Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania nieświadomych (związanych z indywidualnym wzorcem osobowości) zachowań w procesie negocjacji windykacyjnych. Praktyczne ćwiczenia umiejętności negocjacyjnych związanych z psychologicznym rozpoznawaniem partnera negocjacji. Określenie własnych cech i potencjału negocjacyjnego oraz zbudowania własnego modelu kontrolowania rozmowy. Zostanie to przećwiczone na scenariuszach rozmów skierowanych głównie na tzw. trudne sytuacje (m.in.: tricków, gier i wymówek klienta, agresji lub bierności, prób manipulacji), które wymagają opanowania emocji i sprawnego pokierowania rozmową. W procesie przekazywania wiedzy zostanie to przeprowadzone poprzez; przygotowanie własnego scenariusza i alternatywnych planów skutecznego kontrolowania przebiegu rozmowy.
Dodatkowym wsparciem będzie poznanie wybranych metodyk i technik stałego kontrolowania przebiegu rozmowy oraz poznanie i przećwiczenie tzw. „szkoły uników” - czyli unikanie wdawania się w pozatematyczną dyskusję z rozmówcą. Uczestnicy szkolenia przejdą cykl dydaktyczny, od opanowania umiejętności definiowania celu rozmowy, przygotowanie planu jej przebiegu i przestrzegania reguł konsekwentnego dążenia do oceny realizacji zakładanych efektów.
Dzięki praktycznym ćwiczeniom i symulacjom, Uczestnicy będą mieli możliwość doskonalenia własnych umiejętności, niezbędnych w trakcie planowania i prowadzenia rozmów i negocjacji windykacyjnych.
- Przygotowanie indykatorów do kontaktu z trudnym klientem do i prowadzenia skutecznych negocjacji windykacyjnych.
- Wprowadzenie do umiejętności rozpoznawania własnych predyspozycji: mocnych stron i ograniczeń w kontaktach z zachowaniami dłużników, – co powinno się zrobić, aby osiągnąć zakładane cele.
- Poznanie psychologicznych portretów typowych rozmówców w procesach windykacyjnych oraz mechanizmów typowych gier i wymówek podejmowanych przez trudnych klientów.
- Rozwijanie umiejętności stosowania zasad komunikacji werbalnej oraz odczytywania niewerbalnych sygnałów, w celu dokonania dokładnej oceny rozmówcy.
- Kontrolowanie przebiegu rozmowy windykacyjnej poprzez zastosowanie odpowiednich technik windykacyjnych.
- Dążenie do osiągnięcia zakładanych celów negocjacyjnych.
- Trzymanie się celu rozmowy – czyli : „żeglowanie w warunkach zmiennych wiatrów”
- Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie właściwych strategii postępowania, stosowanych adekwatnie do zachowań ludzkich (rozmowy telefoniczne i rozmowy bezpośrednie).
- Poznanie, czym jest „język perswazji” i jak można wykorzystywać zasady wpływu społecznego w trakcie rozmów. Umiejętność stosowania zaawansowanych technik negocjacyjnych / windykacyjnych
- Pogłębienie umiejętności radzenia sobie ze stresem i własnymi emocjami.
Uczestnicy w wyniku odbycia szkolenia:
- Przećwiczą trudne elementy rozmów windykacyjnych i nauczą się przygotowywać własne wzorce zachowań w konkretnych sytuacjach zawodowych.
- Zdobędą motywację do stosowania nowych technik negocjacyjnych.
- Powiększą swoje możliwości kreatywnego działania.
- Zaangażują sie w tworzenie kanonu „najlepszych praktyk” Zespołu.
Dodatkowo uczestnicy szkolenia otrzymają 100 stronicowy skrypt przydatny w doskonaleniu swoich umiejętności związanych z procesami negocjacji windykacyjnych.
Szkolenie w trybie online?
Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z psychologii negocjacji windykacyjnych w systemie nauki zdalnej.
► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.