Radzenie sobie ze stresem z elementami integracji zespołu - warsztat z zarządzania czasem z elementami efektywności osobistej - program szkolenia online i stacjonarnego
Program opracowano na podstawie 19-to letniego doświadczenie trenera.
MODUŁ I. DOSTAŁEM INFORMACJE JAK BĘDZIEMY PRACOWAĆ I CZEGO BĘDZIE DOTYCZYĆ SZKOLENIE
- Forma prowadzenia i zasady współpracy na szkoleniu
- Oczekiwania uczestników związane ze szkoleniem.
- Cele i program szkolenia
MODUŁ II. ANALIZA MOICH MOCNYCH STRON JAKO CZŁONKA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ
- Osobowościowy test autoanalizy
- Indywidualna informacja zwrotna
- Mocne strony – obszary na których Uczestnik warsztatu może budować
- Pięty achillesowe - obszary do niwelowania negatywnego wpływu lub do dalszego rozwoju
MODUŁ III. ŚWIADOMIE WYWIERAM WPŁYW W PROCESIE WSPÓŁPRACY I MINIMALIZUJE SWÓJ POZIOM STRESU PRZEZ ZNAJOMOŚĆ OSOBOWOŚCI STRON
- Narzędziowa osobowość pracownika
- Na co zwracać uwagę żeby rozpoznać osobowość rozmówcy?
- Podczas spotkania bezpośredniego
- Podczas rozmowy telefonicznej
- Narzędzia wywierania wpływu i zapobiegania sytuacjom stresującym w procesie:
- budowania efektywnej relacji zawodowej
- współpracy
- delegowania
- informowania
- motywowania
- przekonywania
- argumentowania
- zapobieganie konfliktom
Ponieważ większość sytuacji stresujących w pracy jest związana z procesem komunikacji z współpracownikami i klientami dlatego celem tego bloku jest poznanie głównego filaru komunikacyjno-rozwojowego w procesie efektywnej komunikacji i współpracy. Zastosowanie przedstawionych na szkoleniu narzędzi może bezpośrednio wpłynąć na zminimalizowanie ilości stresujących sytuacji w pracy.
W warsztacie biorą udział zarówno osoby, które mają wiedzę i doświadczenie w tym temacie jak również osoby bez takiego doświadczenia, dlatego podczas tego spotkania warsztatowo poznamy nową dla wszystkich uczestników, narzędziową i praktyczną typologię profilu osobowości w pracy zgodną ze stylem komunikowania się DISC D3.
Ponieważ najbardziej stresująca jest komunikacja z osobami o nieasertywnej postawie (agresywnej, manipulującej relacją, manipulującej faktami i biernej) a duża część z nas i naszych rozmówców ma takie fragmenty w sobie, dlatego podczas szkolenia min. dowiemy się jak takimi osobami skutecznie się współpracować. Dowiemy się, jak efektywnie w sposób odpowiednio dopasowany należy się komunikować i argumentować z poszczególnymi typami i jak je rozpoznać - nawet podczas krótkiej rozmowy. Ważnym aspektem będzie fakt, że każdy z uczestników spotkania dzięki ankiecie pozna swój typ osobowości zawodowej i przez jej pryzmat dowie się np.: jakie obszary są jego mocną stroną, a jakie wymagają uwagi i rozwoju, szczególnie jeżeli jego celem będzie wzrost efektywności zawodowej i zmniejszenie ilości stresujących sytuacji.
MODUŁ IV. PANOWANIE NAD EMOCJAMI I STRESEM
- Autodiagnoza obszarów stresogennych
- Sposoby zapobiegania występowania i niwelowania już nagromadzonego stresu
- Zarządzanie emocjami i zamiana niepokoju w działanie
MODUŁ V. PODSUMOWANIE SPOTKANIA
- Syntetyczne podsumowanie treści
- Wskazówki dotyczące implementacji nabytych umiejętności w praktyce
- Ewaluacja spotkania