Po szkoleniu Uczestnicy będą:

  • Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji
  • Dbali o prosty, czytelny i rzetelny przekaz, występując zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy
  • Wiedzieli, dlaczego ludzie mają odmienne potrzeby związane z przyswajaniem informacji
  • Rozróżniali typy temperamentu i doceniali różnice
  • Umieli zadbać o swoje emocje i wpływać pozytywnie na emocje drugiej strony
  • Umieli wyrażać swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony
  • Umieli prowadzić konstruktywną dyskusję, pamiętając o kilku ważnych narzędziach, takich jak docenianie, dopytywanie, szukanie punktów wspólnych i parafrazowanie
  • Wiedzieli czym naprawdę jest asertywność i dlaczego to nie to samo, co umiejętność mówienia „nie”
  • Znali i umieli stosować kluczowe techniki asertywne
  • Rozróżniać typy zachowań: uległych, agresywnych i asertywnych
  • Budować swoją postawę asertywną
  • Komunikować się w różnych sytuacjach zawodowych w sposób asertywny.

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Wstęp – wprowadzenie do tematu

  • Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę

2. Kto jest odpowiedzialny za komunikację i dlaczego zawsze ja?   

  • Postawy i zachowania ułatwiające i utrudniające dobrą komunikację    
  • Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony  na współpracę z innymi
  • Bariery w komunikacji
    • Rodzaje barier komunikacyjnych
    • Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowanie
  • Ćwiczenie „TO, CO WIESZ NA PEWNO” – zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?)
  • Dlaczego jeśli chcemy być skuteczni w komunikacji, zawsze przejmujemy pełną odpowiedzialność za komunikat? I to nie tylko wtedy, gdy jesteśmy nadawcą.  Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność.
  • Ćwiczenie „FIGURA” - w poszukiwaniu wspólnego kodu.

3. Sztuka dopasowania  - to nie magia, ale konkretne narzędzia

  • Aktywne słuchanie
    • Znaczenie i techniki aktywnego słuchania – parafraza, odzwierciedlenie,
    • Parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie-  głos, postawa, czas i miejsce, dystans
  • Rozmowa
    • Dostrojenie się do drugiej osoby – poziom werbalny i niewerbalny
    • Pytania – rodzaje i funkcje pytań
    • Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań –  ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
    • Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
  • Informacja zwrotna
    • Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
    • Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych
  • Mowa ciała  - czy naprawdę jest taka ważna? Nowe spojrzenie na badania Albrechta Mehrabiana.
    • TEST ze znajomości mowy ciała – praca w grupie.
    • Analiza fragmentów filmów. Wnioski.

4. Ukryte metaprogramy – jak zaobserwować różnice między postrzeganiem rzeczywistości i jak tę wiedzę przełożyć na budowanie skuteczniejszej komunikacji.

  • „ CO TO ZA PROGRAM?” - scenki z wykorzystaniem metaprogramów, wspólna analiza, wnioski.
  • Systemy reprezentacji: audytywny, wizualny, kinestetyczny, typy mieszane – sztuka dopasowania do rozmówcy z wykorzystaniem określonych zwrotów, przenośni, porównań. Diagnoza własnych preferencji – praca w grupach zadaniowych.

5. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów

  • "Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy
  • Poznajemy osobowości,
  • Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
  • Test osobowości Hartmana.
  • 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się,
  • Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
  • Agencja reklamowa w Hollywood - analiza przypadku (wejście w rolę).
  • Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia

6. Jak dbać o komunikację w pracy zespołowej

  • Reguły rządzące komunikacją zespołową
  • Ćwiczenie „Wspólne cele”  - gra; uczestnicy poszukują rozwiązania zadania, ale jego odnalezienie jest możliwe tylko dzięki ścisłej współpracy. Wspólna analiza, wnioski.
  • Ćwiczenie „BUDYNEK” –  gra; uczestnicy pracują w dwóch zespołach na czas, tworząc budynek, który znają tylko z opisu.
  • Podsumowanie reguł rządzących pracą zespołową: zaangażowanie wszystkich, dbałość o wysłuchanie wszystkich pomysłów, wyłonienie lidera, określenie strategii i celu, przedkładanie celów zespołu ad cele indywidualne.   

7. Komunikacja emocji – aspekt budowania relacji

  • Siła emocji
  • Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja”
  • Rozmowa o emocjach własnych
  • Ćwiczenia indywidualne: komunikaty typu „ja”

8. Przyjmowanie emocji drugiej osoby – wykorzystanie odzwierciedlania

9. Asertywność, czyli przejęcie odpowiedzialności za swoje życiowe decyzje i wybory

  • Postawa asertywna
  • Typy zachowań: bierna, agresywna, asertywna
    • Analiza fragmentu filmu
    • Ćwiczenie pozwalające lepiej rozpoznać typy zachowań
  • Pięć praw Fensterheima
  • Prawa asertywności
  • Przykłady zdań:
    • anty-asertywnych
    • pro-asertywnych

10. Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych

  • Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
  • Emocje i asertywność
  • Reguły rozmowy asertywnej
  • Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
  • Budowanie komunikatów asertywnych

11. Wyrażanie osobistych przekonań i opinii w sytuacjach zawodowych

  • Co zrobić kiedy druga strona stara się nakłonić do zmiany stanowiska?
  • Jak zaprezentować swoje przekonania  i utrzymać się przy nich? - ćwiczenia

12. Trudne rozmowy w sytuacjach zawodowych – ćwiczenia scenki w oparciu o przykłady poznane przez uczestników

13. Podsumowanie szkolenia

  • Mój plan działania

Szkolenie ma charakter warsztatowy, silnie odwołujące się do doświadczenia uczestników. Z dużą ilością dyskusji, ćwiczeń indywidualnych, w parach oraz grupowych, w tym:

  • Analizy przypadków
  • Praca w grupach
  • Scenki z odgrywaniem ról
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Testy
  • Dyskusje
  • Krótkie prezentacje wykładowe
  • Film
  • Gry szkoleniowe

Struktura zajęć:
15% - prezentacje wykładowe;
85% - część warsztatowa