Szkolenie zamkni─Öte - Profesjonalny recepcjonista hotelowyProfesjonalny recepcjonista hotelowy - szkolenie online i stacjonarne

Sercem i miejscem pierwszego kontaktu ka┼╝dego hotelu jest recepcja. To profesjonalne podej┼Ťcie do go┼Ťcia hotelowego przez recepcjonist─Ö, stanowi g┼éówny wyznacznik jako┼Ťci obs┼éugi. Warto wi─Öc zadba─ç by ten element strategiczny na mapie funkcjonowania hotelu nie by┼é punktem zapalnym.

To tu zaczyna si─Ö i ko┼äczy wizyta go┼Ťcia w hotelu. Wygl─ůd, ubiór, sposób wys┼éawiania si─Ö, obs┼éuga rezerwacji, umiej─Ötno┼Ť─ç prowadzenia rozmów telefonicznych czy korespondencji e-mailowej przez recepcjonistk─Ö, niejednokrotnie wp┼éywaj─ů na podj─Öt─ů decyzj─Ö o skorzystaniu z us┼éug hotelu. Innymi s┼éowy jest to pozytywne kreowanie wizerunku firmy przez osob─Ö pracuj─ůc─ů na recepcji.

 





Cele szkolenia z zakresu profesjonalnej obsługi recepcji w hotelu

Szkolenie dla pracowników recepcji pomo┼╝e podnie┼Ť─ç kwalifikacje z zakresu tworzenia dokumentacji, obs┼éugi rezerwacji oraz pozwoli lepiej wype┼énia─ç obowi─ůzki recepcjonisty. Kurs dla recepcjonistów wp┼éynie na jako┼Ť─ç obs┼éugi klientów hotelowych poprzez:

  • Wypracowanie przez recepcjonist─Ö postawy wspieraj─ůcej go┼Ťcia hotelowego
  • Zrozumienie ró┼╝nic wynikaj─ůcych z kultur narodowych i umiej─Ötne komunikowanie si─Ö z uwzgl─Ödnieniem tych ró┼╝nic przez pracownika recepcji
  • Zapoznanie si─Ö z zasadami efektywnej komunikacji, opartej na wzajemnym porozumieniu z go┼Ťciem hotelowym
  • Zapoznanie si─Ö z barierami komunikacyjnymi oraz sposobami ich przezwyci─Ö┼╝ania w kontaktach z klientami hotelu
  • Rozwini─Öcie umiej─Ötno┼Ťci indywidualnego podej┼Ťcia do ka┼╝dego go┼Ťcia 
  • Asertywne rozwi─ůzywanie trudnych sytuacji spotykanych w hotelarstwie
  • Zdobycie wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci w procesie rozpoznawania potrzeb i oczekiwa┼ä go┼Ťci hotelowych
  • Zapoznanie si─Ö z typologi─ů go┼Ťcia hotelu oraz nabycie umiej─Ötno┼Ť─ç doboru narz─Ödzi wspieraj─ůcych komunikacj─Ö z nim oraz wzajemne zrozumienie
  • Umiej─Ötno┼Ť─ç s┼éuchania i u┼╝ywania j─Özyka korzy┼Ťci podczas kontaktu z go┼Ť─çmi na recepcji
  • W┼éa┼Ťciw─ů organizacj─Ö pracy na recepcji hotelowej

Co zyskasz bior─ůc udzia┼é w szkoleniu dla recepcjonistów hotelowych?

  • Przyswojenie profesjonalnej wiedzy hotelarskiej i sprawdzenie jej znajomo┼Ťci w praktyce
  • Podniesienie jako┼Ťci ┼Ťwiadczonych przez siebie us┼éug w zakresie obs┼éugi go┼Ťcia hotelowego i grup zorganizowanych
  • Nabycie wi─Ökszej pewno┼Ťci siebie w prowadzonych dzia┼éaniach na recepcji hotelu
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach w obs┼éudze go┼Ťci hotelowych

Odpowiednio przygotowany, profesjonalny personel recepcyjny, który potrafi sprosta─ç potrzebom i oczekiwaniom go┼Ťci stanowi wizytówk─Ö ka┼╝dego hotelu.

Dla kogo polecamy szkolenie z zarz─ůdzania recepcja hotelow─ů?

