Polecamy szkolenie, które pokazuje różne oblicza działalności PR-owej jako nowoczesnej dziedziny zarządzania, dbającej o reputację firmy. Jest wprowadzeniem dla osób, które chcą zajmować się w firmie tematem PR-u i zastanawiają się od czego zacząć. Zamierzają stworzyć strategię, dbać o komunikację, pisać notatki dla prasy w sposób profesjonalny, udzielać wywiadów do telewizji lub radia, kontrolować przepływ informacji w sytuacji kryzysu, który pojawia się od czasu do czasu w każdej firmie. Być może zajmą się wszystkim, być może tylko częścią z tych rzeczy. Cokolwiek to jest, proponujemy wstęp do nowej przygody z PR-em.

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • Rozumieli charakter pracy PR-owca
  • Wiedzieli jak dbać o komunikację w sposób celowy, planowy i ciągły   
  • Umieli wskazać narzędzia i techniki wykorzystywane w PR wewnętrznym i zewnętrznym
  • Wiedzieli, jak konstruować program strategiczny PR
  • Znali zasady, którymi należy kierować się w sytuacji kryzysowej 
  • Poprawnie pisali notatki prasowe
  • Znali zasady dotyczące wystąpień publicznych przed kamerą
  • Umieli profesjonalnie zorganizować konferencję prasową 

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Wstęp

  • Dlaczego PR to nie tylko pisanie notek do prasy?
  • Jak robić szum? I czy to konieczne?
  • Czym się różni PR od marketingu?
  • PR zewnętrzny i wewnętrzny – dlaczego niezbędna jest spójność?

2. Nawyki dobrego PR-owca

  • W kontaktach z dziennikarzami potrzebna jest wytrwałość
  • Obserwuj nowe nurty  - o ile możesz, 24 h na dobę!
  • Zwracaj baczną uwagę na informacje, które na pierwszy rzut oka nie pasują do Twojej firmy
  • Śledź całą branżę i konkurencję

3. Kreatywność w PR

  • Czy kreatywność jest wrodzona?
  • Trzy typy myślenia (eksploracje, transformacje i kombinacje) a kreatywność
  • Pięć razy I, czyli na czym polega kreatywność w PR
  • Ćwiczenia na rozgrzewkę, czyli jak dbać o elastyczność, oryginalność i giętkość myślenia
  • Kreatywność a kampania PR

4. Warsztat – tworzymy kampanię

  • Kampania jako forma wielonarzędziowa
  • Etapy kampanii
  • Dlaczego PR-owiec chce osiągnąć jak najwięcej bez wydawania pieniędzy?
  • Studia przypadków – nagrodzone kampanie, wspólna analiza, wnioski
  • Tworzenie własnych kampanii na wskazany przez trenera temat

5. PR  na co dzień, ale nie tylko

  • Opowiedz swoją historię, czyli o tym, że PR na co dzień potrzebuje wizjonera
  • PR w sytuacji kryzysowej – dlaczego nie należy chować głowy w piasek
  • Studium przypadku – pięć cech informacji w sytuacji kryzysowej
  • Symulacja – reagujemy w sytuacji kryzysowej (przygotowujemy się do działania w obliczu przykładowych kryzysów, które możemy przewidzieć) 

6. PR strategiczny

  • Przygotowanie: badanie opinii  o firmie (ilościowe, jakościowe) oraz analiza sytuacji (słabe, mocne strony)
  • Przygotowanie programu PR
  • Ustalenie koncepcji - jaki wizerunek zamierzamy przekazać światu
  • Wybór narzędzi

7. Współpraca z dziennikarzami

  • Jak prawidłowo przygotować konferencję prasową?
  • Jak budować sieć kontaktów?
  • Tworzenie wizerunku eksperta
  • Podsyłanie ciekawych tematów

8. Piszemy do mediów   

  • Cechy dobrej informacji, najczęściej popełniane błędy 
  • Ćwiczenie: piszemy notatkę prasową
  • Ćwiczenie: test poprawności. Analiza i porady językowe
  • Co poza notatką? (opracowanie prasowe, oświadczenie, informacja specjalistyczna, komunikat informacyjny, tekst sponsorowany)

9. Wystąpienia  - jak się przygotować?

  • Co jest ważne dla radia, co dla telewizji?  - ubiór, dodatki, mowa ciała, ton głosu, tempo mówienia, modulacja, pauzy
  • Jasne sprecyzowanie celu wystąpienia
  • Zasada krótkich, zwartych wypowiedzi
  • Rola porównań, metafor, przykładów
  • Techniki perswazji: słowa zwrotnice i język korzyści
  • Wybrane techniki odpowiedzi na trudne pytania
  • Ćwiczenie: udzielamy wywiadu dziennikarzowi - nagranie wideo, wspólna analiza, wnioski

10. Podsumowanie

  • Wykłady wprowadzające
  • Praca w grupach zadaniowych
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Symulacje
  • Studia przypadków
  • Nagrania wideo
  • Dyskusje moderowane
  • Gry i turnieje grupowe