Komunikacja jest sztuką, a za jej kształt odpowiedzialny jest autor owego dzieła, niezależnie od tego, czy jest nadawcą, czy odbiorcą. Czyli za moją komunikację zawsze odpowiedzialny jestem ja. Nasi rozmówcy mogą mieć zdolności komunikacyjne rozwinięte w mniejszym lub większym stopniu – to oczywiście pomaga lub przeszkadza. Ale osoba, która chce skutecznie się komunikować, czyli: zbierać dane, wyjaśniać, motywować innych, rozwiązywać problemy
i argumentować, musi zwracać uwagę przede wszystkim na swój sposób przekazywania  i przyswajania informacji.

Wszystkie te umiejętności, choć niedające się zmierzyć i zważyć w prosty sposób, są łatwe, o ile zaczniemy je stosować świadomie. Znacznie ułatwiają współpracę, poprawiają nasze relacje i sprawiają, że praca staje się bardziej satysfakcjonująca i efektywna.

Po szkoleniu Uczestnicy będą:

  • Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji
  • Dbali o prosty, czytelny i rzetelny przekaz, występując zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy
  • Wiedzieli, dlaczego ludzie mają odmienne potrzeby związane z przyswajaniem informacji
  • Rozróżniali typy temperamentu i doceniali różnice
  • Umieli zadbać o swoje emocje i wpływać pozytywnie na emocje drugiej strony
  • Umieli wyrażać swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony
  • Umieli prowadzić konstruktywną dyskusję, pamiętając o kilku ważnych narzędziach, takich jak docenianie, dopytywanie, szukanie punktów wspólnych i parafrazowanie
  • Wiedzieli czym naprawdę jest asertywność i dlaczego to nie to samo, co umiejętność mówienia „nie”
  • Znali i umieli stosować kluczowe techniki asertywne

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

  1. Wstęp
    • Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
  2. Kto jest odpowiedzialny za komunikację i dlaczego zawsze ja?   
    • O tym, że mapa nie jest terenem, a także kilka innych ważnych założeń, które warto poznać, rozpoczynając pracę nad skuteczną komunikacją.
    • Ćwiczenie „GŁUCHY TELEFON” - zabawa grupowa, pokazująca, kto jest odpowiedzialny za komunikat, jakie są bariery w procesie komunikacji, jak je przewidywać i umiejętnie obchodzić (ukrywanie intencji, kasowanie, zniekształcenia, generalizacje, kanały, dekodowanie, interpretacje, szumy i zakłócenia wewnętrzne i zewnętrzne)  
    • Ćwiczenie „TO, CO WIESZ NA PEWNO” – zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?)
    • Dlaczego jeśli chcemy być skuteczni w komunikacji, zawsze przejmujemy pełną odpowiedzialność za komunikat? I to nie tylko wtedy, gdy jesteśmy nadawcą.  
    • Czym jest sprzężenie zwrotne? Ćwiczenie „POWIEDZ MI, CO MAM ZROBIĆ?”   
    • Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność.
    • Ćwiczenie „FIGURA” - w poszukiwaniu wspólnego kodu.
  3. Sztuka dopasowania  - to nie magia, ale konkretne narzędzia
    • Mowa ciała  - czy naprawdę jest taka ważna? Nowe spojrzenie na badania Albrechta Mehrabiana.
    • TEST ze znajomości mowy ciała – praca w grupie.
    • Analiza fragmentów filmów. Wnioski.
    • Turniej drużynowy „OCZY I USZY SZEROKO OTWARTE” - techniki aktywnego słuchania, czyli zadawanie pytań, parafrazowanie i odzwierciedlanie. Praca w grupach na czas, wspólna analiza, wnioski.
    • Ukryte metaprogramy – jak zaobserwować różnice między postrzeganiem rzeczywistości i jak tę wiedzę przełożyć na budowanie skuteczniejszej komunikacji.
    • „ CO TO ZA PROGRAM?” - scenki z wykorzystaniem metaprogramów, wspólna analiza, wnioski.
    • Systemy reprezentacji: audytywny, wizualny, kinestetyczny, typy mieszane – sztuka dopasowania do rozmówcy z wykorzystaniem określonych zwrotów, przenośni, porównań. Diagnoza własnych preferencji – praca w grupach zadaniowych.
  4.  O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów
    • Typy temperamentu, czyli czego będzie oczekiwał od nas choleryk, czego flegmatyk, melancholik, a czego sangwinik? Konfliktowe zestawienia. Czy można temu zaradzić?
    • Test - AUTODIAGNOZA – praca indywidualna.  
    • Turniej drużyn „KIM JEST TA OSOBA?”, utrwalający wiedzę na temat dopasowania.
  5. Konstruktywna dyskusja
    • Jak budować bezpieczną przestrzeń podczas prowadzenia dyskusji - niezbędne techniki: docenianie, dopytanie, szukanie punktów wspólnych, parafrazowanie i in.  
    • Jak wyrażać siebie, czyli: „Dla nie ważne jest…, chcę, potrzebuję, myślę, lubię, uważam…”. Zamiana komunikatu „Ty’ na „Ja”.   
    • Ćwiczenie „BARONOWA”  - praca grupowa; prowadzimy dyskusję, celem grupy jest uzyskanie jednomyślności przy zachowaniu wszystkich technik wspierających konstruktywną wymianę odmiennych zdań.    
    • Wspólna analiza, wnioski: cechy prawidłowo prowadzonej dyskusji.
  6. Jak dbać o komunikację w pracy zespołowej
    • Reguły rządzące komunikacją zespołową
    • Ćwiczenie „OBELISK”  - gra; uczestnicy poszukują rozwiązania zadania, ale jego odnalezienie jest możliwe tylko dzięki ścisłej współpracy. Wspólna analiza, wnioski.
    • Ćwiczenie „BUDYNEK” –  gra; uczestnicy pracują w dwóch zespołach na czas, tworząc budynek, który znają tylko z opisu.
    • Podsumowanie reguł rządzących pracą zespołową: zaangażowanie wszystkich, dbałość o wysłuchanie wszystkich pomysłów, wyłonienie lidera, określenie strategii i celu, przedkładanie celów zespołu ad cele indywidualne.   
  7. Asertywność, czyli przejęcie odpowiedzialności za swoje życiowe decyzje i wybory
    • Analiza fragmentu filmu - studium przypadku. Ustalenie definicji zachowania asertywnego. Dlaczego ludzie tak źle pojmują asertywność i jakie są tego konsekwencje?
    • MAPA ASERTYWNOŚCI - jakie obszary zachowań wchodzą w skład asertywności?
    • Typy zachowań – agresja, bierność, manipulacja (styl bierno-agresywny) i asertywność. Dlaczego asertywność to także elastyczna umiejętność stosowania innych stylów?
    • Koszty braku asertywności – dyskusja moderowana
    • Wybrane techniki asertywne – z treści na proces, zdarta płyta, asertywna odmowa, wyznaczanie granic, sondowanie, zamiana oceny w opinie, odkładanie na później.
    • SCENKI - układanie scenariuszy rozmów z wykorzystaniem technik asertywnych – odgrywanie ról, wspólna analiza, wnioski.  
  8. Podsumowanie
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Ćwiczenia w grupach zadaniowych
  • Gry zespołowe
  • Turnieje  
  • Studia przypadków
  • Odgrywanie ról
  • Analiza nagrań
  • Coaching grupowy
  • Dyskusje moderowane