  • pracowników recepcji hotelowej
  • mened┼╝erów recepcji
  • w┼éa┼Ťcicieli hoteli i pensjonatów

 


Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje mo┼╝liwo┼Ť─ç organizacji szkolenia dla recepcjonistów hotelowych w systemie nauki zdalnej. 

Ôľ║ Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na ┼╝ywo.
Ôľ║ Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Pa┼ästwa potrzeb.
Ôľ║ Dopytaj opiekuna szkolenia o mo┼╝liwe rozwi─ůzania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegó┼éowy harmonogram do ustalenia: 1 dzie┼ä (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkni─Ötego grupowego to ┼é─ůcznie 5-6 godzin w zale┼╝no┼Ťci od tematu szkolenia (z mo┼╝liwo┼Ťci─ů podzia┼éu na sesje). Finalna d┼éugo┼Ť─ç, ilo┼Ť─ç i cz─Östotliwo┼Ť─ç sesji zostan─ů dopasowane do Pa┼ästwa oczekiwa┼ä i mo┼╝liwo┼Ťci.

Terminy sesji uzgadniane s─ů indywidualnie i dopasowane do Pa┼ästwa potrzeb, mo┼╝liwo┼Ťci i oczekiwa┼ä.


Przyk┼éadowy harmonogram: 7 sesji trwaj─ůcych od 1 do 3 godzin, daj─ůcych ┼é─ůcznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to mo┼╝e by─ç równie┼╝ realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegó┼éy opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkni─Ötych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwi─ůzania
  3. Wspólnie z Pa┼ästwem opracowujemy najlepsz─ů taktyk─Ö przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spo┼Ťród oko┼éo 80 ┼Ťwietnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ─çwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy ┼Ťwietne materia┼éy szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. S┼éu┼╝ymy pomoc─ů we wdra┼╝aniu poznanej wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci w ┼╝ycie
  10. Na Pa┼ästwa ┼╝yczenie przeprowadzamy badania efektywno┼Ťci szkolenia i opracowujemy system dalszych szkole┼ä w celu osi─ůgni─Öcia maksymalizacji efektów
  11. Jeste┼Ťmy do Pa┼ästwa dyspozycji

Newsletter

Je┼╝eli zainteresowa┼éo Ci─Ö to szkolenie i chcia┼éby┼Ť otrzymywa─ç powiadomienia o zbli┼╝aj─ůcych si─Ö terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz si─Ö do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegó┼éowe informacje.

Do┼é─ůcz do nas! B─ůd┼║ na bie┼╝─ůco! Znajd┼║ promocje! Odbieraj bezp┼éatne materia┼éy! Ôľ║

Zapisz si─Ö! Ôľ║

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o mo┼╝liwo┼Ťci realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zale┼╝no┼Ťci od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizacj─Ö szkolenia wy┼é─ůcznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji ka┼╝dego projektu mamy na uwadze efektywno┼Ť─ç prowadzonych przez nas warsztatów oraz Pa┼ästwa satysfakcj─Ö.

Zobacz nasz─ů ofert─Ö szkole┼ä on-line, które s─ů alternatyw─ů dla tradycyjnych szkole┼ä stacjonarnych Ôľ║

Program szkolenia dla profesjonalnych recepcjonistów i recepcjonistek hotelowych

Praca recepcjonisty przek┼éada si─Ö na wizerunek hotelu w oczach jego go┼Ťci. Osoba na tym stanowisku jest odpowiedzialna za zapewnienie komfortowego i niezapomnianego pobytu klienta w hotelu. To na jej barkach spoczywa w du┼╝ej mierze kontakt z go┼Ť─çmi, przygotowanie dokumentacji i rozwi─ůzywanie problemów. Dlatego od osób na tym stanowisku wymaga si─Ö profesjonalnego wizerunku, dobrej organizacji pracy i oraz znajomo┼Ťci technik komunikacyjnych. Z t─ů my┼Ťl─ů powsta┼é nasz kurs. Mened┼╝er hotelu bior─ůc udzia┼é w szkoleniu, dowie si─Ö jak poprawna organizacja pracy w recepcji pomaga w budowaniu wizerunku przez hotel.

