena ryzyka w zarządzaniu kryzysowym

Zadanie praktyczne: Opracowanie oceny ryzyka dla wybranych zagrożeń na podstawie aplikacyjnej sytuacji wyjściowej.

IV. System szkolenia organów administracji publicznej w obszarze zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i obrony cywilnej

Zadanie praktyczne:

  1. Opracowanie planu szkolenia gminy
     
  2. Opracowanie programu szkolenia powiatu

V. Zasady współpracy z mediami w sytuacjach kryzysowych
    Zadanie praktyczne: Opracowanie komunikatu prasowego dla aplikacyjnego zdarzenia.

 

CZĘŚĆ EWALUACYJNA

I. Omówienie

II. Teoretyczny test wiedzy
 

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia: 

Wykłady interaktywne, dyskusje problemowe, pokazy multimedialne, praktyczne wykonywanie dokumentów, studium przypadku, analizy zdarzeń aplikacyjnych.

 

  • Miejsce: Dowolnie ustalone.
  • Osiem godzin obejmuje 8 godzin lekcyjnych (45 min.) oraz krótkie przerwy kawowe i jedną przerwę obiadową (30 - 45 min.).