Czas trwania:

1 dzień (do 8 godzin dydaktycznych)

Korzyści ze szkolenia:

Podczas szkolenia uczestnik zapozna się z najważniejszymi zasadami przygotowywania wystąpienia. Przyjrzy się skutecznym narzędziom wzmacniającym przekaz werbalny. Pozna swoje mocne strony i obszary rozwojowe w zakresie przemawiania publicznego. Zdobędzie praktyczne umiejętności przygotowywania i prowadzenia skutecznych i prezentacji oraz radzenia sobie z zakłóceniami podczas ich trwania.

Cele szkolenia:

  • Doskonalenie umiejętności występowania przed audytorium
  • Kształtowanie świadomości własnego wizerunku w celu poprawy efektywności przemawiania
  • Rozpoznanie swoich mocnych stron i ich wykorzystanie podczas autoprezentacji
  • Przeciwdziałanie własnym ograniczeniom wynikającym z trudności radzenia sobie z napięciem i tremą przed publicznym występowaniem.

1. Wystąpienie przed audytorium:

  • blaski i cienie roli mówcy
  • cechy dobrego mówcy
  • synchronizacja mówcy z odbiorcami: rola, wskaźniki dobrej synchronizacji

2. Przygotowanie przemowy/ wystąpienia/ prezentacji:

  • zacznijmy od przedstawienia się, czyli „dekalog dobrego wystąpienia”
  • cel i zakres tematyczny referowanego zagadnienia
  • znajomość potrzeb i preferencji grupy słuchaczy
  • „zasada 3xP” w projektowaniu wystąpienia
  • techniki utrzymywania uwagi słuchaczy podczas dłuższych prezentacji
  • pomoce wizualne, rekwizyty i gadżety ułatwiające i utrudniające percepcję treści wystąpienia
  • aranżacja przestrzeni (czynniki ułatwiające i utrudniające skupienie), strefy wpływu mówcy
  • metody interaktywnej pracy ze słuchaczami – przegląd narzędzi aktywizujących, pobudzających do refleksji oraz dyskusji
  • zarządzanie zakłóceniami pojawiającymi się podczas wystąpienia

3. Autoprezentacja, czyli jak zrobić dobre „pierwsze wrażenie” - rola komunikacji niewerbalnej i wyglądu w świadomym kreowaniu wizerunku i wywieraniu wpływu

4. "Kłopotliwy słuchacz” - konstruktywne sposoby radzenia sobie z kontrargumentami, krytyką, zniecierpliwieniem, brakiem uważności audytorium

5. Stres i trema – proste techniki obniżania napięcia przed, w trakcie i po wystąpieniu (techniki oddechowe, „pulsar”, elementy treningu neuromięśniowego, przeformułowanie błędnych przekonań)