Program kursu recepcjonistka hotelowa obejmuje:

MODUŁ I. POTRZEBY I OCZEKIWANIA GOŚCIA HOTELOWEGO

  1. Kim dla mnie jest go┼Ť─ç hotelowy?
  2. Ja jako go┼Ť─ç hotelowy - jakie mam oczekiwania wobec osoby na recepcji?
  3. Go┼Ť─ç i ja - budowanie postawy pro-klienckiej
  4. Budowanie postawy empatii i zrozumienia poprzez „s┼éuchanie” go┼Ťci 
  5. Rozpoznanie prawdziwych potrzeb klienta hotelu i techniki usprawniaj─ůce komunikacj─Ö pro-klienck─ů

MODU┼ü II.  RÓ┼╗NORODNO┼Ü─ć KULTUROWA W HOTELU - CZYM JEST I CO DLA NAS Z NIEJ WYNIKA DLA PRACOWNIKA RECEPCJI?

  1. Si┼éa tkwi  w ró┼╝norodno┼Ťci - korzy┼Ťci wynikaj─ůce z pracy na recepcji hotelowej w ┼Ťrodowisku mi─Ödzynarodowym
  2. Stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacja - identyfikacja własnych postaw
  3. Praca z przekonaniami - co nam s┼éu┼╝y, co nas niszczy. Przyczyny braku zrozumienia i akceptacji ró┼╝nic
  4. Zrozumienie odmiennego podej┼Ťcia do wyznawanych warto┼Ťci i sposobów komunikowania si─Ö. Komunikacja interpersonalna a komunikacja mi─Ödzykulturowa
  5. B┼é─Ödne interpretacje sygna┼éów niewerbalnych osób z innego kr─Ögu kulturowego podczas obs┼éugi recepcji hotelowej

MODUŁ III. FILARY SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI RECEPCJONISTY W KONTAKCIE Z GOŚCIEM HOTELOWYM

  1. Komunikacja werbalna, umiej─Ötno┼Ť─ç zadawania pyta┼ä pracownika recepcji hotelowej
  2. Rodzaje komunikatów, komunikat typu TY/JA
  3. Zasady aktywnego s┼éuchania jako element buduj─ůcy zaufanie w kontaktach z go┼Ťciem hotelowym
  4. Komunikacja niewerbalna - mowa ciała w pracy recepcjonisty
  5. Bariery i błędy komunikacyjne w pracy recepcjonistki. Sposoby ich przezwyciężania

MODUŁ IV. TYPY OSOBOWOŚCI GOŚCIA HOTELOWEGO W PRAKTYCE

  1. Ró┼╝nice w sposobie my┼Ťlenia, odbiorze rzeczywisto┼Ťci i komunikacji go┼Ťci hotelowych
  2. Style komunikacji klientów hotelu
  3. Dostosowanie obs┼éugi do konkretnego typu osobowo┼Ťci go┼Ťcia obiektu
  4. Na czasie i passe - ─çwiczenie podsumowuj─ůce zasady i normy rz─ůdz─ůce procesem pracy z lud┼║mi, zw┼éaszcza pracy z go┼Ť─çmi hotelowymi - lud┼║mi podró┼╝uj─ůcymi turystycznie lub biznesowo

MODU┼ü V. STRUKTURA ROZMOWY Z GO┼ÜCIEM HOTELOWYM

  1. Rola pierwszego pozytywnego wra┼╝enia (PPW) w kontakcie z recepcjonist─ů hotelowym
  2. Powitanie i nawi─ůzanie kontaktu z go┼Ťciem hotelowym
  3. Badanie potrzeb i oczekiwa┼ä go┼Ťcia hotelu
  4. Przedstawienie propozycji rozwi─ůza┼ä
  5. Pokonywanie zastrze┼╝e┼ä i obiekcji go┼Ťcia podczas sprzeda┼╝y dodatkowych us┼éug z oferty hotelu
  6. Podsumowanie i zako┼äczenie rozmowy podczas obs┼éugi go┼Ťci
  7. Rola ko┼äcowego pozytywnego wra┼╝enia w hotelarstwie

