Celem szkolenia jest zaznajomiene z prawem menadżerów w kontekście codziennej pracy. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie stosować prawo w praktyce, jak uniknąć ryzyk prawnych oraz jak wiedza ta wpływa na podejmowanie decyzji biznesowych.

 

Korzyście dla uczestników szkolenia:

  1. Poznanie kluczowych pojęć prawnych oraz ich praktycznego zastosowania w codziennej pracy. 
  2. Poznanie podstawowych przepisów prawa pracy, które regulują relacje między pracodawcą a pracownikiem oraz nauczenie się unikania najczęstszych błędów w tym zakresie.
  3. Zapoznanie z konsekwencjami prawnymi swoich działań (lub ich braku), oraz jak chronić się przed ewentualnymi roszczeniami.
  4. Poznanie z zasad ochrony poufnych informacji i danych osobowych w kontekście zarządzania firmą i zespołem.
  5. Poznanie zasad zawierania i negocjowania umów, kluczowych elementach kontraktów oraz ryzykach związanych z ich niewłaściwym przygotowaniem.
  6. Omówienie znaczenia i zasad stosowania zakazu konkurencji oraz umów o poufności (NDA).
  7. Zdobycie wiedzy na temat jakie działania mogą zostać uznane za nieuczciwą konkurencję lub naruszenie prawa antymonopolowego.
  8. Omówienie kluczowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych w firmie oraz obowiązków managerów w tym zakresie.
  9. Uczestnicy dowiedzą się, jakie odpowiedzialności ponoszą członkowie zarządu w przypadku niewypłacalności firmy oraz jakie zasady wynikają z art. 299 Kodeksu spółek handlowych (KSH) i przepisów prawa upadłościowego. Wyjaśnione zostanie jak zapobiegać ryzyku odpowiedzialności osobistej oraz jakie działania należy podjąć, aby uniknąć negatywnych konsekwencji prawnych.
  10. Uczestnicy poznają podstawy prawne odpowiedzialności członków zarządu wobec samej spółki, które mogą wyniknąć z różnych ustaw, regulacji wewnętrznych spółki oraz z praktyk korporacyjnych w sytuacjach, w których członkowie zarządu mogą ponosić odpowiedzialność za niewłaściwe zarządzanie, naruszenie obowiązków wynikających z umowy spółki, czy też działania na szkodę samej spółki, a także przewinienia związane z decyzjami finansowymi i operacyjnymi.

 


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►


 

MODUŁ I. PODSTAWY PRAWA DLA MENEDŻERA

  1. Jak interpretować przepisy w codziennej pracy?
  2. Najważniejsze źródła prawa dla managera (Kodeks pracy, Kodeks cywilny, ustawy branżowe)
  3. Rola i odpowiedzialność managera w świetle prawa
  4. Przykłady praktyczne: rozpoznawanie obowiązków i praw w różnych sytuacjach biznesowych
  5. Case study: analiza wybranych przepisów w kontekście rzeczywistych sytuacji zarządzania przez managerów
  6. Ćwiczenia praktyczne: interpretacja wybranych przepisów.

MODUŁ II. PRAWO PRACY: OBOWIĄZKI I PRAWA PRACODAWCY ORAZ PRACOWNIKA

  1. Podstawowe obowiązki i prawa pracodawcy
  2. Prawa i obowiązki pracowników
  3. Zasady nawiązywania, zmiany i rozwiązywania umów o pracę
  4. Czas pracy, urlopy i wynagrodzenia
  5. Przeciwdziałanie mobbingowi
  6. Case study: analiza trudnych sytuacji w relacjach pracowniczych
  7. Pytania i odpowiedzi
  8. Ćwiczenia dla uczestników

MODUŁ III. ODPOWIEDZIALNOŚĆ CYWILNA MENEDŻERA

  1. Odpowiedzialność kontraktowa i deliktowa
  2. Naruszenie zasad należytej staranności
  3. Odpowiedzialność finansowa za błędy decyzyjne
  4. Case study: sytuacje prowadzące do roszczeń wobec managerów
  5. Pytania i odpowiedzi
  6. Ćwiczenia dla uczestników

MODUŁ IV. OCHRONA POUFNOŚCI I DANYCH OSOBOWYCH

  1. Czym są informacje poufne i jak je chronić
  2. RODO w praktyce: obowiązki managera
  3. Naruszenia danych osobowych i konsekwencje prawne
  4. Pytania i odpowiedzi
  5. Ćwiczenia dla uczestników

 MODUŁ V. ZARZĄDZANIE UMOWAMI

  1. Rodzaje umów w obrocie gospodarczym
  2. Kluczowe klauzule w umowach: ryzyka i zabezpieczenia
  3. Jak unikać pułapek w umowach?
  4. Case study: analiza realnych umów biznesowych
  5. Pytania i odpowiedzi
  6. Ćwiczenia dla uczestników

MODUŁ VI. ZAKAZ KONKURENCJI I UMOWY NDA

  1. Zakaz konkurencji w stosunkach pracowniczych i B2B
  2. Kluczowe elementy skutecznej NDA
  3. Przykłady naruszeń zakazu konkurencji i poufności
  4. Ćwiczenia: przygotowanie klauzuli zakazu konkurencji i umowy NDA
  5. Pytania i odpowiedzi
  6. Ćwiczenia dla uczestników

