Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest  umożliwienie uczestnikom zrozumienie istoty procesu negocjacji, miejsca negocjacji w kontaktach handlowych, jak też świadome ustalenie interesów i celów negocjacyjnych oraz nabycie sprawności w prowadzeniu negocjacji i osiąganiu wyznaczonych celów.

Korzyści dla uczestników:
Na szkoleniu uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą całego procesu negocjacji, struktury negocjacji, różnych stylów negocjowania, technik negocjacyjnych oraz nabędą umiejętności związane z:

  • przygotowaniem do negocjacji,
  • reakcją na techniki negocjacyjne,
  • świadomym korzystaniem z umiejętności komunikacyjnych w procesie negocjacji,
  • wypracowaniem własnego stylu negocjacji,
  • świadomością swoich ograniczeń,
  • zamykaniem negocjacji,
  • skuteczną  argumentacją i obroną własnej pozycji,
  • określaniem celów negocjacji.


Szkolenie polecamy dla:
Pracowników zespołów handlowych, pracowników działu zakupów, menedżerów sprzedaży, wszystkich pracujących z klientem zewnętrznym bądź wewnętrznym oraz tych, którzy pragną zwiększyć swoje kompetencje w zakresie negocjacji.
 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I
Zanim rozpoczniesz negocjacje.

Bądź przygotowany. W negocjacjach przygotowanie jest szczególnie ważne do osiągnięcia sukcesu. Jak się do negocjacji skutecznie przygotować  - to wszystko wyczerpująco w poniższym module.

  • Negocjacje, – co to jest, główna idea.
  • Negocjacje a sprzedaż – podstawowe różnice.
  • Kiedy potrzebne są negocjacje?
  • Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem negocjacji?
  • Ustalanie celów  negocjacji – kwestie, interesy, stanowiska, strategia.
  • Druga strona w negocjacjach.
  • Zespół negocjacyjny.
  • Otoczenie rozmów.
  • BATNA i WATNA.
  • Jak uniknąć podstawowych błędów w przygotowaniu negocjacji?


Moduł II
Podstawowe zasady negocjacji i dylematy z tym związane.

Pomyśl zanim zaczniesz negocjować. To ważniejsze niż myślisz - skupienie się nad przedmiotem negocjacji lub co przedmiotem negocjacji nie jest.

  • Co jest przedmiotem negocjacji?
  • Siły stron.
  • Konflikt i współpraca w negocjacjach.


Moduł III
Niezbędne umiejętności komunikacyjne przydatne w negocjacjach.

Negocjacje to spotkanie dwóch lub więcej osób. Wzajemna interakcja. W takim wypadku umiejętność skutecznego komunikowania jest bezcenna. Poznasz narzędzia do zbierania informacji i bycia wiarygodnym i czytelnym w przekazywaniu informacji.

  • Znaczenie i rola komunikacji w negocjacjach.
  • Narzędzia komunikacji niezbędne w procesie negocjacji.
  • Komunikaty perswazyjne - semantyka - emocje i racjonalność. 
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna podczas negocjacji.


Moduł IV
Sylwetka negocjatora.

Poznasz własny styl negocjacji. Doświadczysz tego, który ze stylów jest najbardziej skuteczny. Dowiesz się jak postępować w różnymi typami negocjujących. 

  • Style negocjacji - jakim jesteś negocjatorem.
  • Świadomość własnych ograniczeń.
  • Typy osobowości stron w negocjacjach.


Moduł V
Etapy negocjacji.

Od początku do końca - jak przebiega negocjacja no poszczególnych etapach i co z tego jest najważniejsze do osiągnięcia własnych celów.

  • Przygotowanie do każdego z etapów negocjacji.
  • Cele i interesy na każdym z etapów.
  • Struktura negocjacji.


Moduł VI
Zasady negocjacji.

Najważniejsze strategie negocjacyjne - jakie są i jak z je stosować. Jakie zachowania przynoszą sukces w negocjacjach i jest sukcesem a powinno być. Jak negocjować skutecznie w różnych sytuacjach w zależności od partnera negocjacyjnego? Co warto negocjować a nad czym lepiej się nie skupiać?

  • Strategie negocjacji.
  • Kto jest silniejszą stroną w naszych negocjacjach?
  • Budowanie własnej przewagi.
  • Wygrany w negocjacjach, – co to znaczy wygrać negocjacje.
  • Idea negocjacji – świadomość interesów stron.
  • Techniki negocjacji.
  • Obrona przed technikami drugiej strony.


Moduł VII
Manipulacja w negocjacjach.

Jak unikać pułapek negocjacyjnych wynikających z celowych lub intuicyjnych technik drugiej strony? Przydatna asertywność negocjatora - co to takiego?

  • Obrona przed manipulacją drugiej strony.
  • Nasza postawa w rozmowie.
  • Asertywność w negocjacjach.


Moduł VIII
Reguły wywierania wpływu społecznego w aspekcie negocjacji.

Reguły wywierania wpływu - bezcenna widza o tym jak wpływać na ludzi albo jak ludzie na nas wpływają. Skuteczne sposoby właściwej reakcji na wywierania wpływu podczas negocjacji.

  • Czy to wywieranie wpływu, perswazja czy manipulacja?
  • Główne techniki negocjacyjne wykorzystujące reguły wywierania wpływu.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • dyskusja facylitowana,
  • studia przypadku,
  • praca w grupach,
  • gry symulacyjne, gry negocjacyjne,
  • debata oksfordzka,
  • informacje zwrotne trenera i grupy,
  • ćwiczenia negocjacyjne w parach, małych grupach,
  • odgrywanie scenek.