Szkolenie online i stacjonarne z rozwiązywania konfliktów w organizacji - najważniejsze informacje

Szkolenie z zarządzania konfliktem będzie esencjonalne i praktyczne, a zawarte w nim treści będą podane w takiej ilości jaka jest niezbędna do wyposażenia uczestników w kompetencje pracy z konfliktami. Część pierwszego dnia będzie poświęcona doświadczaniu i procesowi rozumienia różnych aspektów konfliktu, a w pozostałej części treningu osoby będą uczestnikami i obserwatorami symulacji konfliktów interpersonalnych i zespołowych.
Praca będzie się odbywać na materiale uczestników oraz trenera.


 

Po tym szkoleniu sytuacje konfliktowe w organizacji, firmie, zespole staną się początkiem wzrostu, a nie przyczyną pogarszania się wyników i atmosfery w organizacji.

 




Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w organizacji - cele szkolenia online i stancjonarnego:

  • Pokazanie istoty i mechanizmów rozwoju sytuacji konfliktowych w organizacji
  • Identyfikacja preferowanych zachowań w obliczu konfliktu
  • Nabycie/rozwinięcie umiejętności diagnozowania źródeł konfliktu w zespole
  • Zbudowanie świadomości na temat ograniczania kosztów konfliktu dla organizacji
  • Trening radzenia sobie z każdym z rodzajów konfliktów pojawiających się w zespole

Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z rozwiązywania konfliktów w organizacji w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

Rozwiązywanie konfliktów w organizacji, zarządzanie konfliktem - program szkolenia online i stacjonarnego

MODUŁ I. PSYCHOLOGIA KONFLIKTU

  1. Istota i mechanizmy konfliktu
  2. Dynamika konfliktu - fazy konfliktu, od sporu do konfliktu
  3. Przyczyny, przebieg, skutki - czy współcześnie konflikt jest inny?
  4. Typy konfliktu wg. Moora - konflikt danych, relacji, wartości, strukturalny, interesów


MODUŁ II. KONFLIKT W ORGANIZACJI

  1. Tradycyjne i nowoczesne spojrzenie na konflikt w miejscu pracy.
  2. Rodzaje konfliktów w organizacjach
  3. Zarządzanie przez konflikt - niechlubny styl pracy menedżerów
  4. Konflikt zespołu a konflikt interpersonalny - istotne rozgraniczenie, istotne konsekwencje
  5. Aby dobrać leczenie trzeba znać diagnozę - konflikt trzeba zdiagnozować
  6. Identyfikacja emocji występujących w konflikcie - własnych i cudzych
  7. Samonapędzające się koło - Trójkąt dramatyczny - Prześladowca, Ofiara, Wybawca - jedyna możliwa interwencja


MODUŁ III. JA W KONFLIKCIE

  1. Po co mi konflikt?
  2. Czy musiało dojść do konfliktu?
  3. Moje reakcje na konflikt wg. Thomasa - Kilmanna


MODUŁ IV. MAMY KONFLIKT I CO DALEJ?

  1. Koncepcja Harwardzka - 3 kluczowe zasady pomocnego działania
  2. Trzy pozycje percepcyjne w konfliktach - Ja, Ty, Metapozycja
  3. Interwencja menedżera kiedy jest wymagana
  4. Jakie strategie wdrożyć w sytuacji konfliktu?
  5. Jak pracować z różnymi typami konfliktów - danych, relacji, wartości, strukturalnym i interesów?
  6. Techniki wspierające radzenie sobie z konfliktem - otwieranie pola trudnych pytań, badanie obaw / interesów drugiej strony, negocjowanie
  7. Techniki komunikacyjne - parafrazowanie, komunikat Ja, odzwierciedlanie
  8. Działania eskalujące - czego nie należy robić, aby nie zaostrzyć konfliktu


MODUŁ V. SYMULACJA - KONFLIKT INTERPERSONALNY

  1. Wprowadzenie zasad odgrywania ról
  2. Ćwiczenia - symulacje rozmów z osobami pozostającymi w konflikcie, na linii: pracownik - przełożony, współpracownik -współpracownik


MODUŁ VI. SYMULACJA - KONFLIKT WEWNĄTRZ ZESPOŁU

  1. Wprowadzenie w role i zasady udziału w symulacji - Konflikt w zespole
  2. Podsumowanie symulacji - jakie narzędzia feed-forward wprowadzić do zespołu/organizacji?


MODUŁ VII. INTEGRACJA TREŚCI, DOŚWIADCZEŃ I ODKRYĆ

  1. Przypomnienie najważniejszych treści - teleturniej
  2. Czy zespół może się nauczyć przechodzić przez konflikty w sposób progresywny, czyli prowadzący do rozwoju rozwiązań i spójności?
  3. Indywidualne i zespołowe Action Plan

Jakie metody stosujemy w trakcie szkolenia online i stacjonarnego z rozwiązywania sytuacji konfliktowych w organizacji?

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  • dyskusje
  • studium przypadku
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • kwestionariusze i testy zachowań
  • odgrywanie scenek/ról
  • gry symulacyjne
  • burze mózgów
  • wymiana doświadczeń

Struktura szkolenia:  prezentacje wykładowe: 30%, część warsztatowa: 70%