Profesjonalna obsługa klienta przez telefon z elementami telemarketingu. Program szkolenia
MODUŁ I. PRZYGOTOWANIE DO ROZMOWY TELEFONICZNEJ FORMALNE I MENTALNE
Brak przygotowania to przygotowanie do klęski.
Tu mnóstwo praktycznych porad o tym jak przygotować się do rozmów. Od czego należy zacząć, jak przygotować stanowisko pracy, siebie, ustalić cele, przygotować scenariusz rozmów lub model rozmowy przychodzącej. Wszytko po to, aby zaprzyjaźnić się ze słuchawką, czyli podczas rozmowy z klientem być pewnym siebie i realizującym swoje cele zgodnie z przyjętym założeniem. Skupiamy się na specyfice pracy uczestników.
- Stanowisko pracy - co jest niezbędne, aby skutecznie prowadzić rozmowy przez telefon.
- Otoczenie - jak o nie zadbać?
- Cel rozmowy telefonicznej - czyli, najważniejsze na początku - po co dzwonisz, po co rozmawiasz - skuteczne definiowanie celów.
- Scenariusz rozmowy - skrypt rozmowy -verbatim, lista referencyjna , scenariusz (konspekt, schemat rozmowy telefonicznej z klientem).
- Przygotowanie mentalne - o co należy zadbać przed rozmową aby być wiarygodnym.
- Funkcje telemarketingu, telefon w firmie - do czego można skutecznie wykorzystać telefon.
MODUŁ II. PODSTAWY KOMUNIKACJI TELEFONICZNEJ, CZYLI JAK MÓWIĆ - SPOSÓB MÓWIENIA - NA CO KONIECZNIE NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ ROZMAWIAJĄC PRZEZ TELEFON Z KLIENTEM
Jak zrobić, aby klient powiedział - miło było pana słuchać. Poćwiczymy budowanie klimatu rozmowy. Poznasz sposoby zadbania o pozytywne relacje i dobre emocje klienta - czyli, że oprócz treści ważna jest także forma /dowiesz się, kiedy jest nawet ważniejsza/
- Operowanie głosem (Barwa, ton, intonacja, tempo, poziom głosu).
- Klimat rozmowy.
- Dopasowanie.
- Emocje w rozmowie przez telefon.
MODUŁ III. NARZĘDZIA W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ W KONTEKŚCIE ROZMOWY TELEFONICZNEJ
Przećwiczymy najważniejsze elementy komunikacji przez telefon. Poznasz sposoby pracy z klientem tak, aby maksymalnie wykorzystać jeden kanał komunikacji /werbalny/.
- Zdobycie zaufania klienta.
- Dopasowanie do klienta, mirroring, odzwierciedlanie.
- Techniki skutecznego dociekania.
- Sprawdzanie zrozumienia.
- Język i efektywność w tworzeniu komunikatu.
- Kontekst i kontrapunkt w rozmowie telefonicznej.
MODUŁ IV. PIERWSZE WRAŻENIE I DOTARCIE DO KLIENTA. JAK ROZMAWIAĆ Z KLIENTEM PRZEZ TELEFON?
Dobre otwarcie kontaktu przez telefon ma duży wpływ na dalszą rozmowę z klientem, poznasz sposoby, aby zrobić to optymalnie.
- Jak ważna jest jego rola i ja o to zadbać?
MODUŁ V. SKUTECZNA ARGUMENTACJA PRZEZ TELEFON – TECHNIKI I NARZĘDZIA NIE TYLKO DLA TELEMARKETERÓW
Rozmowa telefoniczna z klientem to korzystanie jedynie z kanału werbalnego w komunikacji. W tym module poznasz sposoby optymalnego wykorzystania tego kanału i specyfikę budowania argumentacji.
MODUŁ VI. SCHEMATY ROZMÓW TELEFONICZNYCH Z KLIENTAMI
Jak skutecznie zbudować scenariusz rozmowy telefonicznej, aby najlepiej dotrzeć do klienta? Ścieżka sprzedaży telefonicznej, modele rozmów telefonicznych i sposoby realizacji celów sprzedażowych /obsługowych/ w rozmowach telefonicznych.
- Rodzaje rozmów telefonicznych i ich specyfika:
- przychodząca,
- wychodząca.
- Modele rozmowy telefonicznej wychodzącej i przychodzącej.
- Najbardziej skuteczna ścieżka sprzedaży przez telefon. Techniki telemarketingowe
- Dociekanie i precyzowanie oczekiwań klienta telefonicznego.
- Skuteczna prezentacja oferty lub rozwiązania problemu /wykorzystanie prezentacji korzyści/.
- Efektywne techniki zamykania sprzedaży telefonicznej.
MODUŁ VII. PODSTAWOWE TECHNIKI SPRZEDAŻY I PROFESJONALNEJ OBSŁUGI KLIENTA PRZEZ TELEFON - TECHNIKI WYKORZYSTYWANE W MODULE SPRZEDAŻY DO POZYSKANIA INFORMACJI I PREZENTACJI OFERTY
Praktyczne sposoby wywierania wpływu na klienta. Metody radzenia sobie z przypadkami trudnymi. Różne profesjonalne reakcje na niecodzienne zachowania klienta.
- Wywieranie wpływu i perswazja w rozmowach telefonicznych.
- Efekt "wow" w rozmowie wychodzącej.
- Klucze, haki i podpórki - techniki argumentacji w rozmowie telefonicznej.
MODUŁ VIII.STANDARDY PROFESJONALNEJ ROZMOWY TELEFONICZNEJ I ICH ZASTOSOWANIE W PRACY Z KLIENTEM
Opracowanie procedur rozmów telefonicznych w firmie /Standar komunikacji/, przygotowanie narzędzi przydatnych do rozmów telefonicznych z klientami, opracowanie katalogu przydanych zwrotów.
MODUŁ IX. TRUDNE SYTUACJE W KONTAKTACH TELEFONICZNYCH Z KLIENTAMI
Poznasz efektywne sposoby, techniki i narzędzia postępowania w sytuacjach trudnych, niecodziennych i wymagających radzenia sobie z różnymi klientami i różnymi emocjami.
- Asertywność.
- Indywidualne predyspozycje.
- Techniki stosowane w trudnych sytuacjach.
- Radzenie sobie ze stresem.