Profesjonalna asystentka i sekretarka - szkolenie online i stacjonarne

Rekomendowany zakres tematyczny warsztatu szkoleniowego dla asystentek i sekretarek przedstawia najnowsze standardy obsługi sekretariatu, zbiór zasad i procedur opisujących zachowania, obowiązki, czynności i umiejętności, jakie powinna posiadać profesjonalna asystentka. Dzięki nim możemy być pewni, że nasza obsługa jest solidna, uprzejma, profesjonalna – satysfakcjonująca dla Przełożonego, Współpracowników i Gości Zewnętrznych. Szkolenie dla asystentek daje jednocześnie dodatkową wiedzę i umiejętności, dzięki którym podejście do wyzwań dnia pracy zwiększa ich efektywność i zadowolenie. Korzyści dla uczestników kursu sekretarskiego jest zdecydowanie więcej.

Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu dla asystentek i sekretarek?

Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia dla profesjonalnych asystentek sekretarek biurowych nabędą po jego zakończeniu:

  • Poznanie praktycznych technik skutecznej organizacji biura
  • Zdobycie umiejętności profesjonalnego reprezentowania firmy przy pomocy własnego wizerunku
  • Profesjonalne prowadzenie sekretariatu. Uświadomienie znaczenia umiejętności i obowiązków sekretarskich dla sprawnego funkcjonowania firmy
  • Możliwość omówienia swoich metod pracy z profesjonalistą prowadzącym szkolenie 

Nasze szkolenia biznesowe polecamy dla wirtualnych asystentek, asystentek zarządu, sekretarek, recepcjonistów, którzy pragną podnieść swoje kwalifikacje i umiejętności, a także dla osób planujących rozpocząć pracę na tych stanowiskach.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

Program szkolenia dla profesjonalnych asystentek, sekretarek

Praca sekretarki, asystentki oraz specjalisty ds. organizacji biura przekłada się na wiele obszarów funkcjonowania firmy. Dlatego od osób na tym stanowisku wymaga się nie tylko profesjonalnego wizerunku, dobrej organizacji, ale przede wszystkim znajomości biznesowej etyki. Z tą myślą stworzyliśmy program kursu dla asystentek i sekretarek. 

1. Rola asystentki / sekretarki w zarządzaniu firmą. Podział i omówienie obowiązków pracowników biurowych.

Asystent lub sekretarka jest odpowiedzialna za organizację wszystkich obowiązków administracyjnych w firmie lub biurze. Do jej zadań należy m.in. umawianie spotkania, przygotowanie dokumentów do komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, aktualizowanie zapisów umów, obsługa gości. Wiele różnych obowiązków wymaga  przede wszystkim dobrej organizacji pracy.

2. Jak moja praca jako asystentka lub sekretarka wpływa na wizerunek firmy?

  • obowiązki reprezentacyjne asystentek oraz sekretarek, kształtowanie dobrego wrażenia o firmie poprzez profesjonalny wygląd
  • wizerunek asystentki: zajęcia z wizażystą – strój i makijaż biznesowy, indywidualna analiza kolorystyczna

Podczas profesjonalnego szkolenia dla asystentek poznasz sposoby kształtowania dobrego wrażenia o firmie poprzez sposób prowadzenia rozmów - zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej, savoir vivre, sztuka prowadzenia rozmów telefonicznych. Dowiesz się, jak kształtować dobre wrażenie o firmie poprzez organizację pracy własnej i współpracowników kształtowanie dobrego wrażenia o firmie poprzez sposób przyjmowania gości. Przedstawimy zasady doboru pomieszczeń, menu, formy przyjęcia itd. w zależności od charakteru uroczystości, rangi gości i okazji

3. Czy jako asystentka sekretarka potrafię skutecznie przekazywać informację?

Poznasz obowiązki informacyjne, jakie spoczywają na sekretarkach i asystentkach. Omówimy różnice między przekazywaniem wiadomości, a interpretacją informacji. Zaprezentujemy metody skutecznego informowania. Dowiesz się, jak skutecznie docierać do informacji, które są mi niezbędne. Jakie są różnice i podobieństwa pomiędzy komunikacją wewnętrzną, a zewnętrzną w firmie?

4. Organizacja pracy sekretariatu. Obowiązki administracyjno – biurowe sekretarek / asystentek (profesjonalna obsługa, prowadzenie sekretariatu w biurze, urzędzie)

  • Skuteczne zarządzanie korespondencją przychodzącą w firmie prezentacja istniejących systemów organizacji korespondencji. Instrukcja kancelaryjna – jaki stworzyć jednolity system zarządzania dokumentacją przychodzącą w firmie metody ewidencjonowania, znakowaia i dekretacji korespondencji
  • Tworzenie korespondencji wychodzącej - podział tworzonych pism ze względu na ich zawartość i charakter. Poznasz graficzne zasady tworzenia dokumentów firmowych oraz  merytoryczne reguły tworzenia dokumentów z uwzględnieniem specyfiki firmy, treści i przeznaczenia dokumentu. Poznasz standardy ewidencjonowania korespondencji wychodzącej.
  • Zarządzanie dokumentacją firmową zasady archiwizacji dokumentów w firmie. Wyjaśnimy wymogi prawne związane z czasem przechowywania dokumentacji kadrowej i finansowej.
  • Organizacja sekretariatu zagadnienia związane z efektywnym planowaniem, organizowaniem oraz wykorzystaniem czasu pracy. Nauczysz się organizacji czasu pracy szefa (kalendarz spotkań, harmonogram zajęć, hierarchia zadań, pojęcie „złodzieje czasu”)

5. Profesjonalny wizaż - wizerunek sekretarki / asystentki

Sekretariat czy recepcja to ważne miejsce w tworzeniu pozytywnego wrażenia wśród gości i kontrahentów firmy.  Dlatego elementy, takie jak makijaż, ubiór dodatki recepcjonistki, sekretarki, czy asystentki muszą współgrać ze sobą. 

Metody wykorzystywane podczas kursów i szkoleń dla profesjonalnych asystentek oraz sekretarek

Szkolenie dla sekretarek i asystentek prowadzone jest w sposób aktywizujący uczestników:

  • Mini- wykłady ze strony trenera prowadzącego są wprowadzeniem, bądź podsumowaniem prac uczestników kursu sekretarskiego.
  • Punktem wyjścia i priorytetem jest przepracowanie wiedzy teoretycznej, aby w sposób łatwy i bezproblemowy zdobyte informcje wykorzystywane były w realiach codzienności zawodowej na stanowisku asystentki.
  • Ćwiczenia. dyskusje moderowane przez trenera Energizer’y, icebreaker’y
  • Studium przypadku
  • Praca indywidualna, w parach i grupach
  • Obserwacja, feedback
  • Formy kreatywne: metafory, cytaty, praca z przestrzenią