Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjnego. Zastosowanie metod i technik dostarczonych na szkoleniu pozwoli na usprawnienie procesu zakupów w firmie oraz osiąganie korzystniejszych warunków od dostawców.

 

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

I. Organizacja procesu zakupów.

  1. Rola i zadania kupca w organizacji.
    • system, w którym funkcjonuje dział zakupów
    • kierunki działań w celu optymalizacji procesu zakupów
  2. Proces zapytania ofertowego.
    • sekwencja RFx - dostosowanie zapytania do sytuacji zakupowej
    • wybór dostawcy
    • dobre praktyki współpracy z dostawcami
  3. Analizy wspierające pracę kupca.
    • analiza ABC - wykorzystanie zasady Pareto do optymalizacji strategii zakupowej
    • analiza XYZ - wpływ przewidywalności zakupów na czas i wielkość zamówień
    • macierz Kraljica - racjonalizacja działań w oparciu o ryzyko związane z zakupem oraz wpływem na wyniki finansowe firmy

II. Negocjacje z dostawcą.

  1. Wprowadzenie do negocjacji.
    • wybór strategii negocjacyjnej w odniesieniu do sytuacji zakupowej
    • korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania poszczególnych strategii
    • negocjacje pozycyjne a negocjacje problemowe
    • style negocjacyjne i ich wpływ na efektywność działań
    • autoanaliza własnej postawy negocjacyjnej
    • charakterystyka profesjonalnego negocjatora
  2. I etap negocjacji.
    • stawianie celu w negocjacjach - uporządkowanie złożonej siatki celów
    • opracowanie listy zmiennych negocjacyjnych dla uzyskania korzystniejszych cen i warunków zakupów
    • określenie przedziałów negocjacyjnych
    • BATNA - znaczenie i wykorzystanie alternatyw
  3. II etap negocjacji.
    • odkrycie stanowisk i interesów drugiej strony
    • wykorzystanie pytań i parafrazy
    • pytania szacujące i warunkowe
  4. III etap negocjacji.
    • kluczowe zasady negocjacji
    • prezentacja oferty i zmiennych negocjacyjnych
    • techniki wymiany ustępstw, czyli jak ustępować, aby nie oddawać za darmo
    • techniki pokonywania impasu w rozmowach z dostawcą
  5. IV etap negocjacji.
    • akceptacja warunków i potwierdzenie ustaleń
    • opracowanie dalszych działań
  6. Brudne chwyty i manipulacje stosowane przez drugą stronę.
    • nieczyste taktyki stosowane przez dostawców
    • sposoby obrony przed manipulacją i brudnymi chwytami sprzedawcy
  7. Kreowanie wizerunku i budowanie własnej siły.
    • techniki autoprezentacji
    • dylematy negocjatora wg Willema Mastenbroek’a
    • źródła siły kupca – siła rzeczywista i domniemana
    • techniki okazywania siły
    • często popełniane przez kupca błędy
    • elastyczność i kreatywność negocjatora
    • filary harvardzkiej szkoły negocjacji

III. Komunikacja w procesie zakupów.

  1. Kluczowe aspekty komunikacji.
    • komunikacja niewerbalna jako wsparcie dla budowania własnego wizerunku i siły
    • słownictwo wspierające osiąganie celów w rozmowach z dostawcą
    • wpływ postawy i własnych przekonań na przebieg komunikacji ze sprzedawcą
    • autodiagnoza własnego stylu wywierania wpływu
    • sekwencja skutecznej prezentacji
  2. Współpraca z trudnym partnerem w negocjacjach.
    • rozpoznawanie typów osobowościowych
    • dostawców dostosowanie stylu komunikacji do sprzedawcy
  3. Asertywność negocjatora.
    • typologia zachowań
    • sytuacje negocjacyjne wymagające zachowań asertywnych
    • zasady i techniki zachowań asertywnych

IV. Case’y negocjacyjne.

  1. Ćwiczenia negocjacyjne w zespołach.
    • negocjacje prowadzone według opracowanego scenariusza
    • informacja zwrotna od pozostałych uczestników i od trenera
  2. Podsumowanie i wnioski.

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • wykład