Celem
proponowanego szkolenia jest dostarczenie wiedzy z zakresu prawa istotnych z punktu widzenia kompetencji działu zakupów. Udział w szkoleniu ma za zadanie przybliżyć obowiązujące regulacje prawne i obowiązki w procesie ustalania warunków umów, ich negocjowania oraz realizacji. Zostaną omówione również potencjalne problemy jakie mogą pojawiać się w związku z nieprawidłową konstrukcją umowy zakupowej oraz niewłaściwą ochroną interesów stron. Ponadto podczas szkolenia będzie można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania, by rozwiać pojawiające się wątpliwości dotyczące praktycznych aspektów stosowania przepisów z zakresu omawianej tematyki.

Podczas szkolenia zostaną poruszone zagadnienia odnoszące się do analizy czynności poprzedzających zawarcie umowy, konstrukcji zapytania ofertowego oraz praw i obowiązków stron podczas negocjacji warunków umowy. Przedstawione zostaną krok po kroku kolejne etapy konstruowania umowy aż do jej zawarcia. Zaprezentowane zostaną ponadto sytuacje, w których dochodzi do zmian w umowie i jej przekształceń oraz skutków prawnych dokonanych modyfikacji. Wnikliwej analizie zostaną poddane zabezpieczenia stosowane w umowach zakupowych, ich rodzaje i właściwy dobór, by jak najlepiej zabezpieczyć wykonanie umowy i interesy obu stron. 

Korzyści dla Uczestników szkolenia:

Uczestnicy nabędą praktycznych umiejętności w zakresie poprawnego konstruowania umów zakupowych. Poznają ich rodzaje, zasady tworzenia oraz kluczowe zapisy obowiązujące w umowach. Istotna, z punktu widzenia ochrony własnych interesów, jest także umiejętność wprowadzenia do konkretnej umowy właściwych zabezpieczeń, którą Uczestnicy nabędą podczas szkolenia. Ponadto dowiedzą się jakie błędy są najczęściej popełniane na etapie tworzenia umów i jak się ich wystrzegać. 
 


Szkolenie polecamy dla:

Szkolenie skierowane jest do Działów Zakupów.
 


Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z prawa dla działu zakupów w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.



 


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. ZAGADNIENIA WSTĘPNE - PRZYGOTOWANIE WSPÓŁPRACY

  1. Czynności poprzedzające zawarcie umowy (ogłoszenia, reklamy, cenniki, listy intencyjne)
  2. Badanie sytuacji kontrahenta
  3. Reprezentacja podmiotów przy zawieraniu umów
  4. Zakres odpowiedzialności osób podpisujących umowy
  5. Prawa i obowiązki stron podczas negocjacji
  6. Nieuczciwe negocjacje a zabezpieczenie własnych interesów
  7. Umowa przedwstępna jako zapowiedź umowy głównej (specyfika umowy przedwstępnej, skutki jej niewykonania)

 

MODUŁ II. KONSTRUOWANIE UMOWY I JEJ ZAWARCIE

  1. Poprawna konstrukcja zapytania ofertowego
  2. Zawarcie umowy (zdolność prawna, zdolność do czynności prawnych)
  3. Formy zawierania umów i skutki prawne niezachowania przepisanej formy
  4. Elementy umowy (obligatoryjne, fakultatywne, niedozwolone postanowienia umowne)
  5. Kluczowe zapisy w umowach z dostawcami
  6. Obowiązki i uprawnienia stron
  7. Wady oświadczeń woli w umowach
  8. Skutki zawarcia umów
  9. Pułapki prawne w umowach - praktyczne rozwiązania

 

MODUŁ III. CENA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH - ASPEKTY PRAWNE

  1. Określenie wartości przedmiotu umowy
  2. Wpływ warunków handlowych na poziom cen
  3. Termin i forma płatności
  4. Dobór właściwej formy płatności do konkretnej umowy
  5. Praktyczne aspekty dotyczące formy zapłaty

 

MODUŁ IV. PRZEKSZTAŁCANIE UMÓW

  1. Zmiana treści umowy
  2. Zmiana podmiotów umowy (zmiana wierzyciela, dłużnika)
  3. Anektowanie obowiązujących umów
  4. Sposoby renegocjowania warunków umowy
  5. Skutki prawne modyfikacji umów

 

MODUŁ V. RODZAJE ZABEZPIECZEŃ W UMOWACH ZAKUPOWYCH I ICH DOBÓR W ZALEŻNOŚCI OD UMOWY

  1. Zabezpieczenie wykonania umowy - zasady ogólne
  2. Sposoby zabezpieczenia płatności
  3. Zaliczka, zadatek a przedpłata podobieństwa i różnice
  4. Odsetki (wysokość, rodzaje), a kary umowne
  5. Odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych - zmiany w przepisach w 2020 r.
  6. Szczególne możliwości rozliczenia umowy (potrącenie, cesja wierzytelności)
  7. Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych
  8. Klauzule bezpieczeństwa w kontraktach handlowych

 

MODUŁ VI. WYKONANIE UMOWY

  1. Sposoby rozwiązywania problemów przy zawieraniu i realizacji umów
  2. Tryb odbioru wykonania umowy
  3. Odpowiedzialność dostawcy - zagadnienia prawne
  4. Kary i odszkodowania w umowach
  5. Uprawnienie kupującego do żądania obniżenia ceny
  6. Dochodzenie roszczeń (przedsądowe, sądowe - charakterystyka, rodzaje)

 

MODUŁ VII. DOKUMENTOWANIE WYKONANIA UMOWY

  1. Sposób dokumentowania wykonania umowy
  2. Rodzaje dokumentów poświadczających wykonanie umowy
  3. Zależność między rodzajem zawartej umowy a wynikającą z niej dokumentacją
  4. Faktura VAT jako jeden ze sposobów dokumentowania wykonania umowy
  5. Protokoły odbiorów - częściowe, końcowe

 

MODUŁ VIII. ANALIZA TREŚCI WYBRANYCH UMÓW GOSPODARCZYCH

  1. Umowa sprzedaży
  2. Umowa dostawy
  3. Umowa o roboty budowlane
  4. Inne umowy najczęściej spotykane w praktyce
  5. Znaczenie orzecznictwa w rozstrzyganiu wątpliwości prawnych

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • prezentacja Power Point
  • interaktywny wykład
  • warsztaty
  • case study - analiza przypadku