Międzynarodowa Organizacja Pracy definiuje mobbing jako obraźliwe, mściwe zachowanie, wyrażające się poprzez okrutne, złośliwe lub upokarzające usiłowania zaszkodzenia jednostce lub grupie pracowników, którzy stają się przedmiotem psychicznego dręczenia. Mobbing zawiera w sobie bezustanne, negatywne uwagi lub krytykę, izolowanie osoby od kontaktów społecznych, rozpowszechnianie fałszywych informacji.

 

Cel szkolenia:
Podstawowym celem jest wyjaśnienie wątpliwości i problemów praktycznych z zakresu stosowania przepisów z uwzględnieniem istoty mobbingu, podstawami prawnymi, sposobami przeciwdziałania oraz tworzeniem wewnętrznej polityki antymobbingowej.


Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Podczas szkolenia przedstawione zostaną wybrane zagadnienia dotyczące wiedzy na temat mobbingu oraz większej świadomości praw pracownika i obowiązków pracodawcy wynikających z przepisów prawa. Szkolenie oparte jest na analizie przykładów (case study) w kontekście poglądów doktryny jak i orzecznictwa sądowego.


Szkolenie polecamy dla:
Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących stanowiska kierownicze, menagerów różnego szczebla, pracodawców oraz osób, które postanowiły pogłębić i uporządkować wiedzę na temat zapobiegania mobbingowi, a także podjąć konkretne działania, przeciwdziałające temu zagadnieniu.

Cechą charakterystyczną naszych zajęć, odróżniającą od innych oferowanych na rynku, jest ich indywidualny charakter, przejawiający się w organizacji i czasie, który umożliwia nabycie wiedzy pozwalającej na usprawnienie pracy oraz rozwój zawodowy.


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. WPROWADZENIE DO TEMATYKI MOBBINGU.

  • Geneza i rys historyczny powstawania mobbingu.
  • Skala „działania” mobbingu.
  • Mobbing a dyskryminacja.
  • 45 cech mobbingu wg Heinza Leymana.

2. MOBBING W MIEJSCU PRACY.

  • Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
    • Przyczyny zależne i niezależne od ofiary.
  • Stres i Konflikt:
    •  Przyczyny społeczno- kulturowe.
    • Stereotypy i uprzedzenia.

3. KONFLIKT JAKO ŹRÓDŁO AGRESYWNYCH ZACHOWAŃ I MOBINGU.

  • Zarządzanie konfliktem w miejscu pracy.
  • Jak reagować na konflikt?
  • Czy konflikt może być dobry?

4. OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU.

  • Osobowość  i "predyspozycje" ofiar mobbingu.
  • „Moda” na  mobbing.
  • Syndrom kozła ofiarnego.
  • Cechy  charakterystyczne mobbera.
  • Problem odróżniania prawdziwych od fałszywych ofiar mobbingu.

5. STOSOWANE TAKTYKI MOBBINGU.

  • Poniżanie i upokarzania.
  • Zastraszanie.
  • Pomniejszanie kompetencji.
  • Izolacja.

6. ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAWNA Z TYTUŁU WYSTĄPIENIA MOBBINGU.

  • Odpowiedzialność na zasadzie prawa pracy.
  • Odpowiedzialność pracodawcy za dopuszczenie wystąpienia mobbingu.
  • Odpowiedzialność sprawcy mobbingu.

7. DZIAŁANIA ZAPOBEGAJĄCE POWSTAWANIU ZJAWISKA.

  • Komunikacja w zespole.
  • Zasady dotyczące kultury pracy.
  • Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania lobbingu.
  • Procedura antymobbingowa.
  • Komisje antymobbingowe.
  • Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa.

8. SKUTKI I KOSZTY MOBBINGU.

  • Absencja chorobowa.
  • Fluktuacja personelu.
  • Zmniejszenie zaangażowania oraz efektywności ofiar mobbingu.
  • Atmosfera wzajemnej podejrzliwości.
  • Naruszenie lub zmiana publicznego wizerunku firmy.
  • Prezentacja.
  • Wykład.
  • Zajęcia warsztatowe.