MODUŁ VII. PRAWO KONKURENCJI I ANTYMONOPOLOWE

  1. Zwalczanie nieuczciwej konkurencji: kluczowe przepisy
  2. Zasady ochrony konsumentów w działalności biznesowej
  3. Naruszenia prawa antymonopolowego: konsekwencje dla firmy i managera
  4. Ćwiczenia: identyfikacja potencjalnych naruszeń
  5. Pytania i odpowiedzi
  6. Ćwiczenia dla uczestników

MODUŁ VIII. PRAWO CYBERBEZPIECZEŃSTWA

  1. Przepisy dotyczące cyberbezpieczeństwa w polskim i unijnym prawie
  2. Obowiązki firmy w zakresie ochrony infrastruktury informatycznej
  3. Praktyczne działania w zakresie minimalizacji ryzyka cyberataków
  4. Case study: analiza naruszeń cyberbezpieczeństwa
  5. Pytania i odpowiedzi
  6. Ćwiczenia dla uczestników

MODUŁ IX. ODPOWIEDZIALNOŚĆ CZŁONKÓW ZARZĄDU ZA DŁUGI FIRMY

  1. Zasady odpowiedzialności członków zarządu na podstawie art. 299 KSH za długi spółki wobec wierzycieli.
  2. Kiedy członkowie zarządu odpowiadają osobiście: naruszenie obowiązków dotyczących terminowego zgłoszenia wniosku o upadłość lub restrukturyzację.
  3. Odpowiedzialność za niewypłacalność spółki: obowiązki członków zarządu w zakresie monitorowania sytuacji finansowej firmy i zgłoszenia wniosku o upadłość w odpowiednim czasie.
  4. Odpowiedzialność cywilna i karna członków zarządu za niewykonanie obowiązków w zakresie prowadzenia postępowania upadłościowego.
  5. Postępowanie upadłościowe: obowiązki zarządu w kontekście upadłości firmy i skutki zaniedbań w tym zakresie.
  6. Wyłączenie odpowiedzialności: kiedy członkowie zarządu mogą uwolnić się od odpowiedzialności, m.in. poprzez wykazanie braku winy w czasie, gdy firma stała się niewypłacalna.
  7. Case study: analiza rzeczywistych przypadków odpowiedzialności członków zarządu za długi firmy.
  8. Ćwiczenia praktyczne: identyfikacja sytuacji, w których członkowie zarządu mogą ponieść odpowiedzialność oraz jak skutecznie zapobiegać takiej odpowiedzialności.

MODUŁ X. ODPOWIEDZIALNOŚĆ CZŁONKÓW ZARZĄDU WOBEC SPÓŁKI

  1. Odpowiedzialność członków zarządu za działania naruszające statut spółki: odpowiedzialność za przekroczenie kompetencji oraz niewłaściwe wykonanie zobowiązań wynikających ze statutu i umowy spółki.
  2. Odpowiedzialność za niewłaściwe zarządzanie finansami spółki: naruszenie zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych, brak należytej dbałości o płynność finansową i wynikające z tego konsekwencje.
  3. Odpowiedzialność za niezgodne z prawem decyzje korporacyjne: kiedy decyzje zarządu są sprzeczne z prawem (np. nielegalne transakcje, korupcja, działanie na rzecz konkurencji spółki).
  4. Odpowiedzialność za niewłaściwe wykorzystanie mienia spółki: kiedy członkowie zarządu odpowiadają za utratę lub nieodpowiednie zarządzanie majątkiem spółki, m.in. sprzedaż mienia po zaniżonej cenie.
  5. Odpowiedzialność za nieprzestrzeganie prawa pracy w stosunku do pracowników spółki: zarząd odpowiada za łamanie przepisów dotyczących wynagrodzeń, warunków pracy czy wypowiedzenia umowy o pracę.
  6. Konflikt interesów i działanie na szkodę spółki: przypadki, w których członkowie zarządu działają na własną korzyść kosztem interesów spółki.
  7. Postępowanie sądowe i odpowiedzialność członków zarządu: zasady dochodzenia roszczeń przez spółkę przeciwko członkom zarządu za niewłaściwe zarządzanie.
  8. Case study: analiza przypadków odpowiedzialności członków zarządu na innych podstawach prawnych.
  9. Ćwiczenia praktyczne: identyfikacja sytuacji, w których członkowie zarządu ponoszą odpowiedzialność względem spółki i jak unikać takich sytuacji.

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

Podsumowanie kluczowych zagadnień omawianych podczas szkolenia, z naciskiem na praktyczne wskazówki do codziennej pracy menedżera.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

Zajęcia odbywają się w formie warsztatu, w którym uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę w danej dziedzinie oraz umiejętności praktyczne potrzebne do zastosowania w ich codziennej pracy. 
Wśród wielu form aktywności, na szkoleniu możemy wyróżnić:

  • prezentacja - interaktywny wykład
  • warsztaty
  • dyskusja
  • case study - analiza przypadku