Cel szkolenia:

  • Przedstawienie wybranych zagadnień związanych z prawem autorskim w Internecie, z prawem własności przemysłowej oraz prawem nowych technologii i mediów cyfrowych
  • Praktyczne podejście ochrony własności intelektualnej, w tym w cyberprzestrzeni
  • Poszerzenie kompetencji w zakresie stosowania prawa własności intelektualnej w gospodarce 4.0

Korzyści na Uczestnika:

1. Na poziomie wiedzy:

  • znajomość wybranych regulacji prawnych dotyczących prawa własności intelektualnej i wybranych regulacji prawa mediów elektronicznych;

2. Na poziomie umiejętności:

  • oswojenie i rozumienie tekstu prawnego;
  • umiejętność generowania innowacji wolnych od praw osób trzecich;
  • umiejętność bezpiecznego korzystania z Internetu;
  • identyfikowanie szans/zagrożeń w zakresie prawa własności intelektualnej i prawa nowych technologii;

3. Na poziomie postawy:

  • świadomość prawna w zakresie regulacji prawnych z obszaru szeroko rozumianego;

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Wprowadzenie do prawa własności intelektualnej

W tej części uczestnicy szkolenia zapoznają się z podstawowymi regulacjami dotyczącymi ochrony innowacji oraz prawa nowych technologii. W części wprowadzającej przedstawione zostaną schematy myślenia prawniczego i sposoby pracy z tekstem prawnym.

Najważniejsze zagadnienia:

  • Pojęcie własności intelektualnej
  • Postnowoczesność i ochrona własności intelektualnej
  • Rewolucja 4.0 a Innowacje
  • Prawo autorskie, prawo własności przemysłowej a reguły uczciwości konkurencji
  • Oznaczenia ® © ™
  • CASE STUDY: POMYSŁ NA WYNALAZEK

2. Prawo własności intelektualnej w gospodarce 4.0

W tej części szkolenia uczestnicy zapoznają się z podstawami prawa własności intelektualnej. W szczególności nauczymy się rozróżniać poszczególne dobra niematerialne i sposoby ich ochrony w nowym modelu gospodarki opartej na Big Data. Zaprezentowane zostaną najważniejsze problemy i wyzwania nowego modelu społecznego w kontekście ochrony najistotniejszych aktywów rynkowych.

Najważniejsze zagadnienia:

  • Wiadomości podstawowe
  • Własność intelektualna w przedsiębiorstwie a cykl życia organizacji
  • Big Data i strategia ochrony innowacji
  • Elementy prawa autorskiego
  • Ochrona wynalazków
  • CASE STUDY: PATENT NA KOTY, PIESKI I SZCZURY
  • Wzory użytkowe
  • Wzory przemysłowe
  • CASE STUDY: DYWAN CZY JAJECZNICA?
  • Znaki towarowe
  • CASE STUDY: ZNAKI ORLEN’U
  • Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa
  • CASE STUDY: UJAWNIAĆ CZY NIE UJAWNIAĆ ?
  • Dokumenty w firmie a ochrona danych osobowych
  • Ochrona danych technicznych
  • CASE STUDY: WIZERUNEK
  • Znaki towarowe w Internecie

3. Prawo autorskie w środowisku cyfrowym

W tej części szkolenia skupimy się na problemach prawa autorskiego w środowisku cyfrowym. Główny akcent szkolenia przeniesiony będzie na problem bezpiecznego poruszania się w Internecie, w tym korzystania z mediów społecznościowych, z  wolnych zasobów oraz z domen internetowych. Uczestnicy zapoznają się też z wybranymi zagadnieniami z prawa mediów.

Najważniejsze zagadnienia:

  • Wiadomości podstawowe
  • Pojęcie i przykłady utworów
  • Utwory samoistne, inspirowane, zależne: problemy
  • CASE STUDY: GRANICE PLAGIATU?
  • Utwory pracownicze
  • Dozwolony użytek
  • CASE STUDY: CO Z TYM CYTATEM?
  • Problem ochrony zdjęć
  • Wolne licencje i obrót prawami autorskimi w Internecie
  • Programy komputerowe i ich ochrona
  • Ochrona baz danych
  • Problem ochrony technicznych zabezpieczeń
  • Domeny internetowe i spory domenowe
  • CASE STUDY: PIRACTWO DOMENOWE
  • Elementy prawa prasowego
  • CASE STUDY: SŁYNNE PLAGIATY

4. Wykonywanie praw własności intelektualnej

Ta część szkolenia będzie zdecydowanie najbardziej praktyczna. Skupimy się na problematyce wykorzystywania (eksploatacji) praw własności intelektualnej w kontekście określonej strategii ich ochrony. Uczestnicy zapoznają się z niezbędnymi regulacjami dotyczącymi prawa umów oraz na praktycznych przykładach nauczą się rozwiązywać problemy prawne związane z ochroną własności intelektualnej. Zaprezentowane też zostaną wybrane zagadnienia związane z odpowiedzialnością za naruszenia IP.

Najważniejsze zagadnienia:

  • Wybrane zagadnienia z prawa umów
  • Umowy przenoszące prawa
  • Licencje
  • Pola eksploatacji
  • CASE STUDY: 10 PRZYKAZAŃ Z PRAWA UMÓW
  • Wybrane przypadki z praktyki ochrony znaków towarowych
  • Przykłady dotyczące patentów
  • Praktyka ochrony wzornictwa
  • Odpowiedzialność za naruszenia praw własności intelektualnej
  • QUIZ sprawdzający

Szkolenie prowadzone w oparciu o autorską metodę, w charakterze warsztatów. Trenerka wykorzystuje  technikę mini wykładu połączonego z prezentacją multimedialną, case studies, analizą tekstu prawnego, quizami i metody wspierających aktywizację procesu zdobywania wiedzy (zadania otwierające, ćwiczenia aktywizujące prawą półkulę mózgową). Dodatkowo pytania sokratejskie, dyskusja moderowana, "burza mózgów".
Proporcja zadań praktycznych do problemowych 50%/50%.