• Pokazanie istoty i mechanizmów rozwoju sytuacji konfliktowych;
  • Identyfikacja preferowanych zachowań w obliczu konfliktu;
  • Nabycie/rozwinięcie umiejętności diagnozowania źródeł konfliktu w zespole;
  • Zbudowanie świadomości na temat ograniczania kosztów konfliktu dla organizacji;
  • Trening radzenia sobie z każdym z rodzajów konfliktów pojawiających się w zespole.

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

DZIEŃ PIERWSZY

1.  Psychologia konfliktu

  • Istota i mechanizmy konfliktu;
  • Dynamika konfliktu – fazy konfliktu, od sporu do konfliktu;
  • Przyczyny, przebieg, skutki - czy współcześnie konflikt jest inny?
  • Typy konfliktu wg. Moora – konflikt danych, relacji, wartości, strukturalny, interesów.

2.  Konflikt w organizacji

  • Tradycyjne i nowoczesne spojrzenie na konflikt w miejscu pracy;
  • Rodzaje konfliktów w organizacjach;
  • Zarządzanie przez konflikt – niechlubny styl pracy menedżerów;
  • Konflikt zespołu a konflikt interpersonalny – istotne rozgraniczenie, istotne konsekwencje;
  • Aby dobrać leczenie trzeba znać diagnozę - konflikt trzeba zdiagnozować;
  • Identyfikacja emocji występujących w konflikcie – własnych i cudzych;
  • Samonapędzające się koło - Trójkąt dramatyczny – Prześladowca, Ofiara, Wybawca – jedyna możliwa interwencja.

3.  Ja w konflikcie

  • Po co mi konflikt?
  • Czy musiało dojść do konfliktu?
  • Moje reakcje na konflikt wg. Thomasa – Kilmanna.

4.  Mamy konflikt i co dalej?

  • Koncepcja Harwardzka – 3 kluczowe zasady pomocnego działania;
  • Trzy pozycje percepcyjne w konfliktach – Ja, Ty, Metapozycja;
  • Interwencja menedżera kiedy jest wymagana;
  • Jakie strategie wdrożyć w sytuacji konfliktu;
  • Jak pracować z różnymi typami konfliktów – danych, relacji, wartości, strukturalnym i interesów;
  • Techniki wspierające radzenie sobie z konfliktem – otwieranie pola trudnych pytań, badanie obaw/interesów drugiej strony, negocjowanie;
  • Techniki komunikacyjne - parafrazowanie, komunikat Ja, odzwierciedlanie;
  • Działania eskalujące - czego nie należy robić, aby nie zaostrzyć konfliktu.

DZIEŃ DRUGIE

1. Symulacja – konflikt interpersonalny

  • Wprowadzenie zasad odgrywania ról;
  • Ćwiczenia – symulacje rozmów z osobami pozostającymi w konflikcie, na linii: pracownik – przełożony, współpracownik – współpracownik.

2. Symulacja – konflikt wewnątrz zespołu

  • Wprowadzenie w role i zasady udziału w symulacji – Konflikt w zespole
  • Podsumowanie symulacji - jakie narzędzia feed-forward wprowadzić do zespołu/organizacji?

3. Integracja treści, doświadczeń i odkryć

  • Przypomnienie najważniejszych treści - teleturniej
  • Czy zespół może się nauczyć przechodzić przez konflikty w sposób progresywny, czyli prowadzący do rozwoju rozwiązań i spójności?
  • Indywidualne i zespołowe Action Plan.

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  •     dyskusje
  •     studium przypadku
  •     ćwiczenia indywidualne i grupowe
  •     kwestionariusze i testy zachowań
  •     odgrywanie scenek/ról
  •     gry symulacyjne
  •     burze mózgów
  •     wymiana doświadczeń

Struktura szkolenia:  prezentacje wykładowe: 30%, część warsztatowa: 70%