Jakie s─ů cele szkolenia dla specjalistów dzia┼éu zakupów?

Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci z zakresu organizacji pracy dzia┼éu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmuj─ů obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjnego. Zastosowanie metod i technik dostarczonych na szkoleniu pozwoli na usprawnienie procesu zakupów w firmie oraz osi─ůganie korzystniejszych warunków od dostawców.


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkni─Ötych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwi─ůzania
  3. Wspólnie z Pa┼ästwem opracowujemy najlepsz─ů taktyk─Ö przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spo┼Ťród oko┼éo 80 ┼Ťwietnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ─çwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy ┼Ťwietne materia┼éy szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. S┼éu┼╝ymy pomoc─ů we wdra┼╝aniu poznanej wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci w ┼╝ycie
  10. Na Pa┼ästwa ┼╝yczenie przeprowadzamy badania efektywno┼Ťci szkolenia i opracowujemy system dalszych szkole┼ä w celu osi─ůgni─Öcia maksymalizacji efektów
  11. Jeste┼Ťmy do Pa┼ästwa dyspozycji

Newsletter

Je┼╝eli zainteresowa┼éo Ci─Ö to szkolenie i chcia┼éby┼Ť otrzymywa─ç powiadomienia o zbli┼╝aj─ůcych si─Ö terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz si─Ö do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegó┼éowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Jakie zagadnienia porusza szkolenie dla pracowników dzia┼éu zakupów? Program szkolenia

 

MODU┼ü I. ORGANIZACJA PROCESU ZAKUPÓW

  1. Rola i zadania kupca w organizacji
    • system, w którym funkcjonuje dzia┼é zakupów
    • kierunki dzia┼éa┼ä w celu optymalizacji procesu zakupów
  2. Proces zapytania ofertowego.
    • sekwencja RFx - dostosowanie zapytania do sytuacji zakupowej
    • wybór dostawcy
    • dobre praktyki wspó┼épracy z dostawcami
  3. Analizy wspieraj─ůce prac─Ö kupca
    • analiza ABC - wykorzystanie zasady Pareto do optymalizacji strategii zakupowej
    • analiza XYZ - wp┼éyw przewidywalno┼Ťci zakupów na czas i wielko┼Ť─ç zamówie┼ä
    • macierz Kraljica - racjonalizacja dzia┼éa┼ä w oparciu o ryzyko zwi─ůzane z zakupem oraz wp┼éywem na wyniki finansowe firmy

 

MODU┼ü II. NEGOCJACJE DZIA┼üU ZAKUPÓW Z DOSTAWC─ä

  1. Wprowadzenie do negocjacji dla dzia┼éu zakupów.
    • wybór strategii negocjacyjnej w odniesieniu do sytuacji zakupowej
    • korzy┼Ťci i zagro┼╝enia wynikaj─ůce ze stosowania poszczególnych strategii
    • negocjacje pozycyjne a negocjacje problemowe
    • style negocjacyjne i ich wp┼éyw na efektywno┼Ť─ç dzia┼éa┼ä
    • autoanaliza w┼éasnej postawy negocjacyjnej
    • charakterystyka profesjonalnego negocjatora
  2. I etap negocjacji
    • stawianie celu w negocjacjach - uporz─ůdkowanie z┼éo┼╝onej siatki celów
    • opracowanie listy zmiennych negocjacyjnych dla uzyskania korzystniejszych cen i warunków zakupów
    • okre┼Ťlenie przedzia┼éów negocjacyjnych
    • BATNA - znaczenie i wykorzystanie alternatyw
  3. II etap negocjacji
    • odkrycie stanowisk i interesów drugiej strony
    • wykorzystanie pyta┼ä i parafrazy
    • pytania szacuj─ůce i warunkowe
  4. III etap negocjacji.
    • kluczowe zasady negocjacji
    • prezentacja oferty i zmiennych negocjacyjnych
    • techniki wymiany ust─Öpstw, czyli jak ust─Öpowa─ç, aby nie oddawa─ç za darmo
    • techniki pokonywania impasu w rozmowach z dostawc─ů
  5. IV etap negocjacji.
    • akceptacja warunków i potwierdzenie ustale┼ä
    • opracowanie dalszych dzia┼éa┼ä
  6. Brudne chwyty i manipulacje stosowane przez drug─ů stron─Ö
    • nieczyste taktyki stosowane przez dostawców
    • sposoby obrony przed manipulacj─ů i brudnymi chwytami sprzedawcy
  7. Kreowanie wizerunku skutecznego specjalisty dzia┼éu zakupów i budowanie w┼éasnej si┼éy.
    • techniki autoprezentacji
    • dylematy negocjatora wg Willema Mastenbroek’a
    • ┼║ród┼éa si┼éy kupca - si┼éa rzeczywista i domniemana
    • techniki okazywania si┼éy
    • cz─Östo pope┼éniane przez kupca b┼é─Ödy
    • elastyczno┼Ť─ç i kreatywno┼Ť─ç negocjatora
    • filary harvardzkiej szko┼éy negocjacji

 

MODU┼ü III. KOMUNIKACJA W PROCESIE ZAKUPÓW

  1. Kluczowe aspekty komunikacji
    • komunikacja niewerbalna jako wsparcie dla budowania w┼éasnego wizerunku i si┼éy
    • s┼éownictwo wspieraj─ůce osi─ůganie celów w rozmowach z dostawc─ů
    • wp┼éyw postawy i w┼éasnych przekona┼ä na przebieg komunikacji ze sprzedawc─ů
    • autodiagnoza w┼éasnego stylu wywierania wp┼éywu
    • sekwencja skutecznej prezentacji
  2. Wspó┼épraca z trudnym partnerem w negocjacjach
    • rozpoznawanie typów osobowo┼Ťciowych
    • dostawców dostosowanie stylu komunikacji do sprzedawcy
  3. Asertywno┼Ť─ç negocjatora
    • typologia zachowa┼ä
    • sytuacje negocjacyjne wymagaj─ůce zachowa┼ä asertywnych
    • zasady i techniki zachowa┼ä asertywnych

 

MODU┼ü IV. CASE’Y NEGOCJACYJNE DLA ZAKUPOWCÓW

  1. ─ćwiczenia negocjacyjne w zespo┼éach
    • negocjacje prowadzone wed┼éug opracowanego scenariusza
    • informacja zwrotna od pozosta┼éych uczestników i od trenera
  2. Podsumowanie i wnioski

Metody wykorzystywane w trakcie szkolenia dla dzia┼éu zakupów

Zaj─Öcia prowadzone s─ů metod─ů warsztatow─ů opart─ů na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • prac─Ö w zespo┼éach
  • gry symulacyjne/ ─çwiczenia praktyczne - oparte na rzeczywistych przyk┼éadach
  • dyskusje na forum grupy
  • wyk┼éad