Skuteczny negocjator w dziale zakupów - szkolenie online i stacjonarne. Cele szkolenia.

Wzmocnienie i przygotowanie pracownika do samodzielnego i efektywnego prowadzenia negocjacji zakupowych ze szczególnym uwzględnieniem negocjacyjnego wywierania wpływu i uzyskania korzystniejszych warunków od dostawców.

 

Korzyści dla Uczestników szkolenia z negocjacji zakupowych:

Podczas szkolenia dla zakupowców poznasz: 

 

  • Metody i techniki zwiększające Twoją efektywność w procesie negocjacji zakupowych
  • Analizę typów negocjacyjnych Klientów wraz ze wskazówkami jakie narzędzia komunikacji negocjacyjnej sprzyjają Tobie w procesie wywierania wpływu negocjacyjnego z poszczególnymi osobowościami Klientów, a jakie (czasami używane intuicyjnie) ten proces zakłócają
  • Informację pod kątem mocnych stron Twojej osobowości jako negocjatora w procesie zakupu i obszarów do rozwoju
  • Aspekty w procesie przygotowania się do negocjacji bezpośrednio wpływające na ich efekt
  • Metody wywierania wpływu negocjacyjnego  na poszczególnych etapach negocjacji zakupowych
  • Sposoby reagowania na różne trudne sytuacje i zachowania drugiej strony na poszczególnych etapach negocjacji zakupowych


 

Szkolenie z negocjacji zakupowych polecamy dla:

Szkolenie skierowane jest do pracowników odpowiedzialnych w procesie zakupów za kontakt z dostawcami i uzgadnianie oraz negocjowanie warunków zakupu i umów handlowych.
 


Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z negocjacji zakupowych w czasie w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

Szkolenie ze skutecznych negocjacji dla zakupowców - program szkolenia

Program szkolenia dla pracowników działów zakupowych, którego celem jest rozwój umiejętności negocjacji i komunikacji, celem zmniejszenia kosztów zakupów. 

MODUŁ I. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W CAŁYM PROCESIE NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH

  1. Analiza moich mocnych stron jako negocjatora
  • Osobowościowy test autoanalizy
  •  Indywidualna informacja zwrotna
    • Mocne strony – obszary na których Uczestnik warsztatu może budować
    • Pięty achillesowe - obszary do niwelowania negatywnego wpływu lub do dalszego rozwoju
  1. Świadome wywieranie wpływu negocjacyjnego w oparciu o znajomość osobowości stron 
  • Narzędziowa osobowość człowieka/negocjatora
  • Na co zwracać uwagę żeby rozpoznać osobowość rozmówcy? 
    • Podczas spotkania bezpośredniego 
    • Podczas rozmowy telefonicznej
  • Narzędzia wywierania wpływu  negocjacyjnego na Klientów o poszczególnych osobowościach w procesie: 
    • budowania efektywnej relacji negocjacyjnej 
    •  informowania
    • przekonywania
    • argumentowania
    • zapobieganie konfliktom
    • wywierania relacyjnego wpływu negocjacyjnego
    • wywierania bezwzględnego wpływu negocjacyjnego
    • kontrolowanego wywoływania ,,konfliktów’’ jako elementu nacisku negocjacyjnego 
  1. Siła i mowa ciała w procesie negocjacji zakupowych
  • Pewność siebie i ,,siła przebicia’’ w negocjacjach
  • Niewerbalne wywieranie wypływu negocjacyjnego
  • Uzyskiwanie informacji na podstawie obserwacji drugiej strony negocjacji

MODUŁ II. 1 ETAP NEGOCJACJI  (techniki, zasady przydatne na poszczególnych etapach negocjacji zakupowych) 

  1. Przygotowanie do negocjowania kontraktów handlowych 
  • Identyfikacja informacji, których potrzebujemy
  • Efektywne planowanie negocjacji umów handlowych
  • Warunki wewnętrzne i zewnętrzne determinujące negocjatora
  • Potrzeby własne i  drugiej strony negocjacji
  1. Zmienne negocjacyjne
  • Określanie zmiennych negocjacyjnych
  • Priorytet zmiennych dla obu stron
  • Wartości zmiennych negocjacyjnych
  • Arkusz negocjacyjny

MODUŁ III. 2 ETAP NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH

  1. Rozróżnianie stanowisk i interesów stron negocjacji
  • Cele i stanowiska
  • Potrzeby i interesy
  • Odkrywanie interesów partnera
  • Negocjacje jako sposób zaspakajania potrzeb a nie deklaracji w stanowisku
  1. Dążenie do  korzystnych rezultatów
  • Efekt ,,wygrany – wygrany’’ jako jedna z możliwości
  • Asertywna wymiana ustępstw 
  • Negocjowanie pakietu i tryb warunkowy
  • Zasady postępowania i metody reakcji na zachowania partnera na poszczególnych etapach negocjacji zakupowych

MODUŁ IV. 3 ETAP NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH

  1. Manipulacje w negocjacjach
  • Taktyki i blefy negocjacyjne
  • Nasza reakcja na gry handlowo – negocjacyjne / blefy drugiej strony
  • Korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania manipulacji w negocjacjach
  • Implementacja wybranych taktyk, gier i blefów negocjacyjnych do codziennej pracy
  1. Sytuacje trudne w negocjacjach
  • Przełamywanie impasu w negocjacjach
  • Metody rozmowy ze zdenerwowaną czy agresywną osobą.
  • Asertywne przeciwstawianie się próbom manipulacji
  • Sposoby panowania nad własnym stresem

MODUŁ V. 4 ETAP NEGOCJACJI  - potwierdzenie ustaleń

  1. Potwierdzenie ustaleń negocjacji i kontrola ich wdrożenia
  • Akceptacja warunków i potwierdzenie ustaleń negocjacji
  • Opracowanie dalszych działań
  • Kontrola wdrożenia uzgodnionych warunków
  1. Podsumowanie szkolenia dla działów zakupowych
  • Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
  • Wskazówki dotyczące implementacji nabytych umiejętności w praktyce
  • Zadanie wdrożeniowe
  • Ewaluacja szkolenia dla działu zaopatrzenia

Jakie metody pracy zastosujemy podczas szkolenia dla działów zakupowych:

Zajęcia odbywają się w formie warsztatu opartego na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez: 

  • Pracę w zespołach
  • Gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne - oparte na rzeczywistych przykładach
  • Testy rozwojowo - szkoleniowe
  • Wnioski, podsumowania i dyskusje na forum grupy
  • Dzielenie się najlepszymi praktykami i sprawdzonymi technikami negocjacji

Szkolenie ma na celu poprawić skuteczność negocjacji handlowych pracowników działów zaopatrzenia. Uczestnicy szkolenia poznają techniki wywierania wpływu na osoby o poszczególnych osobowościach. Zapraszamy do udziału w szkoleniu.