MODU┼ü VI.  SAVOIRE-VIVRE RECEPCJONISTY W OBS┼üUDZE GO┼ÜCIA HOTELOWEGO

  1. Dobre maniery a naturalno┼Ť─ç zachowania pracownika recepcji hotelu
  2. Zasady precedencji
  3. VIP w hotelu

MODUŁ VII. PROFESJONALNA OBSŁUGA GOŚCIA HOTELOWEGO PRZEZ TELEFON

  1. Komunikacja telefoniczna w pracy recepcjonistki hotelowej - ograniczenia i mo┼╝liwo┼Ťci
  2. Przywitanie i przedstawienie się, siła głosu przez telefon, sposoby na dostosowanie się do klienta hotelu
  3. Zastosowanie analizy transakcyjnej Berna w rozmowie telefonicznej z klientem hotelu
  4. Jak przej─ů─ç kontrol─Ö nad rozmow─ů telefoniczn─ů z go┼Ťciem?
  5. Zasady prze┼é─ůczania i przekazywania informacji zwrotnej go┼Ťciom przez recepcjonist─Ö

MODUŁ VIII. STANDARDY PROFESJONALNEJ KOMUNIKACJI E-MAILOWEJ W PRACY NA RECEPCJI HOTELU

  1. Zasady poprawnej komunikacji e-mailowej w zarz─ůdzaniu recepcj─ů hotelow─ů
  2. Precedencja w korespondencji elektronicznej recepcjonisty hotelu
  3. Najcz─Ö┼Ťciej pope┼éniane b┼é─Ödy przez recepcjonistów w korespondencji e-mailowej
  4. Budowa i forma korespondencji elektronicznej w hotelu

MODUŁ IX. RADZENIE SOBIE Z EMOCJAMI W RELACJACH Z GOŚCIEM HOTELOWYM

  1. Wp┼éyw emocji na podejmowane dzia┼éania przez osob─Ö zarz─ůdzaj─ůc─ů recepcj─ů hotelow─ů
  2. Radzenia sobie z w┼éasnymi, negatywnymi wyobra┼╝eniami na temat go┼Ťcia hotelu
  3. Postrzeganie sytuacji poprzez fakty, a nie interpretacje
  4. Racjonalizowanie w┼éasnych my┼Ťli i generowania po┼╝─ůdanych emocji w trakcie pracy na recepcji hotelu

MODU┼ü X. ASERTYWNE ZACHOWANIA WOBEC GO┼ÜCI, CZYLI NA CZYM POLEGA BUDOWANIE RELACJI PRZEZ RECEPCJONIST─ś W OPARCIU O ZASADY ASERTYWNO┼ÜCI?

  1. Wzmocnienie poczucia warto┼Ťci oraz pewno┼Ťci swoich cech  do budowania pozytywnych relacji z go┼Ť─çmi hotelu
  2. Przyjmowanie krytyki i pochwa┼é: b┼é─Ödy, trudno┼Ťci, propozycje. Omówienie najcz─Östszych rodzajów krytyki oraz technik konfrontacyjnych w pracy na recepcji hotelu
  3. Techniki asertywnej odmowy dla recepcjonistki hotelowej. Techniki asertywno┼Ťci pro aktywnej
  4. Wyra┼╝anie uczu─ç pozytywnych i negatywnych. S┼éuchanie odzwierciedlaj─ůce - jak uwa┼╝nie pod─ů┼╝a─ç za potrzebami go┼Ťcia hotelowego

Jakie metody pracy zastosujemy podczas szkolenia dla profesjonalnych recepcjonistów hotelowych?

Szkolenie dla pracowników recepcji hotelowej prowadzone jest w formie warsztatów popartych krótkimi mini-wyk┼éadami, podczas których szkoleniowiec  przeka┼╝e niezb─Ödne tre┼Ťci teoretyczne wyja┼Ťniaj─ůce znaczenie recepcji w budowaniu wizerunku firmy. Kurs ma za zadanie anga┼╝owa─ç wszystkich uczestników szkolenia dla recepcjonistów z bran┼╝y hotelarskiej do aktywnego udzia┼éu, poprzez: 

  • prac─Ö w grupach,
  • liczne ─çwiczenia,
  • dyskusje,
  • burze mózgów,
  • analiz─Ö przypadków,
  • symulacje realnych sytuacji / zachowa┼ä.

Szkolenia dla recepcjonistów w hotelu nastawione s─ů na nauk─Ö w praktyce, aby zapewni─ç wy┼╝sze standardy obs┼éugi klientów i lepsz─ů efektywno┼Ť─ç sprzeda┼╝y na us┼éugi dodatkowe.